Gå til innhold

[Løst] Billigst forbrukslån

Hayabuuza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men er du sikker på at å ta opp forbrukslån er det lureste om du har det trangt med penger?

Vil det ikke være greiere å spare opp pengene du trenger? Nå er snart sykkelsessongen over, og begynner du å spare nå så har du helt sikkert pengene klar når våren kommer.

Det er neppe et lån på 10 000 som ødelegger økonomien, men det betyr ikke at det er en god idé.

Lenke til kommentar

Du kommer neppe til å like dette svaret, men forbrukslån er virkelig ikke noe du vil ha. Da skal du i hvert fall være helt inneforstått med at du kan betale de dyre rentene og tidsnok.

Hvis du allerede er i en situasjon med stram økonomi, hvorfor skal du ta på deg dyre renter for å betale for noe som har relativt lite nytteverdi? Du finansierer liksom et slags luksusgode på en dyr måte i en problematisk fase.

Jeg hadde heller ventet til denne pengeknappheten gikk over. Lett Mc-lappen kan vente så lenge.

Lenke til kommentar

Grunnen til den trange økonomien er lommetyver på sydenferie, hadde akkurat vekslet 6-7k, de tok lommeboka, og fikk 3-4k tilbake fra forsikringen. pluss at foreldrene har 50k å tilbakebetale på skatten. Er akkurat i september det er trangt, og vil helst få tatt lappen før neste år, begynner ikke med kjøring før i mai, selv om føret kan være bra nok i mars. blir 17 til neste år i mars, så da har jeg under ett år igjen, da føler jeg at det nesten blir waste å ta lappen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det kan være verdt å undersøke denne siden, men ta stilling til vilkår (alder, inntekt, statsborger, andre låns osv).

http://www.xn--forbr...sammenlign-lan/

Forbrukslån er ikke så dyrt, sett at du for eksempel låner 10.000kr, og må betale 12% i effektiv rente, da blir det vel 11.200kr du må tilbakebetale tilsammen etter 1år. Du kan styre unna fakturagebyr ved å sette opp en automatisk betaling via avtalegiro.

Edit: oppdatering

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Da må du forsøke å skaffe deg et kredittkort, gjerne Skandiabanken sitt kredittkort. Hvis du ikke har inntekt, da kan du bare drite oppi å være motorsyklist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det var det jeg tenkte at du muligens var mindreårig. Da kan du glemme både forbrukslån og kredittkort.

Du må nok dessverre selge sykkelen :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke låne penger av foreldrene dine istedenfor? De skal ta opp lån for deg og du ansvarlig for renter? Hva om du ikke betaler, da sitter de igjen med et helvete og i verste fall betalingsanmerkninger. Tror foreldrene dine hadde valgt å låne deg disse pengene fremfor å sette deg i ekte gjeld som 16-åring

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det virker som at deres økonomi ikke er tilstrekkelig for å holde sykkelen på veien. Jeg vil anbefale deg å styre unna dette prosjektet ettersom dere rett og slett ikke har råd til dette :)

Lenke til kommentar

Gå til banken du har konto i og få et lån men du må nokk få foreldrene dine til å stå som kausjonist for lånet er det ok for de og du har inntekt går det greit, jeg gjorde det samme når jeg kjøpte lett sykkel men da betalte jeg rundt 4000.- for lappen og 8000 for sykkelen i 1985. Jeg hadde avisrunde når jeg fikk lånet på 5000.-

Lenke til kommentar

Uansett er det ikke noe man MÅ ha, så hvorfor ta lån og fordyre noe man i utgangspunktet ikke har råd til. Det er bare utrolig dumt å gjøre. Spar og heller cash ut. Da nyter man det langt mer - man eier den og har råd til å ha den ... dette også til en billigere penge enn ved lån. Husk dette er forbruk og en ting som faller i verdi, så man taper både på renter og verditap ved lån. Ved cash taper man bare verditapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...