Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bilstereo funker ikkje i min bil

radu

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ein ny Pioneer bilstereo DEH-6400BT. Den funker ikkje i min , men funker i ein annen bil.

Den orginale spellaren funker i bilen min , har ein opel vectra 97 mod.

Både sikringen i bilen og i spellaren er i orden.

Har ein forsterkker og sub kobla til, alt funka for 1 veka siden. Då hadde eg ein heilt ny Pioneer deh-1300mp som funka fint i ei veka før den tok kveld.

Forslag til ka grunnen kan vær ? Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikring? Når jeg byttet hovedenhet sammen med en kompis måtte jeg fysisk flytte den positive kontakten for å få liv i hovedenheten.

Mvh Faller

Ka meine du med " den positive kontakten " :p ? Eg har og sjekka at sikringane sitter sikkeligt i .
Lenke til kommentar

OMG, spilleren skal ha konstant spenning inn på GUL ledning, spenning med tenningen på inn på RØD ledning, og den svarte ledningen skal til jord. Når du kobler opp en massa stereo, og spilleren tar kvelden etter 1 uke, så burde du jo ta et hint.

Kan vedde på at du kobler alt dette med batteriet tilkoblet også, og det skal du IKKE gjøre.

Koble fra spilleren ved å dra ut kontakten som sitter inn i selve spilleren, sjekk at den sorte ledningen i isokontakten går til jord, så begynner du å måle spenning. Gul ledning = 12-14v uansett om tenningen er på eller ei. Rød ledning = 12-14v når tenningen er på, og kun da. Når dette er i orden, så skal spilleren starte.

Lenke til kommentar

Ser ut som om den svarte og røde ledningen på iso konatken må bytta plass . Vett dåkken om det er muligt å ta dei ut uten å skada ledningen eller kontakten ?

Det høres veldig rart ut, spes hvis det er ferdig kjøpte isokontakter det er snakk om, men det skal ikke være noe problem å få ut pinnene, bruk noe tynt til å dytte tilbake "mothaka" inni kontakten ;)

Lenke til kommentar

Eg målte meg fram til + og - visse seg at det var heilt likt kopling som i den andre bilen, kor spellaren funker., som btw er samme bil merke , bere eldre. Så eg såg feil når eg trudde at eg måtte bytta på ledningar.

Eg kopla vekk suben og forsterkeren itlfelle den gav ut jordfeil, det hjelpte ikkje.

Prøvde og å jorda spellaren provosorisk siden eg har lest at det kan hjelpa , null liv då heller.

For det heilt her , kan ikkje sjå for meg ka så kan vær gale.. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...