Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Det er nok et problem med android, og ikke hardwaren. Det er begrenset hva Samsung kan gjøre med programvaren. Her demonstrerer de problemet med en Galaxy note 2:

. Jeg kan ikke nekte for at S4 mirakulaøst fikser et problem som rammer alle andre nyere android telefoner, men det er svært lite sansynelig.

Rett og slett dårligere produkter, spør du meg. Ikke akseptabelt.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg ikke si at selv om det hadde vært en stor forskjell, ville jeg ikke dermed sagt at produktet er dårligere.

Jeg ville heller hatt en s4 eller en 920 over en iphone5 fordi det er mange ting de gjør mye bedre enn iphone5 for meg.

At iphone5 reagerer litt raskere enn én av dem er så langt unna en deal breaker for meg at det blir absurd.

Litt som å droppe ei dame som er perfekt minus at hun velger en litt irriterende shade of lipstick og heller velge ei du hater og ikke kan fordra men som har kjempebra leppestift.

Men er absolutt ikke et så enormt problem i min erfaring som det du ser på det som. Men det kommer sikkert an på kognitiv resonans i tillegg.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke si at selv om det hadde vært en stor forskjell, ville jeg ikke dermed sagt at produktet er dårligere.

Jeg ville heller hatt en s4 eller en 920 over en iphone5 fordi det er mange ting de gjør mye bedre enn iphone5 for meg.

At iphone5 reagerer litt raskere enn én av dem er så langt unna en deal breaker for meg at det blir absurd.

Litt som å droppe ei dame som er perfekt minus at hun velger en litt irriterende shade of lipstick og heller velge ei du hater og ikke kan fordra men som har kjempebra leppestift.

Men er absolutt ikke et så enormt problem i min erfaring som det du ser på det som. Men det kommer sikkert an på kognitiv resonans i tillegg.

For meg er faktisk det blitt en dealbreaker mot Android. Jeg sier ikke at Android er dårlig, men når man ser at wp/ios gjør opplevelsen så mye bedre for meg så blir det det jeg velger.

Plutselig ble bruker opplevelsen mye viktigere enn en "frihet" jeg likevel ikke bruker så mye :). Men toppmodellene som Nexus modeller virker som ett steg i rett retning hvertfall.

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Skal få filmet differansen snart. Spent på om det dere snakker om er det samme som det jeg ser ved bruk.

Nå er da brukeropplevelse mer enn dette. For meg er ikke friheten noe stress, det er mer normalbruk som er begrenset på wp/ios. Feks laste ned ting fra nettet og overføre saves fra en enhet til en annen. Normale ting.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja enig. Derfor jeg styrer unna iPhones selv. Blandt annet.

Hmm, kanskje brukergrensesnitt kan tolkes på mange måter. Men presis og raskt respons er viktig for et godt brukergrensesnitt. Å føle at fingeren er i ett med innholdet. Først når slike grunnleggende ting er i boks, kan man begynne å tenke på funksjoner.

Lenke til kommentar

Skal få filmet differansen snart. Spent på om det dere snakker om er det samme som det jeg ser ved bruk.

Nå er da brukeropplevelse mer enn dette. For meg er ikke friheten noe stress, det er mer normalbruk som er begrenset på wp/ios. Feks laste ned ting fra nettet og overføre saves fra en enhet til en annen. Normale ting.

For meg er der denne opplevelsen som er viktig. Jeg spiller lite, og laster ikke noe annet enn til offline musikkspilling :).

Jeg bruker til surfing, apps (Facebook, Twitter, youtube osvosv), bildetaking og vanlig mobilbruk og for min del går det "mye kjappere" med de 2 andre enn Android.

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje brukergrensesnitt kan tolkes på mange måter. Men presis og raskt respons er viktig for et godt brukergrensesnitt. Å føle at fingeren er i ett med innholdet. Først når slike grunnleggende ting er i boks, kan man begynne å tenke på funksjoner.

Enig, men ikke på bekostning av andre ting. Det er ikke ene og alene grunn til å forkaste alle de positive tingene som jeg føler android gjør betydelig bedre.

MobilNerd: jepp, wp og ios er like gode basisfunksjoner, det er vel den store forskjellen på android og wp/ios; android er litt mer avansert, mens wp/ios kun er the basics, men gode på dem.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

MobilNerd: jepp, wp og ios er like gode basisfunksjoner, det er vel den store forskjellen på android og wp/ios; android er litt mer avansert, mens wp/ios kun er the basics, men gode på dem.

Ja jeg ser den for ditt bruk :). For mitt bruk er ikke dette viktig mer ;).

