Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Har sett etter den før, men finner den ikke på market vertfall.

søkte på "here drive" og den dukket opp..kun en Beta-utgave men det er det den er, fungerer riktignok strøøkent :)

 

Jeg har norskt simkort, fikk det tilsendt fra Djuice da jeg kjøpte telefonen og har ikke stilt meg inn på "amerikansk-marked".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia/Here Drive er noe sabla skjit. Kartene litt ut i distriktet er jo så utdaterte at det er skremmende. En vei som ble bygd i 2004 er ikke på kartet blant annet....

Mulig du har rett. Har ikke rukket å vært overalt ennå(:

 

Den har hittils tatt meg prikkfritt til 4 av 4 steder, siste stedet var et rimelig øde og ukjent sted i sverige.

 

Jeg digger utseendet og flyten i appen også, og muligheten til å få den til å ta meg utenom bomstasjoner (tegner heller en lengre rute utenom) , sykehus (ble "overfalt" av 2 blonde sykepleiere sist jeg besøkte et, og prøver alltid å komme meg utenom. dama blir så sinna..) og tuneller (livredd for å miste 5 minutter av Radioresepsjonen).

man bare prikker vekk eller legger til disse valgene etter at ruta er tegnet, veldig enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

 

søkte på "here drive" og den dukket opp..kun en Beta-utgave men det er det den er, fungerer riktignok strøøkent :)

 

Jeg har norskt simkort, fikk det tilsendt fra Djuice da jeg kjøpte telefonen og har ikke stilt meg inn på "amerikansk-marked".

 

Ingen av Here appene finnes i det norske markedet med Samsung Ativ. Lastet dem ned ved å bytte sone til USA. Kun Here maps fungerer på telefonen. Drive og kollektiv appen gjorde seg vanskelige.

 

Hvilken telefon har du?

Lenke til kommentar

Litt frustrerende...

 

Den nye måten for app-utviklere å ta seg betalt i app-markedet (tror jeg) er å gi ut appen gratis, for så å la deg selv bestemme hvilke utvidelser i appen du ønsker og la deg betale kun for disse.

 

Det første eksempelet er Simple.Calendar.2.0

 

Her lastet jeg den gratis ned for noen dager sider og kjøpte så en egen "skin" til den, for å få det utseendet jeg selv ønsket i lock-screen og på skrivebordet..

 

I dag, helt plutselig, var kalenderen full av Add`s...jeg skjønte ingenting av dette og trodde første det var en annen app i bakgrunnen som hadde hengt seg...men neida...

plutselig fant jeg en tilbud om "remove adds" for 7kr. Dette var nå plutselig blitt en del av appen og man kan betale for den om man vil..

 

Dette syns jeg er ren søppel...(??)....selv etter at jeg har brukt kroner her for å få det som jeg/dem vil??

Jeg mener, de kan da vel ikke komme med dette nå?

 

Jeg blir ikke blakk nei...men å betale en eneste krone for dette er strengt imot mine prinsipper.

Lenke til kommentar

 

 

920.. :huh:

 

Har ikke justert markedsinnstillingene og visste egentlig ikke at det var noen forskjell heller...

 

"Here Drive Beta+" heter appen hos meg og den har fungert knirkefritt siden dag 1...tror jeg fikk telefonen for ca .....4mnd siden...(?)

 

Here=Nokia, så da er det ikke merkelig du finner Here uten å bytte region.

Lenke til kommentar

Er vel naturlig at Nokiatelefoner har tilgang til Nokiasoftware. Jeg trodde WP8 var WP8, men ser ut som om ikke alle telefoner har samme utvalg i apper.

Dette er riktig. OS'et er helt likt, men alle produsenter kan legge til sitt eget applikasjonsbibliotek som kun er tilgjengelig på deres modeller. Det er litt lite informasjon om dette, og hvor viktig det er for folk kan sikkert variere, men det kan være lurt å se litt på dette om man vurderer WP8 fra to forskjellige leverandører.

 

Har selv både 920 og Ativ-S, og Nokia har for eksempel mange kamera-apper som kun kommer til deres mobiler. Savner virkelig disse på Ativ-S, selv om jeg så klart finner mange alternativer.

 

Dette er litt dumt, men kan også være kjekt om produsenten etter hvert legger fokus på dette for å skille seg ut i mengden. Vi kan da etter hvert komme til å se en del gode apper unike for de enkelte modellene som ikke ville blitt utviklet om alle fikk akkurat det samme.

Lenke til kommentar

 

Har prøvd den også. Det er rett og slett GPSen som ikke fungerer som den skal på min Ativ S (prøvd med 5-6 navigasjons-/kart- og Speedometerapper). På en av appene gir den beskjed om at satelitt er funnet, men oppdaterer ikke posisjon.

...og der fungerte den helt ok... GPS med PMS? :p

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...