Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, er du helt sikker på at lyden ikke kan justeres over BT?

De sitter såpass på at jeg ikke frykter så mye når jeg har de på :)

Nei det går ikke å justere desverre, ihvertfall ikke på 920.

De sitter ja, men jeg holder meg stort sett til 3D mølle, og når jeg kjente at de vakre putene var på vei til å føles som svamper forstod jeg fort at det var siste gangen jeg hadde de med meg :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg synker både privat og jobb-epost, og ønsker ikke å koble kontoene. På jobben har vi Exchange, privat outlook.com. På WP 7.8 fikk jeg som standard forskjellige ikoner på home screen for disse, men med WP 8 på Lumia 925 får jeg samme ikon på begge (bruker minste size, og da vises ikke postboksnavnet). Er det mulig å endre ikon, slik at jeg kan se hva som er jobb og hva som er privat?

Lenke til kommentar

Jeg synker også jobbmail via Exchange (MS Office Outlook) og privat mail bl.a. live.com/outlook.com - og de har forskjellige ikoner med minste tile - dvs de to private (live.com og outlook.com) har samme ikon.

Kanskje du opprettet privatmailen første gang som Outlook istedet for Hotmail ?

Du ser godt forskjellen på settings: "legg til en konto" på email and accounts

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kanskje du opprettet privatmailen første gang som Outlook istedet for Hotmail ?

Du ser godt forskjellen på settings: "legg til en konto" på email and accounts

Det er mulig, jeg har vært inne på tanken selv, men jeg har ikke Slett på Privat (Outlook.com), kun på Jobb (Exchange). Mulig jeg må slette alt, og sette opp på nytt.

Edit: Når jeg er i innstilinger/epost, er det ulike ikoner for kontoene. Når jeg er på home screen eller i app-listen, er de like. Forsøkte nå med å slette Jobb (gikk fint), men det gikk ikke å slette Privat. Endret da Privat til noe annet, fjernet synk av epost derfra. Satte opp Privat på nytt, med Hotmail, og Jobb på nytt, med Outlook, og da ble det ulike ikoner også i home screen og i applisten.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Noen som har erfaringer med batterbruksitiden på en Lumia 925? Fikk min forrige fredag, og synes den varer veldig kort tid. Tok den av lading med 100% i dag tidlig, og den døde kl 1500, da var den utladet. Jeg har nesten ikke brukt den, bare en kort samtale, og litt surfing på toget, ca 15 minutter. Epost synkes hver 4. time. Alle apper er enten avsluttet eller satt til å ikke ha rettigheter til å kjøre når de ikke er aktive. Satte den på lading da jeg kom hjem, ventet til den var 100%. Hadde en samtale på ca 15-20 minutter, og da hadde den gått ned til 80%. Dette kan vel ikke stemme? Selv min 2 år gamle iPhone 4S holdt 2 dager med vanlig jobb-bruk (stort sett mer enn i dag). Hadde en HTC Trophy med WP7.5 tidligere, den holdt 2-3 arbeidsdager med vanlig jobb-bruk.

Spec sier:

4S: Standby <200 timer, bruk <14 timer

925: Standby <440 timer, bruk <18:20

Trophy: Standby <360 timer, bruk <6:40

Ut fra dette hadde jeg ventet at 925 skulle holde betydelig lenger enn begge de 2 andre, men den holder altså langt under halvparten. Da var min 4S over 2 år gammel....

Lenke til kommentar

Skal holde fint ut dagen, samme batteri på min 1020. Koblet fra kl 6 i morges, har 19% igjen nå.

Men batteriet trenger litt innkjøring, lad ut og la stå i lader gjerne 16-18 timer. Prøver å gjøre det i helgene og får mer tid igjen på batteriet i uka. Prøv også å slå på flymodus, slå av mobilen og slå på igjen, slå av flymodus igjen. Av en eller annen merkelig grunn hjelper det...

Lenke til kommentar

Skal holde fint ut dagen, samme batteri på min 1020. Koblet fra kl 6 i morges, har 19% igjen nå.

Men batteriet trenger litt innkjøring, lad ut og la stå i lader gjerne 16-18 timer. Prøver å gjøre det i helgene og får mer tid igjen på batteriet i uka. Prøv også å slå på flymodus, slå av mobilen og slå på igjen, slå av flymodus igjen. Av en eller annen merkelig grunn hjelper det...

Min lumia 800 holder mye lengre enn min 925, min 925 holdt ikke ut dagen. Bruk: spotify, soundcloud og toalett reddit...

Glemte epost og swapchat

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Slå av WiFi, NFC og mobildata, så varer batteriene mye lenger....

Jeg har WiFi, Bluetooth og mobildata på hele tiden, det hadde jeg på iPhone også. Alt dette bruker jeg regelmessig, og gidder ikke slå det av og på hele tiden. Ihht specs burde 925 holde mye lenger enn en 4S uansett. 4S'en var 2 år gammel da jeg byttet den ut, og da holdt den fortsatt 2 arbeidsdager, da den var ny holdt den 3. Hadde derfor ventet at 925 med samme bruk og konfigurasjon skulle holde 3-4 dager som ny, da den er oppgitt langt høyere både standby og brukstid enn 4S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...