Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fungere bra, men i forhold til Safari og Chrome så er den ekstremt lite hendig syns jeg.

 

Når det er sagt, helt latterlig hvor bra smidig W8 er på low-end telefoner (les min Lumia 620). Internett scrollinga går smooth som pokker. Hakking er jo enda ett fenomen som oppstår selv i toppsjiktet av Android telefoner, så dette er godt optimalisert! :)

Lenke til kommentar

Den fungere bra, men i forhold til Safari og Chrome så er den ekstremt lite hendig syns jeg.

 

Når det er sagt, helt latterlig hvor bra smidig W8 er på low-end telefoner (les min Lumia 620). Internett scrollinga går smooth som pokker. Hakking er jo enda ett fenomen som oppstår selv i toppsjiktet av Android telefoner, så dette er godt optimalisert! :)

 

En ting som iOS og WP7/8 er mye bedre på er forsinkelse også. Om du har en xperia Z ved siden av en lumia 800 (min tlf) og skroller på begge skjermene samtidig med en hånd, ser du helt tydelig at innholdet følger MYE tettere fingeren på Windows telefonen. Tror android bruker trippel buffering for å ungå mikro hakking. Det gir stor forsinkelse og følelse av at det er en strikk mellom finger og innholdet. Av den grunnen alene, kommer jeg ALDRI til å skaffe meg en android telefon.

 

Holder man knappen inne (knappen som tar bilde i Snapchat) begynner den å filme. En forholdsvis ny funksjon :)

 

Det var nytt for meg. Det er bare å sende utvikleren en mail fra settings siden til appen. ;)

Lenke til kommentar

Amen til det! Syntes ikke Internet Explorer på Windows Phone er direkte dårlig, men savner virkelig mulighet for å få synkronisert over innhold, bokmerker, passord osv fra maskin til mobil, er så ufattelig mye herk og merarbeid å måtte forholde seg til to nettlesere som overhode ikke snakker sammen eller integrerer med hverandre og her har Microsoft virkelig en jobb å gjøre om Internet Explorer skal bli relevant.

 

Da kommer jo ulempe nummer to, nemlig det at jeg ikke og neppe kommer noengang til å bruke Internet Explorer aktivt på noen maskin uansett så selv om de får på plass en halvveis oppegående synkronisering så vil den for mange ikke være relevant da det ikke akkurat er mange som bruker Internet Explorer aktivt lengre.

Lenke til kommentar

Internet Explorer 10 er på ingen måte mest utbredt nei, og det eneste som holder Internet Explorer markedsandelen kunstig i livet er alle bedrifter osv som er låst til Internet Explorer 6-8 og det faktum at veldig mange brukere rett og slett ser på Internet Explorer som Internett og ergo ikke vet om alternativene, ei heller har noe ønske å sette deg inn i de.

 

Adblock klarer du enkelt å fikse til Internet Explorer 9 og 10, du kan legge til EasyList og Fanboyslist under "tracking protection", et raskt Google søk og du er langt på vei.

 

At noen orker å forholde seg til Internet Explorer på tvers av systemer er for meg en gåte, med null synkronisering så føles Internet Explorer utrolig gammeldags selv om IE10 i seg selv så absolutt har en kapabel motor og har helt grei ytelse i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

IE10 synkroniserer favoritter, innlogging osv. mellom Windows 8-maskiner. Det kommer nok sikkert mulig til å synkronisere med WP når Windows Phone Blue kommer. Ellers tar det ikke lang tid å legge til sider som favoritter.

Lenke til kommentar

Er det noen mail/outlook guruer her? Jeg prøver nemlig å få til å videresende mail ifra ett alias i outlook, finner kun innstillinger for hovedaliaset :(

 

Og jeg får heller ikke til å sette opp Outlook appen, slik at jeg har to tiles en for hovedalias og en for sekundæralias. Når jeg prøver, så får jeg bare opp mail ifra hovedaliaset i begge tile'sene :(

Lenke til kommentar

Er appstore forskjellig fra land til land? Er noen apps jeg ikke finner.

 

Ja det kan variere, jeg måtte endre sone til USA for å laste ned

http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/here-maps/6c28635b-11ae-409a-8503-b02ac71f8362?signin=true

DB navigator fikk jeg ved å bytte til tysk sone.

http://www.windowsphone.com/de-de/store/app/db-navigator/e2659b0e-f62a-e011-854c-00237de2db9e

Genial dersom man har planer om å reise med tog i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...