Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får vår første Windows 8 telefon i hus på julaften. Datteren min har knust sin tredje telefon på drøye to år (iPhone 3GS, Samsung Galaxy S2 og iPhone 4s), så "straffen" hennes er at hun ikke får ny iPhone, men en Nokia 520. Fikk den for rett under 800,- kr, og det virker som en grei telefon. Og samtidig får jeg tittet litt på hvordan Windows fungerer som operativsystem på telefon :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kan du utdype dette? Du har åpenbart full oversikt over hvordan dette fungerer, hadde vært knall med noe mer konstruktivt.

Trenger du det? Er det ikke bare i sjekke hvilken tidssone din googlekalender er satt til og om tidssonen på din telefon er satt til automatisk eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig han sjekket at tidssonen er riktig, og derfor lurer på om det var noe annet han tenkte på. Et søk på nett viser jo at det er flere som sliter med det samme uten at tidssonen er stilt inn feil.

Helt korrekt! Takk for tilliten =)

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er 100% sikker på om UTC+1 og GMT+1 er det samme, men dette er tidssonene på hhv. telefonen og google-kalenderen..

Jeg har googlet fenomenet, og indeed sett at det er flere som opplever dette (før jeg postet klagemålet her, i håp om at det kunne vanke noen gode råd). Derav min antakelse om at det er relatert til telefonen og dens OS.

Dessuten: dette har fungert på 2 stk. Blackberry, 1 stk. iPhone og 3 stk. Android-telefoner uten dette problemet, så jeg tenker at det kanskje kan ha noe med WP8 å gjøre. Mulig jeg tar feil, men faktum er at jeg har en forskyvning på en time som jeg bare må leve med inntil:

a - det blir fikset, eller jeg blir gjort oppmerksom på en eksisterende løsning, eller

b - jeg kjøper meg en annen telefon

Foreløpig er dette bare et nytt i rekken av irritasjonsmomenter, men fortsatt ikke noen dealbreaker. Bare sier at jeg registrerer et formidabelt forbedringspotensiale i WP8 :)

Lenke til kommentar

Tjena guttaboys! Jeg ønsker å løsrive dere fra space&time og trenger et tips til mobilkjøp. Jeg er på utkikk etter en billig W8 telefon som skal fungere som tvilling for min 920 når jeg er på reiser...min største noia er å bli frastjålet telefon når jeg er på loffen og trenger en telefon som kan tas med når jeg vaser rundt i ukjente strøk på nattestid..

Jeg har 4mnd igjen av bindinga på 920`n og ønsker ikke å kjøpe f.eks 1020 før den tid, av prinsipp, det blir for dyrt å betale på 2 telfoner og abb. om gangen.

Hvilken ville dere kjøpt?

mitt hovedkriteria er et godt kamera.

Noen som har erfaringer med tvillingabb. og W8? jeg tenker da i hovedsak på sosiale medier som Instagram, Whatsapp, Snapchat.....må man logge seg på på nytt hver gang man bytter telefon for å slippe inn i appene?

Tips og forslag mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Foreløpig er dette bare et nytt i rekken av irritasjonsmomenter, men fortsatt ikke noen dealbreaker. Bare sier at jeg registrerer et formidabelt forbedringspotensiale i WP8 :)

Hei og Hå!

Bare en tanke og noe du kan forsøke...på pc`n din, sett tidsonen til kalenderen din en time feil..

Jeg går ut i fra at det er på telefonen din du sjekker kalenderen din oftest og da vil ihvertfall den være korrekt med notifications etc..?...eller misforstår jeg helt?

Edit: altså, det jeg mener er at for min del har jeg også en kalender som synker opp mot PC`n, men jeg får kun notifikasjoner på telefonen...jeg ser bare ikke grunnen til å få de opp på pc`n når Countryman og Lumia går hånd i hanske døgnet rundt...

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Helt korrekt! Takk for tilliten =)

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er 100% sikker på om UTC+1 og GMT+1 er det samme, men dette er tidssonene på hhv. telefonen og google-kalenderen..

Jeg har googlet fenomenet, og indeed sett at det er flere som opplever dette (før jeg postet klagemålet her, i håp om at det kunne vanke noen gode råd). Derav min antakelse om at det er relatert til telefonen og dens OS.

Dessuten: dette har fungert på 2 stk. Blackberry, 1 stk. iPhone og 3 stk. Android-telefoner uten dette problemet, så jeg tenker at det kanskje kan ha noe med WP8 å gjøre. Mulig jeg tar feil, men faktum er at jeg har en forskyvning på en time som jeg bare må leve med inntil:

a - det blir fikset, eller jeg blir gjort oppmerksom på en eksisterende løsning, eller

b - jeg kjøper meg en annen telefon

Du gir ingen tilbakemeldinger, så vennligst kom med konstruktive tilbakemeldinger, når du selv spør etter konstruktiv kritikk...

Tjena guttaboys! Jeg ønsker å løsrive dere fra space&time og trenger et tips til mobilkjøp. Jeg er på utkikk etter en billig W8 telefon som skal fungere som tvilling for min 920 når jeg er på reiser...min største noia er å bli frastjålet telefon når jeg er på loffen og trenger en telefon som kan tas med når jeg vaser rundt i ukjente strøk på nattestid..

Jeg har 4mnd igjen av bindinga på 920`n og ønsker ikke å kjøpe f.eks 1020 før den tid, av prinsipp, det blir for dyrt å betale på 2 telfoner og abb. om gangen.

Hvilken ville dere kjøpt?

mitt hovedkriteria er et godt kamera.

Noen som har erfaringer med tvillingabb. og W8? jeg tenker da i hovedsak på sosiale medier som Instagram, Whatsapp, Snapchat.....må man logge seg på på nytt hver gang man bytter telefon for å slippe inn i appene?

Tips og forslag mottas med stor takk :)

Telenor har Lumia 820 til 800 kroner nå på websjåppen sin...

https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/nokialumia820#!

Lenke til kommentar

Du gir ingen tilbakemeldinger, så vennligst kom med konstruktive tilbakemeldinger, når du selv spør etter konstruktiv kritikk...

Telenor har Lumia 820 til 800 kroner nå på websjåppen sin...

https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/nokialumia820#!

Ok, det er helt uten abb.? Har ikke lest noe særlig om denne telefonen, men det er så billig at jeg må klinke til. Har 3mnd binding igjen hos Djuice, så jeg ringer de senn, bestiller tvillingabb. og en ekstra sim.

takk for tips :)

Edit: Jeg ser jeg vil bli knyttet opp mot et 12mnd`s kontantkort abb.

Det er ikke noe i veien for bare å pælme simkortet som følger med, for så å bestille et nytt fra min gjeldende mobiloperatør?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ok, det er helt uten abb.? Har ikke lest noe særlig om denne telefonen, men det er så billig at jeg må klinke til. Har 3mnd binding igjen hos Djuice, så jeg ringer de senn, bestiller tvillingabb. og en ekstra sim.

takk for tips :)

Edit: Jeg ser jeg vil bli knyttet opp mot et 12mnd`s kontantkort abb.

Det er ikke noe i veien for bare å pælme simkortet som følger med, for så å bestille et nytt fra min gjeldende mobiloperatør?

Så lenge det er en telenoroperatør du har, så kan du pelme det nye simkortet ja. F.eks djuice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...