thggg Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Hei. Jeg er innkallet til Sesjon del 2 mandag. Jeg er ganske godt trent fysisk, både løpsmessig og styrkemessig. Vet jeg kommer til å score veldig bra på desse testene. Samtidig er det ingenting som feiler meg, har det beste synet jeg kan ha, ryggen, hørsel, ikke astma osv. Det jeg lurer på er om jeg yter max på desse testene, og blir kallett inn videre, kan jeg nekte? (for jeg har delvis store planer om å gå høgskole innen nautikk og maritim bachelor!) Det andre er; er det mulig å få utdannet seg i militæret innen Maritim & Nautikk bachelor? Altså få papirer som jeg vil opparbeide til større skipper-sertifikat? Det tredje er at jeg tror jeg kommer meg inn på denne skolen i Ålesund, den høgskolen jeg ønsker, men er 0,2 karakterer under gj.snittet, så er en liten sjans for at jeg ikke kommer inn. (Brodern kom inn for 3 år siden og sa alle førstesøkende kommer inn pga store klasser) MEN om jeg ikke kommer inn, da vil jeg i militæret og hente 2 studiepoeng, går forsvaret med på denne dealen? At jeg avventer å ser om jeg kommer inn på bachelorgrad høyskolen? Er i tvil her. Noen innspel? Lenke til kommentar
code Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Ring VPV på 03003 og snakk med dem ang. sitvasjonen din. Du kan vel i teorien ikke nekte førstegangstjeneste om du blir kaldt inn. Nå er ikke jeg noen ekspert på maritim osv, men du kan jo få kurs som IMO-60 og ?IMO-80? i forsvaret om du havner på båt under førstegangstjenesten. Du kan jo prøve å selv velge når på året du vil komme inn, f.esk September kullet, så om du ikke kommer inn på skolen så tar du militæret. Også har du stor kansje for førdimmetering om det måtte være at du kom inn på skolen nesteår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå