Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Du skal selvfølgelig få mene akkurat hva du vil, men det å ikke ha applikasjoner som Spotify klar vil selvfølgelig være med på å trekke kunder bort fra Windows Phone.

Du kan godt mene noe annet, men da tror jeg du tar feil.

De fem i Norge som har Spotify på mobilen savner det sikkert.

Nå får du gi deg, det er langt mer enn fem personer i Norge som har Spotify på mobilen og det vet du inderlig godt. Det er ikke nødvendig å bevisst prøve å provosere med tullete kommentarer.

Du har jo Xbox Music Pass, Wimp og Nokia Music... Vil ikke si at mangel på Spotify vil være en dealbreaker, pluss det kommer nok etterhvert.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmz... De har ikke endret tlf loggen. Hadde håpet at de klarte å slå sammen like kontakter, men nei... Og dette skuffer meg mye!

Syns det er trist at vi i norge ennå ikke får nytw godt av hverken w8-tablets eller wp8 tlfer... :(

Er ikke noe problem å slå sammen kontakter på WP 7.5, litt rart hvis det er det på wp8...?

Slå sammen samme kontakten i ringeloggen? Slik at jeg slipper å ha masse oppføringer med feks "mamma" etter hverandre?

Aah, min feillesing...

Tenkte på kontakter i adresseboka og slå sammen...

Lenke til kommentar

78 stemmer i pollen og jeg er den enste som vil ha ativ s? :p

Vesentlig billigere enn lumia 920, større skjerm, minnekort, nesten samme oppløsning osv.

Hvorfor snakkes det bare om luma og htc?

Noen som har hørt noe sikkert om når ativ s kommer? lefdal.com sier 14.11.2012, men på elkjøp express sa de midten av desember. Er det ikke før desember så frister Htc 8x på lager til 4299 med kontantkort på telenor.no.

Endret av RAD1V
Lenke til kommentar
Hvorfor snakkes det bare om luma og htc?

Fordi de ser ut til å bry seg hakket mer om Windows Phone akkurat nå. Ativ S har en stor fin skjerm, utvilsomt, men med et dørgende kjedelig design nok en gang så faller den litt bort for min del. Føler ikke at jeg trenger minnekort når jeg 920 har 32 GB lagring, i tillegg til alt jeg har i skyen. De 0.3" større i skjermen får så være :p

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Det er et par ting som holder meg unna Samsung.. Nå vet jeg ikke om mine tidligere blemmer med Samsung vil gjelde deres Windows Phone telefoner, men det er nå engang sånn at når et selskap gir deg et dårlig inntrykk så sitter det gjerne lenge.

Det første jeg ikke liker med Samsung er det generelle fokus på primære spesifikasjoner, også driter de i stort sett alt annet. De har stort sett fokus på at de skal ha størst skjerm, de skal ha det siste innen teknologi uansett hvor dårlig innført det måtte være og de skal alltid ha det som på papiret blir de beste spesifikasjonene om det så har aldri så lite for seg og går hardt utover batteriet.

Dette er dog ikke helt det samme med Windows Phone ettersom Samsung må følge de restriksjonene Microsoft setter på maskinvare så alle Windows Phone 8 telefonene til nå er jo annonsert med samme SoC (CPU + GPU + RAM). Men Samsung durer jo videre med sin AMOLED satsning, med Pentile piksler og oversaturerte farger til tusen, noe jeg har svært lite interesse av også kjører de fremdeles på med i overkant store skjermer (min personlige mening).

Og når jeg tenker på at de skiter i øvrige spesifikasjoner så tenker jeg da på ting som at selv toppmodellene til Samsung generelt pleier å ha heller laber DAC og effektforsterker så de av oss med litt oppegående lydutstyr (litt tungdrevne ørepropper / hodetelefoner) sitter igjen med en redusert opplevelse.

Videre så er jo 9 av 10 Samsung telefoner utrolig "plastic fantastic" (igjen min personlige mening) og jeg er ingen større fan av plastikkfølelse på telefoner. Også kan ikke Samsung programvare, så all min erfaring med programvare som Samsung Kies og liggende har vært forferdelig og jeg glemmer ikke tiden hvor Samsung med sine Symbian modeller gav fullstendig blaffen i kundene sine så fort de hadde kjøpt telefonen, det var tilnærmet null support og oppdateringer å finne etter at telefonene deres hadde truffet markedet mens Nokia på sin side gjerne kunne rulle ut en oppdatering eller to til sine telefoner over 2år etter de traff markedet.

Summen av alt dette har gjort at jeg ikke er noen større fan av Samsung generelt, og diverse PC-skjermer og liggende jeg har hatt opp igjennom fra Samsung har aldri holdt samme kvalitet som de jeg har hatt fra blant annet Dell og andre.

Du kan jo lese mitt forrige innlegg hvor jeg la frem tankene mine rundt de kommende Windows Phone 8 telefonene og hvorfor jeg vurderte enkelte mer enn andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør vell strengt tatt det, for de krever vell Qualcomm SoC og da er jo valget i toppmodeller temmelig innskrenket.