Det absolutt beste med Android (kanskje de rundt cydia også?) og fanbasen rundt er at jeg synes det er her innovasjonen kommer fra om dagen. Ikke fra Ms, Google eller Apple.

Min drømmetelefon tror jeg hadde vært en Nokia Iphone Xperia Active S. En 4.3 tommers WP mobil med 41mp kamera som tålte vann og litt røff behandling. Med iPhone apper&tilbehør ;).

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Ja seff, noen liker n95, andre liker s4, noen er fornøyd med litt, andre liker mer, etc.

Ingen vits for en som kun trenger det en n95 kan tilby å kjøpe en 920, feks. Man har egne bruksområder.

Min drømmetlf ville vært en s4 med utskyvbart tastatur, batteritid som holder en hel dag med tung bruk, appstore som får apps like raskt som ios, muligens android, eller maemo5... Kameraet til 1020 eller hva den heter den nyeste fra Nokia... Minnekort, 128gb intern lagring, usbotg og alt slikt dall...

Hadde vært nice.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om 60fps på 920 har noe med det å gjøre??

I alle fall moro å forsøke å ta bilde av bensinprisen på Statoil med en 920. Skulle ta et bilde og sende til en kamerat som ikke ville tro at de hadde tilbud til kr. 11,- ltr.

Men det funka rett og slett ikke... :p

prøv selv... ;)

Lenke til kommentar

Vel..dere får mene hva dere vil (selvfølgelig) har veldig lyst å like nokia.De er jo tross alt det siste mobilselskapet fra norden.Men tror kanskje de var for sent ute når iphone kom å overrasket alle med iphone i 2007.Samsung var rask å snappe opp dette og kom raskt tilbake.Her sovnet Nokia av, og jeg frykter de er for sent ute.De tredjeparts klientene de bruker er ikke bra nok (swapchat??)(metrogram, eller hva det nå heter)Nei, de skulle 1.enten fortsatt med symbian og Meego eller 2.Gått over til Android.WP er ett rotete system (min mening) :) men kudos til dere som takler windows os´et :)

Lenke til kommentar

Vi har vel alle våre dealbreakere når det kommer til forskjellige OS. For min del var det også en helt banal absurditet som var den siste dråpen jeg trengte i begeret for å hoppe av WP-toget for et år siden og gå tilbake til Android. Hva var det? Noe så såre enkelt som en touch-strip for å spole i musikken. Jeg hører ofte på mixtapes og lengre sett, typ 60+ min. Å spole i disse var mildt sagt helvetes tungvint når eneste måten å spole på var å holde inne knappene. Mangelen på en god equalizer og fraværet av bass for headsett med lav impendans gjorde heller ikke saken noe bedre. Dette gjalt en Lumia 800.

Lenke til kommentar

Det at Microsoft ikke har fått alt av populære apper med er idiotisk. Nå er det eneste argumentet jeg hører at det er en businesstelefon, men det har fint lite med saken å gjøre. Hadde støtten vært på plass hadde WP vært mye mer utbredt! Etter mye bruk finner jeg fler og fler irriterende ting ved min Ativ s. Er nok den siste WP.

Lenke til kommentar

Vi har vel alle våre dealbreakere når det kommer til forskjellige OS. For min del var det også en helt banal absurditet som var den siste dråpen jeg trengte i begeret for å hoppe av WP-toget for et år siden og gå tilbake til Android. Hva var det? Noe så såre enkelt som en touch-strip for å spole i musikken. Jeg hører ofte på mixtapes og lengre sett, typ 60+ min. Å spole i disse var mildt sagt helvetes tungvint når eneste måten å spole på var å holde inne knappene. Mangelen på en god equalizer og fraværet av bass for headsett med lav impendans gjorde heller ikke saken noe bedre. Dette gjalt en Lumia 800.

Det er jo ikke en banal absurditet. Det var noe som var viktig for ditt bruk. Man må jo finne det man selv liker best. Det som er problemet på sånne forum som dette er jo at istedenfor at man sier hvorfor jeg bruker det og det så skal mange "presse" sine meninger på andre. Såkalt fanboyism ;).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg skjønner dere.Er ofte "småting" som kan bli til en big deal etterhvert.Det er det jeg mistenker som er med min 920.

Det er jo ikke en banal absurditet. Det var noe som var viktig for ditt bruk. Man må jo finne det man selv liker best. Det som er problemet på sånne forum som dette er jo at istedenfor at man sier hvorfor jeg bruker det og det så skal mange "presse" sine meninger på andre. Såkalt fanboyism ;).

der er jeg veldig enig!Fanboyism er jæ&%¤ tøv.Trodde jeg likte Nokia.DER tok jeg VELDIG feil! :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...