Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Onenote er en notisblokk ja, men jeg synes den er fin for handlelister. JEg kan lage handlelisten i onenote på pcen eller på ipaden, og når jeg er i butikken, så tar jeg frem mobilen og handlelisten er der og. Men nå har ikke jeg noen avansert handling heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onenote er en notisblokk ja, men jeg synes den er fin for handlelister. JEg kan lage handlelisten i onenote på pcen eller på ipaden, og når jeg er i butikken, så tar jeg frem mobilen og handlelisten er der og. Men nå har ikke jeg noen avansert handling heller

 

jaujau, den er genial sånn, slik bruker jeg den også :)

Fikk bare for meg at den plutselig skulle være veldig mye mer enn det, men det trenger den ikke for min del.

Lenke til kommentar

Etter å ha kranglet med både Beat og Endomondo appen i dag så blei det så hett i topplokket at jeg bestilte meg ny telefon :-P. Tror dem på treningssenteret lurte grådig på hvorfor jeg var rød og varm før jeg begynte å trene. Hehe.

 

Synd at apputviklinga er såpass treig og dårlig på endel keyapps for min del. Menmen. Håper man får solgt Ativen, burde jo være mulig å få den tusenlappen igjen for telefonen tror dere ikke? En utrolig bra telefon til 1000 lappen så ikke krise hvis den blir liggende som reserve telefon :-).

Lenke til kommentar

Noen fotballinteresserte som har tips til god livescore-app?

 

Har forsøkt Futbol24 og LiveScore, men det virker ikke som noen av de kjører i bakgrunn, så jeg må selv oppdatere.

 

Savner FotMob fra Andriod. Den var genial! Elsket pling-lyden :D

 

Denne er suveren på Android, finnes til WP også tror jeg...

 

http://apps.microsof...d6-a8e9b85c2322

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Denne er suveren på Android, finnes til WP også tror jeg...

 

http://apps.microsof...d6-a8e9b85c2322

Den har jeg faktisk brukt noe selv også, bedre utvalg enn FotMob. Takk for tipset!

 

Men vet du om den kjører i bakgrunn når den er lukket? Trykker du tilbake kommer et "exit"-valg opp.

 

Jeg er avhengig av at programmet kommer med scoringsoppdateringer selv om jeg ikke sitter i selve appen.

Lenke til kommentar

Jeg har et par Bilde/instagram-spørsmål

 

Jeg opplever når jeg laster opp et bilde fra WP gjennom Instance/Instagraph, absolutt 0 utenlandsk aktivitet, kun aktivitet fra mine faste followers..

Når jeg legger et bilde i dropbox, henter det i Asus-tableten min og laster opp bildet gjennom selve Instagram er den utenlandske aktiviteten opp imot 50% av den totale.

Hashtagsmengden er lik uansett hvor jeg laster opp.

 

Kan det være seg slik at enten WP, Instanse eller Instagraph ikke åpner seg for "the whole world" i søkefunksjonen når man ser på bilder?

Noen som har erfaringer rundt dette?

 

 

Jeg er også på utkikk etter en god photoredigeringsapp til WP.

Det er ikke mye jeg redigerer, men jeg liker focus/blur funksjonen i instagram (som man ikke får tilgang til på WP) og ikke minst at man kan justere blur-sensitiviteten.

Jeg bruker fra før Creative-studio, en god app men akkurat denne funksjonen blir litt ubrukelig i denne appen.

 

tusen takk for tips

Lenke til kommentar

Tror bare det er en bug som gjør at bildet ikke kommer blant de nyeste på hashtaglisten.

 

Nå ser jeg ikke poenget i at folk du ikke kjenner skal like bildet ditt, så fremt du ikke tjener penger på å selge bilder, da.

 

Angående redigering. Creative studio skal klare det bra nok. Men aviary har nå kommet med en app til WP.

http://www.windowsph...7c-941912c4dfd5

 

Jeg vil anbefale deg å rote litt med creative studio. For du kan redigere grad av uskarphet. Bare bla deg til menyen "uskarphet" velg så "radial + tilt shift" trykk på området du vil ha fokus i. zoom på skjermen for å variere størrelse på området med fokus. Om det ikke blir uskarpt nok/for skarpt. Dra opp menyen fra bunnen, og det står "grad av uskarphet"

 

Kreativt Studio er vel egentlig en genial app.

Endret av landisize
Lenke til kommentar

Tror bare det er en bug som gjør at bildet ikke kommer blant de nyeste på hashtaglisten.

Vet du dette?

 

Nå ser jeg ikke poenget i at folk du ikke kjenner skal like bildet ditt, så fremt du ikke tjener penger på å selge bilder, da.

 

Vel, du har 2 (minst) brukergrupper på Instagram. Den som kun er interessert i hva nære og kjære driver med på fritida og har en "lukket" konto, og den som faktisk har en hobby han ønsker å dele med andre, ukjente som driver med det samme. Jeg f.eks driver med møbbelsnekring på hobby-basis og har lært en del tips og triks ved å følge andre rundt i verden som driver med det samme.

