Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Noen sporadiske tanker om WP8 etter at jeg gikk fra en SGS2 til Lumia 920 på sensommeren i år (prisen gjorde det akseptabelt for meg å prøve WP8 med en relativt godt speccet telefon).

Generelt er inntrykket mitt et smooth OS hvor det meste er dekket.

Ting jeg har merket meg, Bra epostklient, gjør for lite ut av live tiles (feks lite info på default kalender), noen knotete løsninger (som tab-management i Internet explorer).

 

Apper:

Pluss: Apper som det er lagt jobb i er bra, Liker veldig godt de appene som har fått til "WP-feelingen", eksempler på dette er: Spotify, Endomondo. IMDb.

Mye bra tredjeparts-apper, eksempel på dette: "onkremote" (wifi-fjernkontroll for onkyo reciever, mye mer responsiv og ser penere ut enn den originale "onkyoremote" for android/ios),

Minus: Apper som virker "portet" er dårlige, det gjelder både de som er laget av microsoft og andre, eksempler på dette er: Facebook, (kommer ikke på noen andre i farta, men det finnes absolutt flere), standard klagepunktetmangel på en del apper

 

Bil-bruk (bt-handsfree og musikk):

Positiv: Mye mer responsiv ved styring av spotify over bluetooth enn SGS2, reagerer med en gang kontra etter et par sek.

Negativ: Telefonen min får begge mine biler til å tro den har innkommende samtale når den får melding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle innspill! Alltid fint å høre hva folk liker og ikke liker.

 

Nå har jeg bestilt en Lumia 1020 som jeg skal hente i morgen ettermiddag, så får vi se om jeg joiner fanklubben eller ikke. Må innrømme at jeg nok ikke ville vurdert denne telefonen (og dermed WP8) hvis det ikke var for at kameraet virker så sykt bra, men jeg er veldig spent, og det er alltid gøy å prøve noe nytt :)

Ønsker deg bedre erfaring enn hva jeg sitter med foreløpig.

Fikk den i posten med defekt kamera og mCare oppfører seg som rasshøl.

Lenke til kommentar

Noen sporadiske tanker om WP8 etter at jeg gikk fra en SGS2 til Lumia 920 på sensommeren i år (prisen gjorde det akseptabelt for meg å prøve WP8 med en relativt godt speccet telefon).

Generelt er inntrykket mitt et smooth OS hvor det meste er dekket.

Ting jeg har merket meg, Bra epostklient, gjør for lite ut av live tiles (feks lite info på default kalender), noen knotete løsninger (som tab-management i Internet explorer).

 

Apper:

Pluss: Apper som det er lagt jobb i er bra, Liker veldig godt de appene som har fått til "WP-feelingen", eksempler på dette er: Spotify, Endomondo. IMDb.

Mye bra tredjeparts-apper, eksempel på dette: "onkremote" (wifi-fjernkontroll for onkyo reciever, mye mer responsiv og ser penere ut enn den originale "onkyoremote" for android/ios),

Minus: Apper som virker "portet" er dårlige, det gjelder både de som er laget av microsoft og andre, eksempler på dette er: Facebook, (kommer ikke på noen andre i farta, men det finnes absolutt flere), standard klagepunktetmangel på en del apper

 

Bil-bruk (bt-handsfree og musikk):

Positiv: Mye mer responsiv ved styring av spotify over bluetooth enn SGS2, reagerer med en gang kontra etter et par sek.

Negativ: Telefonen min får begge mine biler til å tro den har innkommende samtale når den får melding.

Det med at bilen din tror at du du har en samtale kommer av at du har på opplesning av meldinger når du er koblet til Bluetooth, dette kan du slå av i Settings->Speech->Read incoming text messages aloud. :) Virker bare av og til at den faktisk leser opp meldingen, tror det er systemet i bilen min som er for tregt, pluss at telefon er ikke så stødig på Norsk og hater virkelig dialekt ord:P Men litt kult når det fungerer, da får man mulighet til å lese inn en egen melding som svar til meldingen og det fungerer greit hvis man leser inn på engelsk :)

Lenke til kommentar

Det siste er jeg med på. Men det er noe som har plaget WP siden dag 1 at 3. parts programmer er svært mye tregere enn de native appsene. Det er ikke kun et facebook problem.

