Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Black Friday på Komplett eller?

Gratulerer, finfin telefon :)

Kjøpte den på Komplett, ja :)

Da er det snart ut og vekk med min nåværende Huawei Ascend P1.

Lenke til kommentar

Ok, det er helt uten abb.? Har ikke lest noe særlig om denne telefonen, men det er så billig at jeg må klinke til. Har 3mnd binding igjen hos Djuice, så jeg ringer de senn, bestiller tvillingabb. og en ekstra sim.

takk for tips :)

Edit: Jeg ser jeg vil bli knyttet opp mot et 12mnd`s kontantkort abb.

Det er ikke noe i veien for bare å pælme simkortet som følger med, for så å bestille et nytt fra min gjeldende mobiloperatør?

Telenor har ikke operatørlåste WP-mobiler (bare "brandet"). Jeg kjøpte en Lumia 620 forrige gang de hadde kampanje (500kr for noen uker siden). Det første jeg gjorde var å teste med mitt SIM-kort fra Chess. Har avinstallert Telenor-appene som fulgte med.

Innlogging i appene følger ikke abonnement/SIM-kort, så du må logge inn på alle tjenester på nytt.

Lenke til kommentar

Innlogging i appene følger ikke abonnement/SIM-kort, så du må logge inn på alle tjenester på nytt.

Ja det er klart, men det er vel bare 1 gang man må logge inn vel? Det jeg fryktet var at jeg måtte logge inn hver gang jeg veksler mellom de to telefonene i tvillingabb..(?)...de kommer begge til å bli hyppig brukt om hverandre.

Lenke til kommentar

Hei og Hå!

Bare en tanke og noe du kan forsøke...på pc`n din, sett tidsonen til kalenderen din en time feil..

Jeg går ut i fra at det er på telefonen din du sjekker kalenderen din oftest og da vil ihvertfall den være korrekt med notifications etc..?...eller misforstår jeg helt?

Edit: altså, det jeg mener er at for min del har jeg også en kalender som synker opp mot PC`n, men jeg får kun notifikasjoner på telefonen...jeg ser bare ikke grunnen til å få de opp på pc`n når Countryman og Lumia går hånd i hanske døgnet rundt...

Takk for tips! Det er imidlertid like viktig for meg å kunne sjekke kalenderen på PCen. Dessuten (jeg ser jeg ikke har vært klar på dette) så er det slik at det er kun oppføringer jeg registrerer på telefonen som kommer opp med feil klokkeslett (både på telefonen og på PCen), mens oppføringer jeg registrerer på PCen kommer tilsvarende riktig opp begge steder.

Du gir ingen tilbakemeldinger, så vennligst kom med konstruktive tilbakemeldinger, når du selv spør etter konstruktiv kritikk...

Telenor har Lumia 820 til 800 kroner nå på websjåppen sin...

https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/nokialumia820#!

Jeg antar at du refererer til min opprinnelige post, og ikke til oppfølgingsposten? I en rendyrket WP8-tråd tenkte jeg at dette kanskje ikke var et helt ukjent fenomen, derfor formulerte jeg meg litt kort.

Jeg har også vært veldig opptatt de siste dagene, så jeg har dessverre ikke hatt mulighet til å svare så hyppig som jeg gjerne skulle, så jeg forstår det dersom jeg har virket fraværende og dårlig til å komme med tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Ja det er klart, men det er vel bare 1 gang man må logge inn vel? Det jeg fryktet var at jeg måtte logge inn hver gang jeg veksler mellom de to telefonene i tvillingabb..(?)...de kommer begge til å bli hyppig brukt om hverandre.

Aha! :wee:

Ja, du trenger kun å logge inn én gang. Du kan fint bytte mellom mobiler, nettbrett og PC-er så mye du vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har samme kalender problem her, men det er dog på Android. Om jeg lager en avtale på min telefon og legger til gjester så får de oppføringen en time feil i forhold til hva jeg legger inn.

Så vil tro at problemet kanskje ligger hos google og ikke hos wp?

Har du sjekket at tidsonen på googlekalenderen er satt rett.

Lenke til kommentar

Ja den står på sentraleuropeisk normaltid gmt+1.

Det er jo selvsagt en mulighet for at de som blir invitert som gjester har en annen tidssone.

Poenget mitt var nå i grunn at dette ikke er en feil med WP, men en brukerfeil som kan oppstå på både ios og android også.

Irriterer meg at DNB nekter å oppdatere appen sin for WP. Den har vært uendret siden 2012 og mangler flere funksjoner som finnes på android og ios utgaven.