Da er det litt trøttsomt å ikke få utviklet kontoen/horisonten sin ved at ingen får sett det. Det gir også inspirasjon når folk gir likes eller følger fordi de synes du har gjort en god jobb.

Hele grunnsystemet for Instagram er jo at det et sosialt medie på verdensbasis.

Jeg er også mye ute i verden på reiser, og liker å se andres bilder tatt på steder jeg skal til i fremtiden.

 

Forstår du nu? det er ikke alle som bare legger ut bilder av alt mulig søppel, hva de spiser til frokost osv... :)

 

 

Angående redigering. Creative studio skal klare det bra nok. Men aviary har nå kommet med en app til WP.

http://www.windowsph...7c-941912c4dfd5

Jau, testet denne og syntes det var for mye tull..(?)...tullete stickers osv...mulig jeg tester den på nytt for å se om det faktisk er noen nyttige verktøy også..

 

 

Jeg vil anbefale deg å rote litt med creative studio. For du kan redigere grad av uskarphet. Bare bla deg til menyen "uskarphet" velg så "radial + tilt shift" trykk på området du vil ha fokus i. zoom på skjermen for å variere størrelse på området med fokus. Om det ikke blir uskarpt nok/for skarpt. Dra opp menyen fra bunnen, og det står "grad av uskarphet"

 

Kreativt Studio er vel egentlig en genial app.

 

Ahh Ja der var den jo, genialt takk skal du ha.

Har hittils bare brukt den der du tegner med fingeren...og den er ikke veldig god.

Lenke til kommentar

Det som irriterer vettet av meg er at denne appen få toppkarakter i Store men er totalt ubrukelig for meg.

Har rett og slett måttet ta opp igjen Androiden kun for å bruke appen.

 

Jeg nevnte det tidligere, at det ene store minuset jeg hittils kan se med WP er den utrolig delte opplevelsen 2 brukere kan få selv om de har lik telefon. :)

 

Kan det være en ide å laste ned appen fra en annen region i Store?

noen som har hatt en møkka-app, fått den til å fungere på denne måten?

Lenke til kommentar

Hvilken app?

 

Instance - fungerte en stund, men de siste 2mnd har jeg måtte laste opp via android, utrolig trøttsomt..

Notification i live-tile slutte også å fungere.

 

har nå byttet region til US og lastet den ned derfra, men har ikke testet å laste opp ennå. men notifikasjoner fungerer ikke, det vet jeg nå, så det er nok ingen andre modifikasjonsforskjeller på appen selv om man laster den ned fra annen region...egentlig litt dumt å tenke at det kunne hjelpe men det var verdt et forsøk.

 

Edit: Det skal nå også sier at jeg har lastet ned Instagraph og da fungerer opplastning gjennom den, men hasj-tagsa "fungerer ikke", dvs bildet blir ikke registrert som "nytt bilde" ute i den store verden når jeg legger ut smaksprøver av gammel og nydelig whisky :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Instance - fungerte en stund, men de siste 2mnd har jeg måtte laste opp via android, utrolig trøttsomt..

Notification i live-tile slutte også å fungere.

 

har nå byttet region til US og lastet den ned derfra, men har ikke testet å laste opp ennå. men notifikasjoner fungerer ikke, det vet jeg nå, så det er nok ingen andre modifikasjonsforskjeller på appen selv om man laster den ned fra annen region...egentlig litt dumt å tenke at det kunne hjelpe men det var verdt et forsøk.

 

Edit: Det skal nå også sier at jeg har lastet ned Instagraph og da fungerer opplastning gjennom den, men hasj-tagsa "fungerer ikke", dvs bildet blir ikke registrert som "nytt bilde" ute i den store verden når jeg legger ut smaksprøver av gammel og nydelig whisky :)

 

Merkelig. Hos meg virker den fint. Men nå er ikke jeg den største Instagram-brukeren da. Laster opp 3-4 bilder i uka, og til det bruket er den fin. Kunne vært flere og bedre filter da..

Lenke til kommentar

Instance fungerer her, ikke noe problem. Notifikasjonene har stoppet, men det får bare være enn så lenge.

 

Om en app ikke fungerer, slett den og legg den inn på nytt. Bruker å fungere.

 

Ellers liker jeg at Spotify er oppdatert, den er raskere og man skal spole i sangene! Score! :)

 

Bruker også 6sec som Vine app..fungerer svært så bra! :D

Lenke til kommentar

Merkelig. Hos meg virker den fint. Men nå er ikke jeg den største Instagram-brukeren da. Laster opp 3-4 bilder i uka, og til det bruket er den fin. Kunne vært flere og bedre filter da..

 

yes, 3-4 bilder i uka her også..

 

Tro meg, jeg har av/re-innstallert 4-5 ganger uten at det har hjulpet - får ikke lastet opp, henger seg i "uploading" hver enda gang :huh:

Jeg har vel egentlig innfunnet meg med at det ikke fungerer nå da..og bruker Instagram på Android istedet..utrolig kjedelig med cropping og det der, og veldig tungvindt blir det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...