 

Det halve året jeg brukte WP7 var det et tydelig problem, og det er en teknisk forklaring på det. I WP7 måtte 3. parts-applikasjoner utvikles i Silverlight, mens 1. parts-applikasjoner var native. Nå fikk utviklere andre muligheter i WP8, men en del har trolig valgt å fortsette med Silverlight, da det gjør at appen støttes både i WP7 og WP8. Nå har jeg ingen erfaring med WP8, men jeg trodde at apps skrevet kun for WP8 skulle få slutt på det problemet. Det er mulig det fortsatt finnes ytelsesrestriksjoner for 3. partsapplikasjoner, men det ville være dumt av MS.

Lenke til kommentar

 

Fordi dette er en tråd om WP8. Da får du bare tåle at alt ikke er positivt.

 

Jeg tåler alt som ikke er positivt, men det bidrar ingenting til diskusjonen når man "haaaaaaaaaaaater noe" osv på den måten poster la frem. Konstruktiv kritikk, helt greit, men å komme inn her hvor man faktisk diskuterer som oppegående mennesker for så å legge frem hatet sitt på den måten er bare helt bak mål.

 

Men når alt er dritt og man ikke liker noe, har jeg aldri forstått trangen til å måtte legge det frem på den måten. Følte du selv han bidro med noe matnyttig i denne tråden?

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er aboslutt fornøyd med WP8 ihvertfall, og gleder meg til 8.1. Er noen ting som mangler i WP8, som kommer i 8.1. Da er det abolutt helt fullverdig for min del (har ikke hatt noen problemer med slik som det er nå).

 

Skal nok vurdere en slik Lumia 1520 om prisen blir riktig, og støtte for 8.1 skjer. Men det skjer nok, siden Lumia 820 og Lumia 920 har allerede fått dette bekreftet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tåler alt som ikke er positivt, men det bidrar ingenting til diskusjonen når man "haaaaaaaaaaaater noe" osv på den måten poster la frem. Konstruktiv kritikk, helt greit, men å komme inn her hvor man faktisk diskuterer som oppegående mennesker for så å legge frem hatet sitt på den måten er bare helt bak mål.

 

Men når alt er dritt og man ikke liker noe, har jeg aldri forstått trangen til å måtte legge det frem på den måten. Følte du selv han bidro med noe matnyttig i denne tråden?

 

 

Takk for at du regner meg som oppegående kamerat! ikke mange som gjør det kan jeg fortelle deg! :w00t:

Kjenner det klør i fingrene etter å få telefonen i hånda etterpå. Blir nok en laaaang dag på jobben før den tid :(

kos deg! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tåler alt som ikke er positivt, men det bidrar ingenting til diskusjonen når man "haaaaaaaaaaaater noe" osv på den måten poster la frem. Konstruktiv kritikk, helt greit, men å komme inn her hvor man faktisk diskuterer som oppegående mennesker for så å legge frem hatet sitt på den måten er bare helt bak mål.

 

Men når alt er dritt og man ikke liker noe, har jeg aldri forstått trangen til å måtte legge det frem på den måten. Følte du selv han bidro med noe matnyttig i denne tråden?

 

 

 

Uff da. Jeg beklager intenst min sterke ordbruk som du ikke tålte. Jeg skal i fremtiden bruke uttrykk som mislike (intenst) i denne tråden.

Lenke til kommentar

Da sitter jeg med vidunderet i lanken! Må si jeg liker telefonen godt, jeg synes det er innbydende å navigere i menyene og det er mye som tiltaler meg. Skjønner selvsagt ikke stort ennå, men starten er god. Litt overrasket over at det ikke var noen medfølgende stemmeopptaks-app, trodde dette var en uunnværlig komponent i enhver smarttelefon (hvertfall er den det for meg). Men jeg finner sikkert en på 'butikken'. Har ikke rukket å ta så mange bilder ennå heller, men det ser veldig bra ut det jeg har testet så langt.

 

Kommer utvilsomt til å stille en del spørsmål her fremover :D

Lenke til kommentar

De tre prikkene nede til høyre i Explorer, bla ned til innstillinger.

Der kan du velge hva venstre knappen skal brukes til.

En opptaker...

http://www.windowsphone.com/s?appid=8049306f-d4d4-43ff-bf57-5e4b0f591279

Gratulerer med ny mobil forresten :)

Takk, og takk :)

Da misforstod jeg nok den posten, jeg trodde det var knappen nede til høyre på telefonen, altså forstørrelsesglasset som kunne settes til andre ting. Ser nytteverdien av tipset likevel da :)

 

Takk for tips om opptaker, men gikk for en annen variant (synes det var litt rart at denne skulle ha tilgang til photos m.m.), endte opp med mini Recorder elns i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...