Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Asphalt 7 var vesentlig mer gøy egentlig. Der hadde man muligheten til å tjene en del penger til å kjøpe nye biler og oppgraderinger. Nå føles det mer eller mindre ut til at produsenten har lagt seg på en skikkelig tight linje som omtrent tvinger meg til å bruke ekte penger, ellers må jeg kjøre 1000 ganger for å tjene nok penger til å komme videre.

Lenke til kommentar

 

Synes Asphalt 7 var vesentlig mer gøy egentlig. Der hadde man muligheten til å tjene en del penger til å kjøpe nye biler og oppgraderinger. Nå føles det mer eller mindre ut til at produsenten har lagt seg på en skikkelig tight linje som omtrent tvinger meg til å bruke ekte penger, ellers må jeg kjøre 1000 ganger for å tjene nok penger til å komme videre.
Aah... Har ikke fått testet noe ennå, men da blir det å avinstallere og fortsette med 7.

HATER virkelig in-app kjøp...

Vil heller betale for selve appen og være ferdig med det, selv om utvikler nok tjener mer på å lure folk inn i dr******

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer seriøst å selge vekk begge nokia telefonene mine med Windows Phone.

har alltid likt nokia og kjøpt de "siste" telefonene.

har også en sgs4 som jeg egentlig bare skulle bruke med tvilling kortet mitt. Men den har nå blitt min tlf nr1, da jeg irriterer meg grønn over Windows Phone sitt metro utseende.:tungvint,rotete og stygt.

samt at "alle" populære apper/spill ikke funker bra,eller ikke finnes til Windows Phone. Hva er problemet med å få apper/spill til Windows Phone?

er det utviklerne som er ubrukelige eller hva.

synd nokia ødela det de hadde/hadde blitt, om det ikke hadde vært for Windows Phone..

ikke noe imot Windows, hadde det bare vært integrert likt som android/ios.

omtrent uansett hvilke apper jeg vil ha, er det kun for ios/android.

har ventet og håpt, Men nei, ingenting kommet til å bli bedre. De har nå gravd seg så dypt, at de umulig kan komme opp, uten store endringer.

skuffet og drittlei.

Endret av n900
Lenke til kommentar

skrevet fra fra den utrulig dårlige nettleseren på wp "so bare with me."

ikke finnes swype,eller noe lignende.

ikke kan alt som kan spilles av med android, spilles av på wp.

spotify som ble "gratis" til mobil nå, funker ikke på wp.

gta finnes ikke til wp.

snapchat er såvidt tilgjengelig uoffisielt og buggy.

candy crush finnes ikke.

og videre og videre.

startskjermen blir rotete,ikke er det hurtigmeny/og trekke ned,for enkel tilgang til vesentlige funksjoner.

skal jeg lete etter programmer, må jeg rulle milevis før jeg finner det jeg leter etter.

det som finnes av apper er buggy og tregt,samt mangler funksjoner som er tilgjengelig på andre plattformer.

omtrent "alle" apper jeg kommer over,og får lyst å sjekke ut,der det står tilgjengelig for smartphone,

så går jeg inn på siden deres og skal laste ned, og det står selvfølgelig, tilgjengelig til ios og android.

kommer det noe nytt, så er det ikke til wp. og om det kommer,så er bare halvparten av funksjonene tilgjengelige.

eneste bra med nokia nå, er selve telefonen, og kameraet. resten er ubrukelig.

har ventet og håpet at wp skulle komme etter med funksjoner android og ios har.

eller fantasert om at det skulle skje noe fra xda sin side,

men ingenting av dette,ser ut til og skje..

så nå gir jeg meg over.

vettaf..n hvilken telefon jeg skal kjøpe nå... forslag?

 

greit at og ringe ,sms og epost funker på wp, men jeg mener alle apper burde vært presentert for alle plattformer/telefoner som kaller seg "smartphones"

 

ps, dette var bare min frustrasjon over windows phone plattformen., ikke nokia(eller litt nokia og, som satser på wp) da dette ikke er tråden om nokia.. men men, er jeg sær og alene om synsingene mine om wp, eller gjelder dette flere?? ;)

Endret av n900
Lenke til kommentar

N900

Høres ut som du bør bytte før du blir altfor irritert og frustrert ;)

Ikke noe moro å ikke være fornøyd med noe man bruker såpass mye som mobilen.

Selv så blir jeg værende på WP/Nokia, WP/MS. Veldig godt fornøyd og har alle apper jeg trenger.

Bruker ikke mye spill på mobilen, så for meg er candy crush uinteressant.

Etter at Play To, Nokia Beamer, Storyteller, + alt annet fra Nokia kom og funker som det gjør, er sjansen for at jeg går tilbake til Android eller iOs heller microskopisk :)

Og kameraet på 1020 er så mye bedre enn alt annet jeg har sett og prøvd på noe annet, at ikkeno' kan erstatte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
gta finnes ikke til wp.

Det kommer.

snapchat er såvidt tilgjengelig uoffisielt og buggy

Den er overhodet ikke buggy på noen WP jeg har testet den på, og har faktisk noen hendige funksjoner den offisielle IKKE har.

startskjermen blir rotete,ikke er det hurtigmeny/og trekke ned,for enkel tilgang til vesentlige funksjoner.

Den er kun så rotete som du selv gjør den til. "Hurtigmeny" kommer i WP8.1. Ja, det kan diskuteres hvorvidt MS bruker lang tid på å oppdatere, men bedre sent enn aldri.

skal jeg lete etter programmer, må jeg rulle milevis før jeg finner det jeg leter etter.

Du har en bokstav der. Trykk på den, så hopper du lett til applikasjonen du er på jakt etter. Eller så kan du søke etter den.

det som finnes av apper er buggy og tregt,

Har jeg ikke opplevd. Det finnes selvsagt noen, men jevnt over fjøla er appene responsive og lite buggy. Buggete apps finnes på alle OS.

omtrent "alle" apper jeg kommer over,og får lyst å sjekke ut,der det står tilgjengelig for smartphone,

så går jeg inn på siden deres og skal laste ned, og det står selvfølgelig, tilgjengelig til ios og android.

Det er da ikke WP sin skyld, det er utviklerne sin skyld. Men det kommer applikasjoner til Windows Phone hele tiden. At Windows Phone både kom senere og er det tredje største er en vesentlig årsak til at det også tar noe lengre tid/at enkelte apper blir utelatt.

eneste bra med nokia nå, er selve telefonen, og kameraet. resten er ubrukelig.

Det er din mening, jeg mener ikke det samme.

skrevet fra fra den utrulig dårlige nettleseren på wp "so bare with me."

Vel, så mangler den enkelte funksjoner, men dårlig er den jo ikke. Den fungerer bra her hos meg.

er jeg sær og alene om synsingene mine om wp, eller gjelder dette flere??

Nei, du er vel ikke sær. Alle har meninger om alt, og for noen er WP perfekt, for andre ikke. Det samme kan sies om Android, IOS, BB osv.

synd nokia ødela det de hadde/hadde blitt, om det ikke hadde vært for Windows Phone.

Symbian var dømt til å dø. Selvsagt kunne de arbeidet videre, men jeg er fornøyd med at de valgte WP.

ikke noe imot Windows, hadde det bare vært integrert likt som android/ios.

Takk og lov for at det IKKE er likt Android og IOS. Hva er poenget med like operativsystem? Android og IOS er forsåvidt ikke like de heller, men de har en stor majoritet applikasjoner.

har ventet og håpt, Men nei, ingenting kommet til å bli bedre. De har nå gravd seg så dypt, at de umulig kan komme opp, uten store endringer.

