Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne sett en WP7-telefon i samme test. Jeg blir like overrasket hver gang jeg går fra Ativ S til min gamle Lumia 610 og opplever langt kjappere respons. Antar at Ativ S ligger omtrent likt med Lumia 928, og i så tilfelle vil jeg tro en WP7-telefon kunne kommet høyt opp på lista der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke superoversikt, men de vanlige som Angry Birds, Cut the Rope, Where is my water?, Fruit Ninja.

Andre som har vært populære her i huset er Jetpack Joyride, Shark Dash, Super Math Adventure, Turbo Racing League.

Ellers finner du et par her:

http://www.windowsphone.com/en-us/store/top-rated-apps/kids-family/kidsandfamily?signin=true

vet ikke med din 3-åring, men noen av de spillene der er nok litt for vanskelige for min kar:/

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en WP7-telefon i samme test. Jeg blir like overrasket hver gang jeg går fra Ativ S til min gamle Lumia 610 og opplever langt kjappere respons. Antar at Ativ S ligger omtrent likt med Lumia 928, og i så tilfelle vil jeg tro en WP7-telefon kunne kommet høyt opp på lista der :)

Apple er god der, så mulignes det hører sammen med at det finnes så mange tilpasninger som må gjøres på alle mobiler. Appel lager alt selv.

Når det er sagt har jeg akkurat samme følelse på på WP8-mobiler, og noen ganger bedre. Det har kanskje med at MS er så restriktive på hva som er lov. Både Titan, 620, 820, 920, 925 og 1025 glir silkemykt og har aldri lagg. Men det er noe Google må jobbe med. Project butter fikset endel, men de er ikke der ennå.

Lenke til kommentar

Apple er god der, så mulignes det hører sammen med at det finnes så mange tilpasninger som må gjøres på alle mobiler. Appel lager alt selv.

Når det er sagt har jeg akkurat samme følelse på på WP8-mobiler, og noen ganger bedre. Det har kanskje med at MS er så restriktive på hva som er lov. Både Titan, 620, 820, 920, 925 og 1025 glir silkemykt og har aldri lagg. Men det er noe Google må jobbe med. Project butter fikset endel, men de er ikke der ennå.

Apple lager ikke alt selv, men de ha kontroll over hele touchpipelinen. Det er tydeligvis ingen andre som tar seg råd til å gjøre det skikkelig, selv om microsoft research har skjønt hvor viktig det er.

Lenke til kommentar

Ser den...ser den... :)

Jeg har som sagt aldri hatt eller brukt denne funksjonen, men etter at jeg leste om den i Glance-oppdateringen som kommer er jeg egentlig allerede blitt hekta og avhengig. Er lei av å måtte trykke, spesielt når jeg sitter i møter eller kurs på jobben..

På 920 sitter i tillegg knappen på slikt et sted at det nesten må 2 hender til for å få trykka, ellers må jeg vri enten telefonen 90grader eller vri selve håndleddet på en spedalsk måte... :rofl:

Det skal sies at jeg har barnehender.. :rofl:

ja 920`n er fet, har vanvittig god flyt :)

Ser ut som varslingene dine i Glance er bekreftet til gdr3... ;)

http://www.wpcentral.com/glance-notifications-revealed-microsoft-norway-photo

Endret av Xaphoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vet ikke med din 3-åring, men noen av de spillene der er nok litt for vanskelige for min kar:/

Nå er mine litt eldre enn 3 år, forøvrig handler det i mindre grad om lett eller vanskelig. Men at det skjer morsomme ting på skjermen når man trykker. Angry Birds har vært en slager siden det ble prøvd første gang dattera mi var da 4 år hun klarte ikke alle brettene selv men det var og er fortsatt morsomt både å spille selv og se på andre når de spiller.

Lenke til kommentar

Ser ut som varslingene dine i Glance er bekreftet til gdr3... ;)

http://www.wpcentral.com/glance-notifications-revealed-microsoft-norway-photo

Fett! :xmas:

Det er, som du sikkert har skjønt virkelig noe jeg gleder meg til! Små barn, store gleder :)

Noen som vet hva dette vil gjøre for vår W8?

"the third and final OS update before Windows Phone 8.1"

Vil vi bli updated til 8.1 eller gjelder det kun "den nye generasjonen WP`s?

Lenke til kommentar

Nå er mine litt eldre enn 3 år, forøvrig handler det i mindre grad om lett eller vanskelig. Men at det skjer morsomme ting på skjermen når man trykker. Angry Birds har vært en slager siden det ble prøvd første gang dattera mi var da 4 år hun klarte ikke alle brettene selv men det var og er fortsatt morsomt både å spille selv og se på andre når de spiller.

Synes det er lettere å logge inn og lete etter apper på windowsphone.com enn å lete på mobilen. Kan jo bare velge installer der så blir den sendt til mobilen trådløst.

Mye bra spill og apper til barn, barnehjørnet er genialt med små barn på besøk. Slipper å være redd for at det skal bli slettet noe eller ringt/sendt meldinger i hytt og pine

Lenke til kommentar

Driver og oppdaterer svigermors Lumia 620, men ser ut som den stopper på "gjør klar til å oppdatere 100%"

Noen som har fått lagt inn gdr2/Amber på 620??

edit! Startet endelig etter 15 minutter uten reaksjon

edit2! Da var gdr2/Amber på plass på svigermors 620. Glance, Datasense og alt annet fungerer flott

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Da var min første windows phone på lenge i hus, Lumia 1020 (testa HTC Radar en gang for et par år tilbake).

Må si meg kjempefornøyd med den. Den er kjapp, har meget godt batteri, og sinnsykt kamera.

WP er også overraskende bra. Eneste jeg mangler er apps til en del ting jeg brukte ganske ofte som f.eks snapchat og google talk. Bruker IM+ nå, men det hadde jo vært fint om google gadd å gi ut apps til WP også siden de gjør det for iOS.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Det er akkurat det, hvorfor gidder de ikke? WP bikker straks 10 % i Europa, og fortsetter ballen å rulle er de nødt til det.

Snapchat, verdens enkleste applikasjon, burde være enkel å lage. Spesielt for relativt store utviklere som tjener penger på appene. Når en student et eller annet sted i verden lager en identisk app bygget på API'en i løpet av en uke, hvordan kan de store produsentene forsvare mangelen hos Windows Phone?

Bare vent, om ikke så lenge har de ikke salgstall/antall brukere å skylde på lenger, så hva blir den neste store unnskyldningen?

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...