Thomhess Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Hei! Jeg var uheldig i sted, og rygget inn i en annen bil. Ble noen stygge lakkskader på begge bilene, så det sorte syntes. 4-5 riper ca. 1-2mm x 4cm på den ene bilen, og litt mindre på min egen. La selvfølgelig igjen navn og telefonnummer på bilen. Har noen av dere noen anelse om hvor mye dette vil komme til å koste? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Kommer an på hvor hen på bilene det ble skade. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 På min egen er det skade bakerst på høyre side, nesten på siden. Den andre bilen fikk det midt bak, på kantene rundt senkningen inn mot skiltet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Spørs om du/bilen har Kasko eller ikke? Ved Kasko har du bare egenandel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Ved Kasko har du bare egenandel. Vanligvis har du også redusert bonus i tillegg til egenandel, og da kan det bli dyrt å ta en liten skade på forsikringen. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Riktig! Har kasko, men det lønner seg ikke med tanke på redusert bonus Lenke til kommentar
janingar Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) For å finne ut hva som blir dyrest, vil det ikke bare være å ta egenandel + den økte månedlige forsikringspremien for hele den perioden en bruker for å oppnå samme grad av bonus igjen? Husker jeg leste en artikkel om det en gang. Tror de kom fram til at man strengt tatt burde ta på seg reparasjonsutgifter på nærmere 8000 kr. eller noe sånt før det virkelig lønte seg å bruke forsikringen. EDIT: Fant en artikkel om det her: http://www.dinside.no/823698/dyrt-aa-bruke-forsikringen Endret 15. september 2012 av janingar Lenke til kommentar
colpeps Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hadde en lignende situasjon, hvor jeg rygga og traff bilen bak (Audi A6 2005). Bilen fikk en skade som ikke var allverden, men regningen var på 7-8000. Jeg lot forsikningen ordne dette. Det var egentlig dumt med tanke på at faren mistet en del bonus poeng, så hvis det skjedde nå ville jeg sikkert betalt skaden selv. Lenke til kommentar
Panelbeater Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 de fleste seriøse verksteder takserer konstadsfritt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Du kan ta det på forsikringen, og når skaden er oppgjort får du tilbud fra selskapet om å betale reparasjonen selv dersom du heller vil det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå