Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Synes det er vanskelig å hilse på nye mennesker. Kleinhet. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er vanskelig å møte nye mennesker. Scenarioet er at jeg f. eks. er med en kompis eller en venninne ut, og hun hilser på alle folka hun kjenner, og jeg føler meg ganske dum der jeg står i bakgrunnen og prøver å tvinge frem smil. Finnes det noe god rutine på akkurat dette? Jeg prøver jo å hilse, men var ganske kleint en gang da de jeg prøvde å hilse på ikke rakte frem hånden. Føler meg veldig dum og usikker når det skjer.

Jeg har flyttet til en ny by nå (Oslo) og har absolutt ingen venner her. Vil si jeg er en relativt oppegående kar, men når det gjelder å få "åpnet" meg eller at jeg åpner opp andre og de slipper meg inn i varmen så er jeg veldig hjelpesløs. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

For å fortelle litt om meg selv så er jeg 19 år og har kun hatt 1 langvarig forhold, utenom det er det bare random ONS som kommer av at jeg har vært veldig heldig (tror jeg) - skjønner ikke at det gikk seg til slik.

Jeg har ingen intensjon om å legge ned flest mulig damer, selv om jeg liker tanken litt. Er mest interessert i å kjenne mennesker fordi jeg synes mennesker er interessante. Alle har forskjellige historier. Hvordan trykker jeg på de riktige knappene og åpner de riktige slusene når de er fullstendig ukjente? Er også ute etter en ny flørt eller kanskje en ny kjæreste, men kanskje helst bare flørt da jeg synes kvinner kan være håpløse iblant og at det drar med seg følelser som ikke er så kjempe koselige å ha - det er jeg ferdig med.

Føler det blir kleint å hilse på randoms. Er det noen som kjenner seg igjen, eller som kan hjelpe meg å bli et bedre menneske og få meg flere venner slik at jeg kanskje kan bygge et nettverk?

Nå ble det mye usikkerhet, og ja, skal ikke legge skjul på at jeg er veldig usikker på meg selv pga. at jeg har blitt avvist/fryst ut mye i den siste tiden rett og slett fordi jeg er ukjent, og jeg finner liksom ingen som er i samme situasjon som meg. Anonym poster: 42c12a98d4a926367e39867884fb2668

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner godt at dette kan være litt vanskelig. Studerer/jobber du? Hvis ja kan du for eksempel prøve å ta kontakt med noen der? Evt kan du dra på byen en kveld og prøve å få kontakt der. Til tross for at det kanskje virker litt unaturlig å ta kontakt med folk du ikke kjenner er det dette som må til for å bli kjent med nye mennesker. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...