Hvorfor blir det innskrenket? En kan velge mellom dual- og quadcores og med unntak av nye Exynos 5, så er Snapdragon S4 Pro fra Qualcomm noe av det heftigste der ute, så at de bare bruker Qualcomm ser jeg ikke på som noe stort problem egentlig.

Når det gjelder Samsung Ativ S, så liker jeg designet på den. Enkelt og greit. Mens så liker jeg designet på HTC HD2 også da, så det er vel bare jeg som er rar.

Allikevel falt valget på Nokia, rett og slett fordi specsa var bedre.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det er et par ting som holder meg unna Samsung.. Nå vet jeg ikke om mine tidligere blemmer med Samsung vil gjelde deres Windows Phone telefoner, men det er nå engang sånn at når et selskap gir deg et dårlig inntrykk så sitter det gjerne lenge.

Det første jeg ikke liker med Samsung er det generelle fokus på primære spesifikasjoner, også driter de i stort sett alt annet. De har stort sett fokus på at de skal ha størst skjerm, de skal ha det siste innen teknologi uansett hvor dårlig innført det måtte være og de skal alltid ha det som på papiret blir de beste spesifikasjonene om det så har aldri så lite for seg og går hardt utover batteriet.

Dette er dog ikke helt det samme med Windows Phone ettersom Samsung må følge de restriksjonene Microsoft setter på maskinvare så alle Windows Phone 8 telefonene til nå er jo annonsert med samme SoC (CPU + GPU + RAM). Men Samsung durer jo videre med sin AMOLED satsning, med Pentile piksler og oversaturerte farger til tusen, noe jeg har svært lite interesse av også kjører de fremdeles på med i overkant store skjermer (min personlige mening).

Og når jeg tenker på at de skiter i øvrige spesifikasjoner så tenker jeg da på ting som at selv toppmodellene til Samsung generelt pleier å ha heller laber DAC og effektforsterker så de av oss med litt oppegående lydutstyr (litt tungdrevne ørepropper / hodetelefoner) sitter igjen med en redusert opplevelse.

Videre så er jo 9 av 10 Samsung telefoner utrolig "plastic fantastic" (igjen min personlige mening) og jeg er ingen større fan av plastikkfølelse på telefoner. Også kan ikke Samsung programvare, så all min erfaring med programvare som Samsung Kies og liggende har vært forferdelig og jeg glemmer ikke tiden hvor Samsung med sine Symbian modeller gav fullstendig blaffen i kundene sine så fort de hadde kjøpt telefonen, det var tilnærmet null support og oppdateringer å finne etter at telefonene deres hadde truffet markedet mens Nokia på sin side gjerne kunne rulle ut en oppdatering eller to til sine telefoner over 2år etter de traff markedet.

Summen av alt dette har gjort at jeg ikke er noen større fan av Samsung generelt, og diverse PC-skjermer og liggende jeg har hatt opp igjennom fra Samsung har aldri holdt samme kvalitet som de jeg har hatt fra blant annet Dell og andre.

Du kan jo lese mitt forrige innlegg hvor jeg la frem tankene mine rundt de kommende Windows Phone 8 telefonene og hvorfor jeg vurderte enkelte mer enn andre.

Og det kan ikke være noe med at du er mer glad i din nye iPhone 5...? ;-)

Lenke til kommentar

Og det kan ikke være noe med at du er mer glad i din nye iPhone 5...? ;-)

Har da hatt langt flere telefoner oppigjennom enn bare iPhone 5 hvis det er det du sikter til? Noen klarer faktisk å ha en telefon uten å bli fullstendig låst til en aktør i markedet og forlate all fornuftig i hele verden.

Hvorfor ellers tror du jeg er i denne tråden, følger sterkt med på og er veldig interessert i Windows Phone 8 og garantert kommer til å teste ut en Lumia 920 så fort den kommer til Norge?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Har da hatt langt flere telefoner oppigjennom enn bare iPhone 5 hvis det er det du sikter til? Noen klarer faktisk å ha en telefon uten å bli fullstendig låst til en aktør i markedet og forlate all fornuftig i hele verden.

Hvorfor ellers tror du jeg er i denne tråden, følger sterkt med på og er veldig interessert i Windows Phone 8 og garantert kommer til å teste ut en Lumia 920 så fort den kommer til Norge?

Altså ikke en typisk Apple-fan ;-)

Bare lurte litt etter omtalen av Samsung...

Er forøvrig enig i, og grunnen til at jeg ikke velger Samsungmobil, at oppfølging ikke er Samsung's sterkeste side. (selv om jeg har tv og en del harddisker fra Samsung som fungerer bra)

Godt å høre at flere er åpne for å utforske nytt uansett produsent og merke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg gav egentlig opp Samsung etter Omnia II. Grusom telefon. Men var strålende fornøyd med Omnia 7. Nå har jeg Lumia 800, neste blir Lumia 920. Håper den etter det blir en Surface Phone.

Men må ærlig innrømme at 8X frister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...