Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Sensurering av nettsider

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter her på jobben og er rimelig irritert siden de har begynt med et filter/sensureringsprogramm som gjør at jeg ikke kommer inn på alt jeg vil.

"Access to Requested Internet Resource is Denied.

This message is automatically generated by the URL blocking service on the *********** Internet Proxy named above because of an attempt to access an unauthorized site.

Blocked by Blue Coat Web Filter

If you feel you have received this message in error, please contact your local Service Desk.

URL is http://vimenn.no/

The content category is Nudity."

Dette kommer opp på vimenn.no , Noen som har tips eller et program som gjør det mulig å snike seg unna?

Mvh

rstokk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overaktive nettfiltre, ja.

Vi hadde slikt da jeg var i militæret.

Det kunne blokkere et helt forum hvis et fy-ord eksisterte blant "20 siste tråder", selv om jeg ønsket å sjekke data- eller bilkategorien.

Kanskje du kan bruke en proxy, som www.hidemyass.com ?

Prøv også å ta dette opp med kolleger, fagforeninga eller liknende.

Ille nok at man ikke får bruke privat utstyr der ute. Man må i det minste få full internett-tilgang.

Å blokkere Vi Menn synes jeg er altfor strengt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale å bruke Tor. Tor er et anonymitetsnettverk som er åpent for alle, og brukes blant annet av kinesere og andre folkeslag der det er sterk sensurering på internett.

Du kan laste det ned her: https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en

Last ned pakken som heter "Tor Browser Bundle". Pakken består av en egen modifisert firefox, forhåndskonfigurert til å fungere med Tor.

Det vil gå litt tregere enn vanlig surfing, men er bedre enn ingenting. I browseren er flash deaktivert, noe som gjør at du ikke kan se f.eks youtube helt uten videre med den, men hvis du trenger det, så er det mulig å bruke en helt vanlig browser istedet hvor alt vil være støttet.

Lenke til kommentar

Takk for gode forslag. Eneste problemet er at jeg ikke kommer inn på de sidene!

#The content category is Proxy Avoidance# Fikk den passende beskjeden når jeg prøvte meg.

Får vell prøve å ta det opp med fagforeningen. Må til og med bekrefte at det "business purpose" hver gang man skal på youtube :huh:

Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang til e-post så skal det være mulig å sende en mail til Tor slik at de automatisk sender det til deg på mail. Hvis ikke kan du kanskje få noen du kjenner til å sende det til deg på andre måter.

Prøv å sende en mail der du skriver windows-bundle til gettor @ torproject.org

emnefeltet skal stå tomt, og windows-bundle skal stå i selve meldingen.

Jeg har aldri testet det selv, men her er ihvertfall de fulle instruksjonene hentet fra siden hvis du ikke kan lese de selv:

GetTor e-mail autoresponder

GetTor is a program for serving Tor and related files over SMTP. Users interact with GetTor by sending it email.

Finding GetTor

It is assumed that a user has a method of finding a valid GetTor email robot. Currently the best known GetTor email is gettor @ torproject.org. This should be the most current stable GetTor robot as it is operated by the Tor Project.

Requirements for using GetTor

Users communicate with the GetTor robot by sending messages via email. The messages are currently English keywords.

Using GetTor

Currently, users have a limited set of options. It is best to send an email with a message body (the subject line can be blank) that consists of only the word 'help' to receive instructions. This will send the most current set of choices. An example reply to a request for help follows:

Hello, This is the "gettor" robot.

I am sorry, but your request was not understood. Please select one

of the following package names:

windows

macos-i386

macos-ppc

linux-i386

linux-x86_64

source

Please send me another email. It only needs a single package name

anywhere in the body of your email.

For example, it is possible to fetch the most current Windows bundle. A user may send a request with only the word 'windows-bundle' in the body of the email. An example reply would look something like the following:

Hello! This is the "gettor" robot.

Here's your requested software as a zip file. Please unzip the

package and verify the signature.

Hint: If your computer has GnuPG installed, use the gpg

commandline tool as follows after unpacking the zip file:

gpg --verify <packagename>.asc <packagename>

The output should look somewhat like this:

gpg: Good signature from "Roger Dingledine <[email protected]>"

If you're not familiar with commandline tools, try looking for

a graphical user interface for GnuPG on this website:

http://www.gnupg.org/related_software/frontends.html

Have fun.

The email should also include an attachment with the name 'windows-bundle.z' that can be downloaded by the user. The user must now unpack the zip file and if they wish, they may verify that the file is from the Tor Project.

Bare for å informere så kan Tor også konfigureres til å brukes med andre ting enn bare nettlesere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...