Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Noen som har fått tafset på Nokia Lumia 925 enda? Burde få inn noen på jobben iløpet av uka, kjenner jeg er litt spent på den.

 

Ikke at maskinvaren er så fryktelig interessant, det er jo en Nokia Lumia 920 hvor IPS panelet er byttet med AMOLED og hvor de har puttet inn et sjette glass i kameraet og fjernet innebygget mulighet for trådløslading for å få den slankere. Men telefonen (etter mitt syn) ser langt mer slank og sexy ut kontra Nokia Lumia 920 som til tross for sitt ganske så minimalistiske og fine design den også ble en litt for stor tungvekter for min egen smak.

 

De fleste anmeldelsene av Lumia 925 sier jo også at baksiden av polikarbonat er av den mykere sorten og at det visstnok føles fantastisk i hånden, at det kombinert med aluminiumsrammen setter den i en egen liga når det kommer til kvalitetfølelse og komfort, så er spent på å se om jeg føler det samme. Har dessverre vært rapportert endel tullball med produksjonen så noen eksemplarer har "gaps" mellom baksiden av polikarbonat og aluminiumsrammen og at noen opplever at denne myke varianten av polikarbonat er limt på litt dårlig på enkelt modeller så overflaten ikke føles jevn og Nokia har allerede bekreftet at dette ikke vil være noe returgrunnlag ..

 

 

Håper bare denne har en litt bedre innebygget DAC + amplifier (tvilsomt..) da det var den store akilleshælen med Nokia Lumia 920 (+ vekten og størrelsen) for min del, lydkvaliteten når jeg bruker et sett med ganske å gode ørepropper var veldig skuffende til å være en "flagskip" modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt lumia 925 i noen uker nå. Den glippen er jammen ikke stor. Men regner med at det vil samle seg opp noe greier der etter hvert, på samme måte som glippene på min min razer deathadder mus. Nokia har forklart at gapsene er nødvendig for å åpne telefonen. Det finnes ingen skruer tilgjengelig uten å løfte av baklokket. For meg kjennes plasten ut som den gjorde på min lumia 800. Ellers er den nok ganske mye mindre enn en lumia 920.

Låsetasten gir svært liten feedback på at du har presset knappen ned. Du merker et stort klikk når du slipper knappen, men når du trykker den inn er ingen feedback. Så når jeg trykker på låsetasten så bare moser jeg den inn og vet av erfaring at jeg har presset den langt nok inn. Kan hende det kun er et problem på min.

 

Men input forsinkelsen til WP8 altså. ÆSJ!

Lenke til kommentar

Hvis du har mye input lag så er det nok heller i en driver eller noe enn i operativsystemet. Jeg merker fint lite til input lag på min 820. Kan ikke si jeg har merka noe på 920, 8S eller 8X heller det lille jeg har testa de. Input lag er jo noe WP har fått god kritikk for, i motsetning til Android-enheter...

Lenke til kommentar

Du er den eneste jeg noensinne har hørt som påstår det. Inputforsinkelsen er jo så sjukt mye mindre enn f. eks. Galaxy S3.

Det er jeg enig i. Gå en (1) side tilbake, så ser du en som er enig. Input forsinkelsen har blitt dårligere i overgangen WP7->WP8. Jeg har tidligere sagt at WP8 har lav input forsinkelse, men det var fordi jeg trodde den var lik WP7 sin. Nå som jeg vet bedre: iphone<WP7<WP8<Galaxy S3 (rangert etter input forsinkelse). Det er i hvert fall slik på min lumia 925. De har puttet et massivt lavpassfilter mellom meg og innholdet på skjermen! ÆSJ

 

EDIT: Siden dette er så rart for så mange, så skal jeg se om jeg kan laste opp en sammenlignelsesvideo mellom wp7 wp8 og iphone 5. Men han jeg kjenner som har høyhastighetskamera og iphone 5 bor i Bergen, og dit skal jeg ikke før i oktober.

 

EDIT2: Microsoft Research postet en video i fjor tror jeg, hvor de viste hvor viktig input latency var, og hvor mye bedre opplevelsen ble når den var kun 1 ms. Demoen var ikke av WP eller med en amoled/LCD skjerm, selvsagt, fordi det ville krevd over 1000 Hz oppdateringsrate (husk prosesseringstiden). Hvert ms teller så vanvittig mye!

 

http://www.youtube.com/watch?v=vOvQCPLkPt4

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Google har sperret for bruk av Microsoft sin app for YouTube.

http://www.wpcentral.com/official-youtube-windows-phone-app-being-blocked-Google

 

"Microsoft has not made the browser upgrades necessary to enable a fully-featured YouTube experience, and has instead re-released a YouTube app that violates our Terms of Service," says a spokesperson. "It has been disabled. We value our broad developer community and therefore ask everyone to adhere to the same guidelines."

 

Kanskje heller fordi den var bedre enn Googles egen app i Android. :p

Lenke til kommentar

Microsoft har gitt ett svar her.

http://blogs.technet.com/b/microsoft_on_the_issues/archive/2013/08/15/the-limits-of-google-s-openness.aspx

 

"There was one sticking point in the collaboration. Google asked us to transition our app to a new coding language – HTML5. This was an odd request since neither YouTube’s iPhone app nor its Android app are built on HTML5. Nevertheless, we dedicated significant engineering resources to examine the possibility."

 

Link fra AllFather i denne tråden.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1531881

Lenke til kommentar

Herrejesus hva det Google fomler med? Dette stinker da spolering med overlegg lang vei... Det er ting som dette som fikk meg til å konsekvent bytte fra Gmail og Google Apps generelt, makan til tullball fra Google det siste året, blitt litt høye på seg selv og litt stormannsgal virker det som.

 

Dessverre så føler jeg meg fremdeles nødt til å bruke Google som søkemotor da alt annet (inkludert Bing) er så rent upraktisk i forhold at det ikke fungerer godt nok i hverdagen, det samme gjelder Google Chrome som er en nettleser jeg føler meg rett og slett nødt til å bruke på Windows maskinene i mangelen av noe som rett og slett fungerer like bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi får håpe at Bing snaaart blir åpnet og like bra som den er i USA i resten av verden også.

Når det gjelder nettleser, har du forsøkt nye Opera 15? Den er vel bygget på samme motor som Chrome, men jeg føler den generelt er bedre. Har brukt Opera siden den så dagens lys :)

 

Nei, det lukter overlagt "drap" lang vei, mitt forhold til Google er herved avsluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...