Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å la være å bruke Fotor, i mine øyne er den vesentlig bedre. Samtidig får den jo oppdateringer, noe Thumba ikke gjør :)

Skal teste den. Har per.idag 6 fotoapper, alle til hvert sitt spesialfelt :rofl:

 

har forøvrig erfart at Thumba har spesielt en sinnsyk bug - man kan bruke et kvarter på å fikse og surre med et bilde, si at telefonen ligger på bordet mens man holder på - løfter du så telefonen opp fra bordet blir alt nullstilt....lol...vanvittig gøy :)

Lenke til kommentar

Klarer ikke å la være å bruke Fotor, i mine øyne er den vesentlig bedre. Samtidig får den jo oppdateringer, noe Thumba ikke gjør :)

you were right again my sweet lad(:

 

Fotor er fett!

 

kunne med stor fordel hatt mye flere tweaks for forbedring av bilde, det er helt klart effekter det er lagt vekt på her og det bruker jeg mindre av.

 

Fant forøvrig ut istad at Thumba har en major bug...om telefonen ligger på bordet og man sannsynligvis har tweaka et kvarters tid, løfter telefonen opp fra bordet...ja da går bildet tilbake til sitt originale utseende....vanvittig...

 

av 14 ratings var det kun 5-stjærnere...ikke nå lenger (;

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

you were right again my sweet lad(:

 

Fotor er fett!

 

kunne med stor fordel hatt mye flere tweaks for forbedring av bilde, det er helt klart effekter det er lagt vekt på her og det bruker jeg mindre av.

 

Fant forøvrig ut istad at Thumba har en major bug...om telefonen ligger på bordet og man sannsynligvis har tweaka et kvarters tid, løfter telefonen opp fra bordet...ja da går bildet tilbake til sitt originale utseende....vanvittig...

 

av 14 ratings var det kun 5-stjærnere...ikke nå lenger (;

Hehe, så bra :)

 

Jeg bruker å ta ett rent bilde med telefonen, så retter jeg litt på horisonter osv med Nokia sin egen Kreativt Studio. Deretter bruker jeg Fotor om det er noe spesielt jeg ønsker. Skal jeg lage kollasjer med rammer, tekst osv. så bruker jeg Artile helt til slutt. En flott trio som gir mye bra resultater :)

 

Tar man også bildet i Camera Pro appen, så kan man zoome, vende og lagre først der også, men det er vel omtrent det samme som i Kreativt Studio.

 

Å legge på et filter idet jeg tar bildet, slik som med Oggle eller hva det heter er jeg overhodet ikke fan av. Ønsker at utgangspunktet alltid skal være mest mulig "raw" :)

Lenke til kommentar

Hehe, så bra :)

 

Jeg bruker å ta ett rent bilde med telefonen, så retter jeg litt på horisonter osv med Nokia sin egen Kreativt Studio. Deretter bruker jeg Fotor om det er noe spesielt jeg ønsker. Skal jeg lage kollasjer med rammer, tekst osv. så bruker jeg Artile helt til slutt. En flott trio som gir mye bra resultater :)

 

Tar man også bildet i Camera Pro appen, så kan man zoome, vende og lagre først der også, men det er vel omtrent det samme som i Kreativt Studio.

 

Å legge på et filter idet jeg tar bildet, slik som med Oggle eller hva det heter er jeg overhodet ikke fan av. Ønsker at utgangspunktet alltid skal være mest mulig "raw" :)

Jepp enig, raw er mest interessant :w00t:

 

Bruker samme taktikk jeg, flere apper til å fikse et bilde, hver app har en liten egenskap den andre ikke har :)

Collage-apper jeg har testet hitils mangler fremdeles det siste lille, f.eks 100% frihet til å forme collagen selv. har vært borti 90% kunstnerfrihet, men det gjør det egentlig bare litt irriterende å bruke.

 

er forøvrig på leting etter en god photo-signatur app. Legger ut en del fete whiskysmakebilder gjennom 6tag og kunne tenkt meg en cool signatur oppe i et hjørne. Har testet Appict, som egentlig gjør om bildet ditt til et polaroid som igjen gjør at man må shrinke bildet til 1:1 igjen etterpå, etter å ha brukt det for å legge til en litt tegneserieaktig signatur..

 

En ting er ihvertfall sikkert...eter jeg fikk WP har jeg virkelig brukt mye kronasjer på apper...det bare spruter ut pengær...hehe....gøy som bare svarte :rofl:

Lenke til kommentar

Brukt en del kroner sjæl, men det er ikke snakk om hinsides med penger. Omtrent det samme som å ta turen på Mc Donalds 2 - 4 ganger.

 

Hehe...er vel ikke akkurat gratis å dra dra på mækkærn lenger..heldigvis.. :green:

WoooH! Den var fin :rofl:

 

Edit: kan ikke få sagt det...etter litt mer testing av denne appen, vanvittig, meget avansert, Sinnsykt super :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Hei. Det er en ting som plager meg. Jeg har en Samsung Ativ S.

 

Når en tekstmelding er større enn 160 tegn blir dette sett på som MMS. Når noen sender meg en MMS klarer jeg ikke å åpne disse. Det er veldig plagsomt.. Prøvd forskjellige ting, ikke noe virker. Noen her som kunne gitt meg noen tips?

 

Hva skjer når jeg prøver å åpne en MMS:

På meldingen står det: "Hent medieinnhold nå (1 kB)". Jeg trykker på meldingen, det står "Henter medieinnhold". Noen ganger kommer det opp en "plingelyd" som indikerer på at innholdet er lastet ned. Men ikke noe mer skjer. Jeg kan ikke se innholdet. Klikker flere ganger, men da skjer det ikke noe. Noe jeg har oversett? Blir innholdet lagret noen andre steder?

 

Hva har jeg prøvd?

Jeg har gått inn på innstillinger og satt opp sånn MMS-apn. Jeg har telenor, og følgende steg måtte jeg følge:

 

 

  1. Swipe left when on main screen.
  2. Rull og velg "Settings" og rull og velg "mobile network".
  3. Trykk "add mms apn".
  4. Velg "APN" og tast inn telenor
  5. Rull og velg "Username" og tast inn telenor
  6. Rull og velg "Password" og tast inn telenor
  7. Rull og velg "WAP gateway (URL)" og tast inn 10.10.10.11
  8. Rull og velg "WAP gateway port" og tast inn 8080
  9. Rull og velg "MMSC (URL)" og tast inn http://mmsc
  10. Trykk på "Save"-ikonet
  11. Trykk på "Home"-knappen for å komme tilbake til hovedskjermen.
  12. Konfigureringen er utført.

Dette hjalp ikke særlig mye. Jeg har jo av dataforbindelse/datarooaming til vanlig. Har skrudd på disse, men det virket heller ikke. Samme greie skjer, men nå bruker den litt lenger tid på å hente medieinnholdet.

 

Nå sitter jeg litt fast, og lurte på om noen kunne hjelpe meg?

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...