sandi98 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg har et amd radeon sapphire 7950 overclock edition og jeg trenger hjelp til og overcloking. jeg er nybegynner i overcloking Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Har du link til kortet ditt? Er forskjell på kjølingen i de forskjellige versjonene. Men start med å laste ned MSI Afterburner og FurMark. Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750208 link til kortet og har lastet ned msi afterburnur Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Mkay de viftene ser bra ut. Start opp MSI Afterburner og skru opp voltage, core clock og memory clock litt. Endre begge med f.eks. 10-20MHz, og kjør en 15 min benchmark med FurMark. Hvis det fungerer, skru opp litt mer. Bare prøv deg litt fram og se hva som er stabilt. Det optimale er så høy core clock og memory clock som mulig, og så lav voltage. Endret 8. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Hvordan ser jeg at kortet kjører stabilt? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Om det klarer stabilitetstesten, altså den 15 min FurMark testen. Hvis temperaturene begynner å komme over 80-90 grader, så er det greit å skru ned litt. Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Under ganing crysis 2 på ultra ligger den på 65grader stock Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Furmark er ikke et program man skal kjøre hvis man er glad i skjermkortet sitt. Kjør 3dmark testene, heaven testene. Om du klarer deg helskinnet gjennom, da er det bra, men fortsatt kan du ikke si at det er 100% stabilt. Bare spill et par spill, får du kræsj, så klokker du litt ned, får du ikke kræsj, så klokker du opp. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Furmark er ikke et program man skal kjøre hvis man er glad i skjermkortet sitt. Kjør 3dmark testene, heaven testene. Om du klarer deg helskinnet gjennom, da er det bra, men fortsatt kan du ikke si at det er 100% stabilt. Bare spill et par spill, får du kræsj, så klokker du litt ned, får du ikke kræsj, så klokker du opp. Oh? Det har jeg ikke hørt noe om. Alltid brukt FurMark, jeg. Hva er galt med det? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Den belaster skjermkortet så mye at mange har fått kortene sine ødelagt på grunn av testen. Bare google litt, så vil du finne mye angående problemet. Jeg brukte også furmark før, men etter alt lesing, så har jeg sluttet å bruke det. Dessuten, hvis skjermkortet er stabilt i spill og ikke gir deg bluescreen/kræsj, så kan man anse det som stabilt. Finnes mange andre fine programmer som man kan bruke til å teste stabiliteten. Lenke til kommentar
sandi98 Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Nå er jeg litt forvirret, nå vet jeg ikke hva jeg skall bruke, er det noen andre som har erfaring med FurMark eller 3dmark Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Bruk 3dmark som alle andre gjør her Du kan også bruke Unigine Heaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå