Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Jeg fant en app som var akkurat det jeg ønsket.Den heter CountABILITY, og er en "tally"-app. Altså en hvor du klikker for å telle hvor mange ganger noe skjer. Men i tillegg har den en dataase over alle klikkene, med dato og tid og et kommenarfelt som lar deg gå inn etterpå å legge på info.

Den åpner rett i telleskjermen, så det er bare å starte den og klikke, så registrerer den et klikk med dagens dato og klokkeslett. Listen over klikk kan eksporteres til epost, om jeg senere vil printe den eller noe.

Du kan ha så mange lister du vil, om det er ulike ting du vil holde telling på.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en sms-reklame fra wimp hvor de reklamerer for et high-quality-stream tilbud...hva er greia her når de allerede har Wimp-HiFi fra før? (snakker da ikke om WP, da disse ikke er kompatible for lossless-streaming ennå?

Er det noen som har hørt noe om eventuelt når Wimp Hifi blir kompatibelt til WP?

Synes forøvrig det er synd at det ikke blir prioritert en update til WP-appen som i mitt tilfelle fungerer så dårlig at jeg måtte gå over til Spotify....jeg bare tenker, at om lossless-stream skulle blitt kompatibelt til WP ville vel en oppdatering ha tvunget seg frem og.. :hm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk en sms-reklame fra wimp hvor de reklamerer for et high-quality-stream tilbud...hva er greia her når de allerede har Wimp-HiFi fra før? (snakker da ikke om WP, da disse ikke er kompatible for lossless-streaming ennå?

Er det noen som har hørt noe om eventuelt når Wimp Hifi blir kompatibelt til WP?

Synes forøvrig det er synd at det ikke blir prioritert en update til WP-appen som i mitt tilfelle fungerer så dårlig at jeg måtte gå over til Spotify....jeg bare tenker, at om lossless-stream skulle blitt kompatibelt til WP ville vel en oppdatering ha tvunget seg frem og.. :hm:

Fekk høyre med Wimp i går at dei vil kome med ei oppdatering til WP-appen tidleg 2014. Hifi-støtte sa dei ikkje noko om.

Endret av Robbster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Flere her som har tenkt til å kjøpe Lumia 1520?

Er det bekreftet hvilke fargeutgaver som kommer til Norge.

Jeg vil svært gjerne ha den røde utgaven.

Lenke til kommentar

Flere her som har tenkt til å kjøpe Lumia 1520?

Er det bekreftet hvilke fargeutgaver som kommer til Norge.

Jeg vil svært gjerne ha den røde utgaven.

Fra hva jeg har lest så langt:

Det som taler mot (bortsett fra størrelsen, som er en subjektiv vurdering) er hvor dårlig Windows (og en del apper) foreløpig skalerer. For eksempel tar skjermtastaturet fortsatt nesten halve skjermen, det er bare skalert opp. Med mindre du liker å skrive med tomlene er det nokså bortkastet. Det samme gjelder mange spill, de bare forstørrer bildet, og bruker ikke oppløsningen. Full HD oppløsning og en nydelig skjerm for film, men forløpig ikke mange gode måter å kjøpe filmene.

Selve telefonen er visstnok ellers strålende, men bruker en del strøm. Stort batteri gir brukbar levetid, men til gjengjeld lang ladetid.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Lumia 1020 i snart en mnd.

Telefonen er jo helt lik de andre Lumia modellene, forutenom kameraet, og det var hovedsaken til at jeg i det hele tatt kjøpte telefonen.

Men jeg undres på ett par ting.

Kameraet tar bilder i 36+5 MP, av den grunn så vises det på bildeinfo på telefonen at bildet f.eks tar 11 mb.

Men når jeg overfører bildene til Surfacen min, så er bildet bare 2.2 mb..

Hvordan i huleste får jeg full skala bildet inn på taben ?

Edit: fant ut av det :) Ligger som high resolution bilde i samme mappe som de andre bildene når man kobler telefonen til via usb kabelen :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Søren da, Tom waits for Alice. :p

Når du skriver sånn blir jeg usikker på om jeg bør kjøpe 1520-en. Hehe.

Men jeg er enig i mye av det du skriver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nei, det blir nok den uansett. Men kjipt om Microsoft annonserer "Surface Phone" på MWC måneden etter. Ikke at det kommer til å skje, men.

Håper bare de oppdaterer WP8 så det utnytter større telefoner bedre.

Lenke til kommentar

Fra hva jeg har lest så langt:

Det som taler mot (bortsett fra størrelsen, som er en subjektiv vurdering) er hvor dårlig Windows (og en del apper) foreløpig skalerer. For eksempel tar skjermtastaturet fortsatt nesten halve skjermen, det er bare skalert opp. Med mindre du liker å skrive med tomlene er det nokså bortkastet. Det samme gjelder mange spill, de bare forstørrer bildet, og bruker ikke oppløsningen. Full HD oppløsning og en nydelig skjerm for film, men forløpig ikke mange gode måter å kjøpe filmene.

Selve telefonen er visstnok ellers strålende, men bruker en del strøm. Stort batteri gir brukbar levetid, men til gjengjeld lang ladetid.

Hei Jeg har hatt 1520 et par uker nå.

Fantastisk skjerm. Lang batteri tid, har vel hatt den på i 3-4 dager uten å lade ( med liten aktivitet på tlf vel å merke. Men har stått på i 4 dg på hytta på wi fi og svært dårlig dekning) Til sammenligning holdt Ativen litt over en dag.

Er ening at tilpassing til av WP til større skjerm bør komme, men samtidig fungerer det utmerket for meg med større taster på f. eks tastatur. Opplevde at det ble mye lettere å raskere å skrive.

Det jeg savner mest er håndskrift gjenkjenning som konverterer til tekst. Dette funket greit i -wp 6.5, merkelig at dette ikke er med i wp8.

Når skjermene blir større så savner jeg faktisk "pennen", særlig det å kunne skrive og legge inn merknader i tekst og bilde.

Har hatt Samsung Ativ S, og overgangen til Nokia 1520 er en klar forbedring i forhold til bruker opplevelsen med WP, særlig tilpassing av låseskjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Facebook appen, også den integrerte irriterer meg litt.

F.eks ved bursdager til mine venner, så får jeg opp _Alle_ gratulasjoner som er skrevet på mine venners vegg, dette skjer ikke på nettversjonen av facebook, bare på telefonen. Både den integrerte facebooken og appen.

Andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

Ja til mitt bruk er det mer enn tilfredsstillende. Litt uvant/merkelig at man ikke kan ha lavere innstilling enn 5 mp. Innstillingene er enten JPEG 5 mp, JPEG 5mp + 16 MP eller JPEG 5mp + DNG 16 MP

Takk for erfaringene. Har du prøvet kameraet?

Lenke til kommentar

Facebook appen, også den integrerte irriterer meg litt.

F.eks ved bursdager til mine venner, så får jeg opp _Alle_ gratulasjoner som er skrevet på mine venners vegg, dette skjer ikke på nettversjonen av facebook, bare på telefonen. Både den integrerte facebooken og appen.

Andre som opplever dette?

Ja, dette sliter jeg med også - men i følge andre brukerforum (reddit, f. eks.) er dette et problem på alle mobil-appene til Facebook, inkludert de for iOS og Android.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

De lager fine telefoner, så det hadde ikke gjort meg noe.

Det blir forresten ikke Lumia 1520 på meg. Bestilte meg heller Dell Venue 8 Pro-nettbrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...