Gravd seg dypt? De graver seg jo oppover. Endringer kommer jo ved hver store oppdatering. Den neste er Windows Phone 8.1 :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er ikke for å være troll, men jeg skifta fra winphone til android og jeg har ikke angra ett sekund.Syns det mangler alt for mange apps, så jeg tenkte ; hvorfor skal jeg gå rundt med en tlf som mangler så mye, når jeg enkelt kan skifte ganske smertefritt til ett OS som fungerer knirkefritt og har ALT av apps som jeg trengte.Var ganske herlig å få bl.a snapchat og facebook som fungerer ordentlig.Med all respekt :)

Lenke til kommentar

Her er ikke for å være troll, men jeg skifta fra winphone til android og jeg har ikke angra ett sekund.Syns det mangler alt for mange apps, så jeg tenkte ; hvorfor skal jeg gå rundt med en tlf som mangler så mye, når jeg enkelt kan skifte ganske smertefritt til ett OS som fungerer knirkefritt og har ALT av apps som jeg trengte.Var ganske herlig å få bl.a snapchat og facebook som fungerer ordentlig.Med all respekt :)

 

Det du glemmer er at vi alle velger mobiltelefoner på forskjellige premisser. Jeg bruker ikke Windows Phone fordi den ikke fungerer for meg, på samme måte som at du foretrekker Android.

 

Forskjellen på oss er at jeg ikke går inn i tråder om Android og forteller hvorfor jeg forlot Android til fordel for Windows Phone, ei heller går jeg inn i tråder om iPhone og forteller hvorfor jeg den gangen bytta fra iPhone til Android.

 

Med all respekt, respekter valgene alle andre gjør uten å belær andre i dine egne valg uten at du er blitt spurt. Vi er alle forskjellige og det er enda godt det samme gjelder for OS også. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg har jo 1stk sgs4 som var meningen jeg skulle brukes som tlf nr 2.

Men det endte opp med at den ble tlf nr 1 pga apptilgang.

 

når jeg mener wp bør bli integrert slik som android/ios osv. så mener jeg at når det kommer et kjekt program eller apps, så burde det vært til wp også,iallefall etterhvert..

 

ja er klar over at jeg kan søke etter programmer i prog. menyen, men synes det er for tungvint. ikke alltid det starter på samme bokstav som jeg mente å huske det var. og da blir det bare tull og en altfor lang liste å rulle nedover.

 

Har ikke noe imot wp/ms, kan godt bruke det, hadde bare det vært/blitt like godt inkludert i apper som andre os.

 

er pga kameraet og byggekvaliteten jeg har nokia nå, og de kjører som kjent wp.

 

fruen har brukt en sgs3 til for en stund siden,da den gikk i stykker,lånte hun min lumia920.

har ikke hørt annet enn klaging siden da, enda jeg har sagt til henne(prøvd å lure henne til) at wp er like bra som noe annet os.

da var hun faktisk mer fornøyd med meego telefonen hun hadde.

 

jo har hatt htc en tid tilbake, og likte faktisk sense på android. men liker å ha et godt kamera på telefonen og.mulig de har blitt bedre nå da.

iphone er desverre utelatt.

Lenke til kommentar

jeg har jo 1stk sgs4 som var meningen jeg skulle brukes som tlf nr 2.

Men det endte opp med at den ble tlf nr 1 pga apptilgang.

 

når jeg mener wp bør bli integrert slik som android/ios osv. så mener jeg at når det kommer et kjekt program eller apps, så burde det vært til wp også,iallefall etterhvert..

 

ja er klar over at jeg kan søke etter programmer i prog. menyen, men synes det er for tungvint. ikke alltid det starter på samme bokstav som jeg mente å huske det var. og da blir det bare tull og en altfor lang liste å rulle nedover.

 

Har ikke noe imot wp/ms, kan godt bruke det, hadde bare det vært/blitt like godt inkludert i apper som andre os.

 

er pga kameraet og byggekvaliteten jeg har nokia nå, og de kjører som kjent wp.

 

fruen har brukt en sgs3 til for en stund siden,da den gikk i stykker,lånte hun min lumia920.

har ikke hørt annet enn klaging siden da, enda jeg har sagt til henne(prøvd å lure henne til) at wp er like bra som noe annet os.

da var hun faktisk mer fornøyd med meego telefonen hun hadde.

 

jo har hatt htc en tid tilbake, og likte faktisk sense på android. men liker å ha et godt kamera på telefonen og.mulig de har blitt bedre nå da.

iphone er desverre utelatt.

Til n900

 

Les det siste innlegget til TheMoonMan en gang til, du

 

mvh

Rolf

Lenke til kommentar

 

jeg har jo 1stk sgs4 som var meningen jeg skulle brukes som tlf nr 2.

Men det endte opp med at den ble tlf nr 1 pga apptilgang.

 

når jeg mener wp bør bli integrert slik som android/ios osv. så mener jeg at når det kommer et kjekt program eller apps, så burde det vært til wp også,iallefall etterhvert..

 

ja er klar over at jeg kan søke etter programmer i prog. menyen, men synes det er for tungvint. ikke alltid det starter på samme bokstav som jeg mente å huske det var. og da blir det bare tull og en altfor lang liste å rulle nedover.

 

Har ikke noe imot wp/ms, kan godt bruke det, hadde bare det vært/blitt like godt inkludert i apper som andre os.

 

er pga kameraet og byggekvaliteten jeg har nokia nå, og de kjører som kjent wp.

 

fruen har brukt en sgs3 til for en stund siden,da den gikk i stykker,lånte hun min lumia920.

har ikke hørt annet enn klaging siden da, enda jeg har sagt til henne(prøvd å lure henne til) at wp er like bra som noe annet os.

da var hun faktisk mer fornøyd med meego telefonen hun hadde.

 

jo har hatt htc en tid tilbake, og likte faktisk sense på android. men liker å ha et godt kamera på telefonen og.mulig de har blitt bedre nå da.

iphone er desverre utelatt.

Til n900

 

Les det siste innlegget til TheMoonMan en gang til, du

 

mvh

Rolf

 

Til Rolf

helt unødvendig kommentar.

jeg har to stykk wp telefoner, derfor er jeg her i denne tråden. det jeg prater om er forskjeller fra wp,android,ios osv som jeg er misfornøyd med, som wp skulle blitt, burde bli bedre på om de skal vokse.

dette er et diskusjons forum. ikke et hold kjeft og klappe på skuldra forum.

må være lov å fortelle hva man ikke liker, ikke bare hva som er bra.

nå nevnte jo the moon man flere ting som kommer til wp som jeg ikke viste, eller hadde fått vite om jeg ikke hadde sagt noe.

så Rolf, har du ikke noe konstruktivt å si, så la være..

Lenke til kommentar

Til N900,jeg tror at du burde ha informert deg selv litt bedre før du kjøpte en WP telefon,hvis du setter app utvalg veldig høyt da burde du ha hoppet over WP rett og slett,eller fått lånt en sånn telefon for å teste ut funksjoner og andre ting.

Jeg for eksempel har gjort bra research før jeg hoppet over fra Android til WP og angrer ikke.Det mangler noen apper som jeg gjerne skulle ha men jeg lærte meg å leve uten dem da resten av telefonen ga meg alt annet.Og med de siste oppgraderinger har WP blitt meget bra.

Lenke til kommentar

Til N900,jeg tror at du burde ha informert deg selv litt bedre før du kjøpte en WP telefon,hvis du setter app utvalg veldig høyt da burde du ha hoppet over WP rett og slett,eller fått lånt en sånn telefon for å teste ut funksjoner og andre ting.

Jeg for eksempel har gjort bra research før jeg hoppet over fra Android til WP og angrer ikke.Det mangler noen apper som jeg gjerne skulle ha men jeg lærte meg å leve uten dem da resten av telefonen ga meg alt annet.Og med de siste oppgraderinger har WP blitt meget bra.

var fullt klar over hva jeg gikk til,da jeg kjøpte wp. har vel hatt ca tre eller 4 wp siden nokia kom med det.

jeg regnet vel med som sikkert mange andre, at appene kommer, tar bare litt tid.

synes bare den tida var litt lang.

er lenge siden nokias første wp nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Litt over to år siden Nokias første Windows Phone.

Føler det er vanskelig å ta deg alvorlig, når du klager over en rotete hjemmeskjerm, når det står deg helt fritt å velge selv hvordan startskjermen skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...