Fint om flere kan purre litt på de i denne tråden.

https://www.dnb.no/labs/forum/mobil_apps/funskjoner-pa-windows-phone-app/

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Nå kom en meget etterlengtet app, ihvertfall for min del, "Mint" -

http://www.wpcentral.com/tag/mintcom

(App virker ikke å ha gått live i Store ennu)

..med denne skal du kunne linke opp alle dine bankkontoer og den lager automatisk grafer/kakebit av hva du bruker penger på...

Men når jeg leser om den virker det noe skremmende, at denne appen konstant skal ha tilgang til kontoene mine? det virker som om den streamer rundt i mine koder og kontoer..

noen som vet litt om sikkerhetssystemet her?

Jeg tror ikke man vil få mulighet til å "flytte penger" heldigvis..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg fikk min Nokia Lumia 925 i går formiddag, og jeg må si at jeg er meget fornøyd hittil!

Den er svært rask og har en veldig presis berøringsfunksjon. Operativsystemet er også veldig bra, og den eneste ulempen (hittil) er om en installerer haugevis med apper, så må en scrolle ned å lete etter den. Jeg vet det er en søkefunksjon, men noen ganger husker en rett og slett ikke hva appen het før du ser den. Dessuten er det ikke alt en vil ha i startmenyen.

Synes også "Live Tiles" (om det er det dem kaller det for) er et kult konsept!

Angående batteriet så håper jeg det bedrer seg eller var et engangstilfelle. Ladet den opp til ~ 50 - 60 prosent klokken 14:00 i går, og når klokken var 22:00 var den på ~ 20 prosent.

Har noen spørsmål også:

1. Er det mulig å deaktivere klokken som vises når mobilen er låst?

2. Hva er greien med å holde inne tilbakeknappen når en er på forsiden? Er det mulig å ha flere "skrivebord / forsider"?

3. Noen applikasjoner dere vil anbefale? :)

Kan jo også nevne at applikasjonene til Windows Phone er mye mer interessante enn i Android. 40 % av applikasjonene jeg blar forbi i WP har jeg lyst til å prøve eller synes jeg ser interessante ut. I Android derimot er det gjerne bare 5 %..

Så nå venter jeg bare på mitt nye micro SIM kort, som kommer med posten senere i dag (forhåpentligvis) :)

Lenke til kommentar

Hei, og gratulerer med flott telefon, vannflasken! Har hatt Lumia 920 i en del måneder nå, og blir bare mer og mer fornøyd.

1: Klokken kan skrues av, bare gå inn på settings (innstillinger) -> glance (vet ikke hva det er på norsk, men er nest nederst i lista), så kan du skru det av der.

2: Ved å trykke på tilbakeknappen kan du rullere mellom aktive programmer.

3. Jeg har ikke fått eksperimentert så altfor mye med apper ennå, men jeg jeg synes Toggle er veldig praktisk, der kan du lage tiles for å aktivere/deaktivere wifi, datatrafikk, gps, osv. Ellers er det 6tag (evt instagram), 6snap, metrotube (evt youtube), skydrive, ipodcast, flashlightXT.

Det med batteriet høres merkelig ut, men har opplevd noe liknende selv. Noen dager lader telefonen seg ut på 8ish timer, uten spesielt mye bruk, andre dager har jeg nesten halvparten igjen til kvelden. Noen som har noen idéer?

Endret av trulseth
Lenke til kommentar

Batteriet lader seg ut raskere hvis det er dårlig signal på nettet. Har opplevd alt fra 6-7 timer opp til 18-19 timer med samme bruk, men forskjellig signalstyrke...

Sjekk også hva som kan kjøre i bakgrunnen; innstillinger, sveip til programmer, bakgrunnsoppgaver. Steng av det som ikke er i bruk, spesielt Drive sluker strøm.

Anbefalt app for å være oppdatert; WP Central

http://www.windowsphone.com/s?appid=e6c3c78a-4382-e011-986b-78e7d1fa76f8

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ville bare si fra at jeg er tilbake, bestilte en Lumia 925 i går.

Etter mange år med Windows Phone, og noen uker med Windows Phone 7.x i 2011, har jeg vært iOS-bruker et par år. Spent på å se hvor mye jeg kommer til å savne fra iOS, siden jeg nå kan velge fra et utvalg på ca 190.000, mot over 1 million for iOS.

Lenke til kommentar

Ville bare si fra at jeg er tilbake, bestilte en Lumia 925 i går.

Etter mange år med Windows Phone, og noen uker med Windows Phone 7.x i 2011, har jeg vært iOS-bruker et par år. Spent på å se hvor mye jeg kommer til å savne fra iOS, siden jeg nå kan velge fra et utvalg på ca 190.000, mot over 1 million for iOS.

velkommen tilbake kjakan og håper du blir fornøyd :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...