Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom da ikke mye informasjon på denne konferansen? Litt smått om at det skal komme diverse applikasjoner, men det helt uten dato eller informasjon om hva som faktisk vil komme. Videre var det bare litt informasjon og preview av ny lockscreen og den nye hovedskjermen hvor du nå kan mikse og mekke litt mer selv også har du en barnevennlig telefon.

Det må da komme litt mer enn bare dette?

Det er mye småting man ikke alltid hører om, og veldig mye man ikke ser. Disse to artiklene vil hjelpe deg noe på vei:

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/windows-phone-8-release-date-and-latest-details-1065086

http://www.pocket-lint.com/news/46174/windows-phone-8-detailed-new-features

Ellers er ting som overføring av det meste over blåtann, "dra og slipp" diskstasjon, valgbare notifikasjoner på låseskjermen, "live" låseskjerm, mulighet til å velge flere bilder osv for sletting/flytting, ny facebook, rom, "lenses", smartere tastatur osv hyggelig for min del :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nytt for meg at WP8 kan synkes mot iTunes, og at man ikke trenger SW for å få tilgang til filer. Noen som har erfaringer med dette? Hadde WP 7.5 tidligere, og personlig synes jeg Zune funket greit nok etter å ha satt meg litt inn i det, men iTunes er jo noe "alle" kan, og å flytte filer burde uansett gå an uten ekstra SW.

Lenke til kommentar

En oversikt fra Microsoft selv: How do I move music, photos, and videos between my computer and my phone?

På siden til Windows Phone app for desktop (beta) står bl.a. følgende:

Sync music, photos, movies, TV shows, and podcasts from your existing Apple iTunes library or your Windows Libraries to your Windows Phone 8

Så det er ikke slik at WP8 synker mot iTunes, men heller mot iTunes biblioteket via programmet over.

(Jeg har uansett gått over til Spotify for både streaming og lokale filer.)

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Arg.. Det er nettopp ting som dette som vil gjøre Windows Phone uaktuelt for mange, med mangel på god Spotify applikasjon og liggende så blir det litt "BETA" preg over det hele. Da hjelper det fint om operativsystemet i seg selv har potensiale.

Nei blir vell å holde meg til iPhone 5 frem mot sommeren, så får jeg se hva Apple leverer med tanke på iOS og OS X fremover, og hvordan Windows 8 og Windows Phone ligger an på samme tidspunkt og ta det derfra.

Lenke til kommentar

Arg.. Det er nettopp ting som dette som vil gjøre Windows Phone uaktuelt for mange, med mangel på god Spotify applikasjon og liggende så blir det litt "BETA" preg over det hele. Da hjelper det fint om operativsystemet i seg selv har potensiale.

Nei blir vell å holde meg til iPhone 5 frem mot sommeren, så får jeg se hva Apple leverer med tanke på iOS og OS X fremover, og hvordan Windows 8 og Windows Phone ligger an på samme tidspunkt og ta det derfra.

Skal du satse på en ny platform så må du forvente at det er noen mangler, i starten så vil det alltid vær et komprimiss.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmmz... De har ikke endret tlf loggen. Hadde håpet at de klarte å slå sammen like kontakter, men nei... Og dette skuffer meg mye!

Syns det er trist at vi i norge ennå ikke får nytw godt av hverken w8-tablets eller wp8 tlfer... :(

Er ikke noe problem å slå sammen kontakter på WP 7.5, litt rart hvis det er det på wp8...?

Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig få mene akkurat hva du vil, men det å ikke ha applikasjoner som Spotify klar vil selvfølgelig være med på å trekke kunder bort fra Windows Phone.

Du kan godt mene noe annet, men da tror jeg du tar feil.

De fem i Norge som har Spotify på mobilen savner det sikkert.

Lenke til kommentar

Hmmmz... De har ikke endret tlf loggen. Hadde håpet at de klarte å slå sammen like kontakter, men nei... Og dette skuffer meg mye!

Syns det er trist at vi i norge ennå ikke får nytw godt av hverken w8-tablets eller wp8 tlfer... :(

Er ikke noe problem å slå sammen kontakter på WP 7.5, litt rart hvis det er det på wp8...?

Slå sammen samme kontakten i ringeloggen? Slik at jeg slipper å ha masse oppføringer med feks "mamma" etter hverandre?

Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig få mene akkurat hva du vil, men det å ikke ha applikasjoner som Spotify klar vil selvfølgelig være med på å trekke kunder bort fra Windows Phone.

Du kan godt mene noe annet, men da tror jeg du tar feil.

De fem i Norge som har Spotify på mobilen savner det sikkert.

Nå får du gi deg, det er langt mer enn fem personer i Norge som har Spotify på mobilen og det vet du inderlig godt. Det er ikke nødvendig å bevisst prøve å provosere med tullete kommentarer.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...