Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg kan ta en post fra NokiaPowerUser.com helt objektivt.

Ettersom Lumia 1520 bruker LCD (IPS panel) og Samsung Galaxy Note 3.0 bruker AMOLED så skulle det vell bare mangle at den fungerer bedre utendørs da dette har vært en av AMOLED, spesielt de fra Samsung sin største akilleshæl hele veien. De har jo stortsett blitt slått av nesten alle konkurrenter i samme prisklasse på akkurat dette punktet.

Når det gjelder Sony Xperia Z Ultra så har den samme problemet som så godt som samtlige Sony Xperia Z modeller i det at Sony insisterer å legge på dette ekstra laget på skjermen som nærmest fungerer som en ferdiginstallert "skjermbeskytter" som gir den blassere skjerm, som igjen gjør den vanskeligere å lese utendørs og i rom med mye lys. Fatter ikke hvorfor de skal insisterer på å fortsette med dette gang på gang, har det noe å gjøre med at de ikke tør å garantere at telefonen er vanntett uten eller noe?

Når det gjelder den videoen så tør han jo ikke å vise noe som helst rundt innstillingene på hver enkelt telefon som gjør hele videoen totalt meningsløs da vi har null og niks bakgrunn for å vite hvor høy lysstyrke de forskjellige faktisk er innstilt med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden. Hvilke apps fins det til wp8 som folk flest bruker?

Spill osv? Er det noe utvalg eller et sted man kan finne apps/søke etter på web'en?

Lurer på å kjøpe en nokia eller android tlf, men det er annen sak.

Lenke til kommentar

Når det er sol ute, er det siste jeg tenker på å ta fram telefonen :p Dette interesserer dere, men om innholdet på skjermen sitter som støpt mot fingeren eller henger 120+ ms etter, er det "få som bryr seg".

Lol kjakan :rofl:

Men når det er regn tar du tydeligvis heller ikke opp telefonen, men bruker heller litt tid på å fortelle oss hva som er kjedelig her i verden :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, var mer for å sette søkelys på noe jeg mener er svært viktig, men som ikke så mange her bryr seg om.

åleit :)

skjønner fremdeles ikke et pøkk av formuleringen din, men forstår ihvertfall at jeg ikke forstår og at jeg har misforstått, beklager at jeg kommenterte på den måten jeg gjorde :)

Lenke til kommentar

Hva vil de største forskjellene være for meg (en gjennomsnittlig, nokså uavansert Android-bruker) ved overgang til WP8? Hva vil overraske positivt, og hva vil jeg mislike eller savne?

Jeg har med en viss bekymring registrert at det er noe dårlig støtte for Google-tjenester, stemmer dette?
Jeg bruker i grunnen bare mail, kalender og kontakter, så om disse fungerer så er det bra nok for meg, men jeg vil helst unngå tredjepartsapplikasjoner for å få det til.

Tips eller andre tanker og innspill om forskjeller på Android og WP8 er også av interesse =)

Lenke til kommentar

WP8 er mer simpelt. Kontakter og epost og slike basisting fungerer veldig godt, og hjemmeskjermen er veldig funksjonabel med lite innsats.

Fungerer sømløst, og du rett og slett får prøvd noe nytt og.

WP8 er det beste for meg, og den nye 8.1 setter vell prikken over i'en.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil de største forskjellene være for meg (en gjennomsnittlig, nokså uavansert Android-bruker) ved overgang til WP8? Hva vil overraske positivt, og hva vil jeg mislike eller savne?

Jeg har med en viss bekymring registrert at det er noe dårlig støtte for Google-tjenester, stemmer dette?

Jeg bruker i grunnen bare mail, kalender og kontakter, så om disse fungerer så er det bra nok for meg, men jeg vil helst unngå tredjepartsapplikasjoner for å få det til.

Tips eller andre tanker og innspill om forskjeller på Android og WP8 er også av interesse =)

Nå ble det veldig mye reklame her...men ja, jeg og må si en del av de samme tingene som allerede er sagt over, fungerer sømløst.

Etter å ha vært en under gjennomsnittlig bruker gjennom 3 androidtelefoner er jeg nå blir en megaheavy telefonbruker etter å ha hatt Lumia920 i snart et år.

Jeg sier ikke jeg er en "avansert" bruker, bare bruker telefonen enormt mye fordi det er gøy og "nyttigt" som dom seier på svenska..

Det er riktignok ting som irriterer meg og som setter spor av at det er en WP med en del 3.partsapper og, kanskje det ikke skal kalles "begrensninger" - men ihvertfall ting som gjør at man må gå inn bakveien for å nå det man vil ha.

Feks dette du nevner med manglende google-tjenester: 920 har en halv-fysisk søkeknapp som egentlig er genial, men denne er koblet opp mot BING som i mine øyne er en real søppelsøkemotor. Mulig den er ok for mange, men brukervennligheten er helt på trynet og jeg finner faktisk ikke de tingene jeg søker etter.

Istedet må man, inne i nettleseren, sette Google som søkemotor - men da kun inne i selve nettleseren. Altså kan man da åpne nettleseren og skrive søket sitt (der man normalt sett skriver inn nettadresser) og få opp den normale Google-siden med ekselente søkefunn.

Tenker ikke over dette lenger, men jeg syns det er no dritt når jeg først Må tenke på`t.

også er det verdt å nevne at hverken jeg eller div. folk jeg kjenner har vært veldig fornøyde med ny WP telefon før det har gått noen uker. Det var imponerende uvant å gå fra Android og jeg klarte ikke engang å finne kontaktene mine de første dagene :rofl:

Nå som WP er på vei fremover i høy hastighet er jeg ikke i tvil om at WP blir et godt kjøp for fremtida :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...