Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

 

Var egentlig ganske seriøst. Men mer som "hva i nedgrevde babyjesus er en 'find my friends' app og hva gjør den bedre enn de jeg nevnte?" kind of way. :s

 

Da skal jeg forklare! "Find my friends" er en app på iPhone laget av Apple som gjør at du kan få en oversikt over hvor vennene dine befinner seg i forhold til deg. De må naturligvis installere appen selv, legge deg til og godta at du kan spore dem. Høres kanskje flåsete ut, men det kan være ganske praktisk at personen du ønsker å spore slipper å gjøre noe aktivt som å svare telefonen eller på en SMS for at du skal vite hvor de er. Spesielt når du kjører bil er det en fordel om personen du skal møte sporer deg gjennom appen fremfor at hun ringer deg bare for å høre hvordan du ligger an i løypen. Jeg endte ihvertfall med å bruke appen overraskende mye med en liten håndfull nære venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har plutselig fått problemer med å poste status updates (har bare prøvd å laste opp bilde) via Facebook-appen på min samsung ativ s. Fungerte helt fint for noen uker siden, men nå får jeg bare følgende beskjed: "your update could not be posted at this time". Løsning på dette?

Lenke til kommentar

Æsj, etter kun én uke har jeg opplevd mitt første problem. I går var plutselig telefonen (Lumia 925) svart når jeg plukket den opp, måtte ta en soft-reset for å få den på, men da nektet den å koble seg på WiFi og sa at routeren tok for lang tid på å svare*. Alle de andre mobilene/PCene funket derimot fint, så jeg tok en hard reset for å se om det løste problemet, det gjorde det ikke. Så jeg resatte routeren for å se om det endret noe, det gjorde det heller ikke. Tok nok en hard reset, men fremdeles samme problem. Jeg har forsøkt å google problemet, men finner ingen løsninger.

Har dere noen forslag? Jeg har tenkt å ta den med til foreldrene mine og se om den fungerer på WiFien deres, men jeg antar at problemet uansett er ved telefonen. Blir en tur på Elkjøp på mandag om jeg ikke får løst dette - surt. :hrm:

*Feilmeldingen:
Connection unsuccessful
Your phone couldn't connect to the WiFi network because there was no response from the network. Please try gain later.

Lenke til kommentar

Prøvd å slette nettverket fra telefonen? Hold inne på navnet og velg delete, prøv så å legge det til på nytt.

 

Yep. Har også sjekket at alt er oppdatert på telefonen, selv om jeg mistenker at kanskje en oppdatering er skyld i problemene. Virker veldig rart at det plutselig skal bli problemer når mobilen har funket helt fint med nettet i fem dager og så plutselig slår seg vrang.

 

EDIT: Har også lagt merke til at telefonen sier ifra om jeg putter inn feil passord for nettverket, så en eller annen form for kontakt med routeren har den.

 

EDIT #2: Fjernet passordet fra den trådløse routeren, og nå funker det igjen. Wtf. Samme problemet når jeg setter et nytt passord, så det er ikke akkurat "løst" selv om det nå funker.

Endret av Displayname
Lenke til kommentar

Kommet til min 820 nå, men etter evig lang tid med klargjøring til installasjon fikk jeg feilmelding 800710fe. Irriterende er det også at jeg må slette alt jeg har av musikk (Spotify offline) og kart for i det hele tatt og få lastet ned oppdateringen.

 

Edit: Andre forsøket endte med feilkode 801882e8. Skal ikke være lett detta...

 

Edit2: Etter en restart og fjerde forsøk gikk det endelig. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Fikk for noen dager siden en oppdatering til datterens lumnia 620 (trenger med amber) men finner ikke noe av det som skulle være med f.eks glance screen og camera pro ? må den tilbakestille før endringene trer i kraft ?

camera Pro er en egen app som du kan/må laste ned fra store, men om den er til lumia 620, er jeg usikker på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...