Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Noen som har testet Xbox Smart Glass eller hva det heter? Ser at Microsoft annonserer dette som en direkte konkurrent mot Apple sin AirPlay. Men hvor Apple, som med stortsett alt de gjør har låst AirPlay til utelukkende Apple enheter og løsninger. Microsoft på sin side åpner jo opp for Smart Glass på alt fra Windows, Windows RT, Windows Phone, Android og iOS.

 

Dette høres jo vell og bra ut, men jeg kan knapt finne noe som helst detaljert informasjon om hva Smart Glass faktisk er og gjør. Hvilken bitrate snakker vi om ved streaming av musikk, hvilken bitrate og hvor stor komprimering snakker vi om når det gjelder streaming av video?

 

Og sist men ikke minst, vil Microsoft noengang åpne opp så det faktisk er mulig å integrere Smart Glass mot høyttalere osv sånn som med AirPlay? Apple har jo en grei løsning med Apple AirPort Express og Apple TV kan gjøre om stortsett hvilket som helst anlegg til en AirPlay løsning for et par hundrelapper, så vidt jeg vet så kan du kun få Smart Glass ved å bruke en bråkete og stor Xbox 360?

 

Du funner jo en drøss info her? http://www.xbox.com/nb-NO/smartglass#features

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leker meg med Samsung Ativ S nå, liker den faktisk bedre enn Nokia Lumia 920 så langt! Mye bedre innebygget effektforsterker, samtidig som den ikke er like stor og klumpete. Trekker jo ned at den ikke har 4G / LTE støtte og at plastikken gir et mye billigere preg enn polykarbonatløsningen som Nokia kjører, trekker dog opp at du kan sette inn minnekort da.

 

Akillishælen til Lumia 920 for min del var at den ble i overkant stor og klumpete, og at lydkvaliteten var helt middelmodig til å væren toppmodell, da jeg høres såpass mye på musikk og lydbøker med et sett gode ørepropper så er det faktisk ganske så avgjørende.

 

Windows Phone fungerer også svært godt med overeksponert AMOLED skjerm faktisk, har aldri vært noen fan av disse Super AMOLED greiene til Samsung, men til Windows Phone fungerer det overraskende bra, bare synd det er pentile piksler for tekst lider under det.

 

 

Har hørt rykter om at man nå skal ha tilgang til Podcasts rett på Windows Phone, det betyr vell under Music applikasjonen? Men hvordan i allverden får jeg abonnert til noe som helst, 99% av alle podcaster går jo igjennom iTunes men jeg har hørt at Microsoft skal ha integrert en god løsning på dette men jeg finner overhode ingen av mine faste podcaster via Windows Store, er det en eller annen fremgangsmåte man skal bruke kanskje?

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at man nå skal ha tilgang til Podcasts rett på Windows Phone, det betyr vell under Music applikasjonen? Men hvordan i allverden får jeg abonnert til noe som helst, 99% av alle podcaster går jo igjennom iTunes men jeg har hørt at Microsoft skal ha integrert en god løsning på dette men jeg finner overhode ingen av mine faste podcaster via Windows Store, er det en eller annen fremgangsmåte man skal bruke kanskje?

 

Podcasts fungerer ypperlig på WP7.x, men funksjonen forsvant når man gikk over fra Zune til Xbox Music på WP 8.

Det går rykter om at det kommer tilbake i løpet av sommeren i GDR2 oppdateringen.

Jeg bruker et program som heter Podcast Lounge som fungerer greit. Har også brukt Podcasts!. Her søker jeg opp podcastene inne i programmene.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt blind, men hvor kan jeg legge inn RSS-linker manuelt? Finner ikke noe via Music+Videos appen som ser ut til å la meg legge til noe slikt. Jeg er en sucker for integrerte løsninger, så har ikke blitt helt overbevist av løsninger som Podcast Lounge og lignende, vil helst ha det rett i stock appen.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt blind, men hvor kan jeg legge inn RSS-linker manuelt? Finner ikke noe via Music+Videos appen som ser ut til å la meg legge til noe slikt. Jeg er en sucker for integrerte løsninger, så har ikke blitt helt overbevist av løsninger som Podcast Lounge og lignende, vil helst ha det rett i stock appen.

 

Start appen, bla to hakk til høyre, trykk "add podcast", og lim inn RSS-linken der.

 

Edit: Med appen mener jeg altså Podcasts!-appen.

Endret av OML/Skavold
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med søkeknappen/Bing-funksjonen til 920`n og ønsker istedet å integrere Googles søkemotor der jeg trykker på søk. Noen som vet om dette er mulig?

 

Hver gang jeg søker får jeg stort sett bare en drøss med nye søkeforslag og liker Google funksjonen der jeg kan velge f.eks fanen "bilder" istedet for artikler..

 

Jeg kan naturligvis åpne google-søk i nettleseren men da blir jo telefonens søkeknapp u-brukt...og jeg liker den..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ikke endre søkeknappen på telefonen til ikke å bruke Bing. Derimot får du opp både bilder og video også med Bing, så helt unyttig er den ikke.

 

Hva som er best av Bing og Google skal ikke jeg begi meg utpå, men selv synes jeg Bing fungerer helt greit, både til vanlig søk, bilder og video. Nå er også vårt Bingsøk på telefonen her i Norge betydelig redusert hva det gjelder funksjoner kontra USA, men håper de også inkluderer Norge veldig snart.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med søkeknappen/Bing-funksjonen til 920`n og ønsker istedet å integrere Googles søkemotor der jeg trykker på søk. Noen som vet om dette er mulig?

 

Hver gang jeg søker får jeg stort sett bare en drøss med nye søkeforslag og liker Google funksjonen der jeg kan velge f.eks fanen "bilder" istedet for artikler..

 

Jeg kan naturligvis åpne google-søk i nettleseren men da blir jo telefonens søkeknapp u-brukt...og jeg liker den..

Bare å sveipe til siden så finner du bilder. Trykk på et bilde så kan du sveipe der også, du trenger ikke åpne et og et som i Google.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med finne en app som kan erstatte our groceries? http://www.ourgroceries.com/

Raskt forklart handleliste som kan synkroniseres med flere enheter. Viktig at appen også fungerer med android, da resten av huset bruker det.

 

Prøv ShopGlider. Den skal ha muligheten til å synkronisere med android-app og nettside, i alle fall.

- http://www.windowsphone.com/nb-no/store/app/shopglider/c44967f0-40e9-df11-9264-00237de2db9e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...