Gå til innhold

Anbefaling: Minnekort må man ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva bygger du din påstand på, så jeg skal uten videre akseptere at du ikke har hatt problemer ?

Kun min egen erfaring.

Nei, du behøver selvfølgelig ikke akseptere det. Greit å være litt skeptisk, det legges jo fram et utall av dårlig dokumenterte påstander, her på forumet som på nettet forøvrig :).

Lenke til kommentar

Hva bygger du din påstand på, så jeg skal uten videre akseptere at du ikke har hatt problemer ?

Kun min egen erfaring.

Nei, du behøver selvfølgelig ikke akseptere det. Greit å være litt skeptisk, det legges jo fram et utall av dårlig dokumenterte påstander, her på forumet som på nettet forøvrig :).

Fant ett 2GB SD kort som satt i Lumix GF3 når fikk det for ett par uker siden, ikke snakk om at kameraet godtok det kortet, etter at det ble formatert fungerte det uten problemer til jeg erstattet det med ett 16GB kort. Tror det opprinnelig har stått i en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
En ting som er verdt å nevne er stabilitet. De rimeligere merkene har mye større feilrate enn dyrere kort fra Sandisk og Lexar, og skulle det feile, så er det stor sjanse for at du mister alle bildene for alltid.

De fleste merkene har både høykvalitetsprodukter og billigprodukter. Noen har bare en av delene. Dette identifiserer man ganske lett på pris og segmentering mot andre kort innad i eget merke.

Advarselen mot kjøp av høykvalitetskort via ebay (eller fra kinesiske nettbutikker) er jeg derimot helt med på. Der er det mye juks og mange feller å gå i.

Lenke til kommentar
...

Dette må du gjerne dokumentere med litt mer enn dine fordommer. Du fremstiller Transcend eller andre billige merker som om de produserer med feil fordi de ikke bryr seg.

Du glemte å sitere akkurat hvor du mener jeg sier noe feil.

For jeg kan ikke se at jeg har sagt noe som kan tolkes som at Transcend eller andre "billigprodusenter" med vilje produserer med feil, eller ikke bryr seg om det. Men det finnes noen som er flinkere enn andre, og det finnes uansett hvilket produkt man snakker om.

Fordommer? Jeg har riktignok ikke annet å støtte meg på, enn mine egne erfaringer etter å ha håndtert noen tusen minnekort i løpet av noen år som selger, men å kalle det fordommer blir for dumt. I 9 av 10 tilfeller jeg så et defekt minnekort var det av et annet merke enn Sandisk og Lexar. Og det til tross for at vi kun solgte Sandisk og tidligere Lexar der jeg jobbet. Og av de som var defekte, så var det mye større sjanse for å få reddet bildene fra Sandisk og Lexar enn en billigprodusent.

Lenke til kommentar
...

Dette må du gjerne dokumentere med litt mer enn dine fordommer. Du fremstiller Transcend eller andre billige merker som om de produserer med feil fordi de ikke bryr seg.

Du glemte å sitere akkurat hvor du mener jeg sier noe feil.

For jeg kan ikke se at jeg har sagt noe som kan tolkes som at Transcend eller andre "billigprodusenter" med vilje produserer med feil, eller ikke bryr seg om det. Men det finnes noen som er flinkere enn andre, og det finnes uansett hvilket produkt man snakker om.

Fordommer? Jeg har riktignok ikke annet å støtte meg på, enn mine egne erfaringer etter å ha håndtert noen tusen minnekort i løpet av noen år som selger, men å kalle det fordommer blir for dumt. I 9 av 10 tilfeller jeg så et defekt minnekort var det av et annet merke enn Sandisk og Lexar. Og det til tross for at vi kun solgte Sandisk og tidligere Lexar der jeg jobbet. Og av de som var defekte, så var det mye større sjanse for å få reddet bildene fra Sandisk og Lexar enn en billigprodusent.

Jeg mener hele sitatet er på tynn is. Du kritiserer de billige uten å dokumentere hvorfor. Det skulle overraske meg om Sandisk og Lexar produseres på egne fabrikker. Og det skulle ikke forundre meg om de deler fabrikk med andre merker.

Dere solgte kun Lexar og Sandisk, men fikk kun i retur billige merker?

Lenke til kommentar

Dere solgte kun Lexar og Sandisk, men fikk kun i retur billige merker?

I begge innleggene du har svart meg, så tar du ting fullstendig ut av sammenheng og "omskriver" det for å stille mine påstander i et dårlig lys. Har du noe spesielt mot meg?

Jeg har ikke på noen som helst måte påstått at vi fikk disse kortene i retur, men vi fikk forespørsler fra kunder om hvorfor minnekortet deres ikke virket, om det var noe å gjøre med det og så videre. Og som sagt, til tross for at vi kun solgte Sandisk og tidligere Lexar, så var de fleste tilfellene av de billige merkene.

Og du avslører at du vet fint lite om minnekort ut fra hva du skriver i dine innlegg. Både Sandisk og Lexar har egne fabrikker (Sandisk har faktisk ganske mange, noen av de deles med partner Toshiba). Google it!

Endret av Bergendahl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg misforsto. Jeg trodde at du mente retur når du skrev "så defekte minnekort". Tok det nok litt ut av sammenheng ja.

Sjekket også opp, og som du sier så har både Transcend og Sandisk egne fabrikker med ulike samarbeidspartnere.

Når det gjelder hvordan feilprosenten fordeler seg på forskjellige merker fant jeg ingenting, så da foreslår jeg at vi legger den død ettersom vi ikke kommer noen vei :)

Lenke til kommentar

Jeg har 4 kameraer som bruker minnekort, hatt 5 eller 6 mobiltelefoner som benytter minnekort og ingen av disse kortene har sviktet. Basert på min egne erfaring har jeg derfor kun kjøpt kort fra Sandisk og aldri via ebay.

Eneste kortet som har måttet kaste var ett CF kort som ble fysisk ødelagt ved ett uhell og kan neppe belastes produsenten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...