Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC 8x, egentlig veldig fornøyd.. men så igår kveld skulle jeg ta på flashight-appen når jeg gikk ute i skauen. Denne fungerte ikke, bare svart skjerm. Prøvde en gang til, men da hang hele telefonen seg opp. Jeg slo den av, men når jeg slo den på igjen kommer jeg ikke lenger enn til boot-screen hvor det står HTC i grønt, her står den litt før den slår seg av og automatisk på igjen. Over, and over, and over again. Imorges var den helt tom for strøm.

 

Nå står den til lading, men den holder fortsatt på å slå seg av og på, i tillegg til at lader-lyset bare blinker rødt.

 

Hard reset fungerer ikke..

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At dere gidder å skrive side etter med klaging. Ihvertfall ikke etter at dere er blitt kvitt problemet.

 

Når en har funnet seg i 5-20 reboots i flere måneder, må vel det si litt om brukeren.

 

All klaging på Nokia Lumia 920 er propaganda fra konkurrenter.

 

Min Nokia Lumia 920 er feilfri.

 

Altså, nå har jeg fått høre siden november at det dreide seg om en software feil, og oppdatering var lovet først slutten av desember, så slutten av januar, å sist slutten av februar. Men nå kan det jo tyde på at det er hardware feil. Derfor telefonen ikke har blitt sendt inn, var ikke aktuelt å få en crappy lånetelefon i 3 uker for deretter å få den igjen med samme feil. Fikset min gamle s2 i går å tok i bruk den igjen, så nå får jeg bare sende in nokiaen et par ganger å heve kjøpe på den, aldri mer nokia på meg hvertfall, dårligere kundeservice skla du faen meg leite lenge etter. Litt synd igrun, for wp8 var flott det, når dem endelig fikk somla seg til å ordne Spotify, som wp7,5 hadde, det å er tragisk.

Så nå blir det nok tilbake til android å s4 for min del. Eneste jeg kommer til å savne er gulfargen å hvor innihelvette mye den tålte, spesielt skjermen.

Lenke til kommentar

For meg virker det som du kontrer all klaging med at det ikke faller innunder ditt eget bruksmønster. At mange finner det kjekt å ha lommelykt på mobilen må da være temmelig åpenbart da ikke alle går rundt med en lommelykt i lomma 24 / 7.

 

Med din tankegang så trenger vi jo ikke kamera, for om man ønsker å ta skikkelig bilder så bruker man et oppegående speilreflekskamera. Det er ikke vist å ha noen musikkavspiller da man heller bruker en dedikert spiller med skikkelig DAC og effektforsterker, man trenger ikke innebygget GPS da man heller bruker skikkelig dedikert bilnavgiasjon fra Garmin, eller skikkelig tur GPS når man er i skauen osv osv..

 

 

Og propaganda kortet kan du bare glemme, at Nokia Lumia 920 har slitt mye med reboot problemer er viden kjent og jeg selv har solgt et par Lumia 920, vi har to i utstilling og jeg har vært borti flere av disse som rebooter helt ut av det blå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt meg en lommelykt når jeg skulle gå til skauen i mørket , istedenfor å bruke en mobilltelefon som lykt.

 

Ikke rart i folk klager på at batteriet blir fort tomt.

 

Fenix lager masse flotte lommelykter.

 

Mulig det, men for å gå fra en hytte til en annen (i skauen), som har en avstand på 20m, så tenkte jeg kanskje at mobilen var stabil nok til at man kunne stole på den! ;)

Lenke til kommentar

Bruker mobilen mye som lommelykt selv, men nå er både flashlight X og flashlight XT veldig random...

Av og på i hytt og pine, funket flott før Portico.

Har avinstallert appene foreløpig.

Prøver igjen etter neste oppdatering...

 

Jeg også! Dvs, det er da hvis jeg får telefonen på igjen.. Den vil ikke lade. Har prøvd to forskjellige ladere, to forskjellige stikkontakter, og USB, men den går bare i en evig loop, av-på-av-på-av-på.

Lenke til kommentar

For meg virker det som du kontrer all klaging med at det ikke faller innunder ditt eget bruksmønster. At mange finner det kjekt å ha lommelykt på mobilen må da være temmelig åpenbart da ikke alle går rundt med en lommelykt i lomma 24 / 7.

 

Med din tankegang så trenger vi jo ikke kamera, for om man ønsker å ta skikkelig bilder så bruker man et oppegående speilreflekskamera. Det er ikke vist å ha noen musikkavspiller da man heller bruker en dedikert spiller med skikkelig DAC og effektforsterker, man trenger ikke innebygget GPS da man heller bruker skikkelig dedikert bilnavgiasjon fra Garmin, eller skikkelig tur GPS når man er i skauen osv osv..

 

 

Og propaganda kortet kan du bare glemme, at Nokia Lumia 920 har slitt mye med reboot problemer er viden kjent og jeg selv har solgt et par Lumia 920, vi har to i utstilling og jeg har vært borti flere av disse som rebooter helt ut av det blå.

Nå gjaldt vel dette en 8x... ;)

 

 

 

Jeg også! Dvs, det er da hvis jeg får telefonen på igjen.. Den vil ikke lade. Har prøvd to forskjellige ladere, to forskjellige stikkontakter, og USB, men den går bare i en evig loop, av-på-av-på-av-på.

Forsøkt med reset uten å ha i lader?

Evnt.

 

Kundeservice

 

Hvis du har spørsmål om et HTC produkt, kan du alltid kontakte en av våre kundeservicemedarbeidere på den måten som passer deg best. Ring oss: +800-11576

Lenke til kommentar

Nå gjaldt vel dette en 8x... ;)

 

 

Forsøkt med reset uten å ha i lader?

Evnt.

 

Kundeservice

 

Hvis du har spørsmål om et HTC produkt, kan du alltid kontakte en av våre kundeservicemedarbeidere på den måten som passer deg best. Ring oss: +800-11576

 

Prøvd en hard reset både med og uten lader, med og uten sim-kort, med sim-kort og uten lader og omvendt.. :) Har gitt opp nå, går til butikken på tirsdag!

Lenke til kommentar

Okay, har lekt meg litt med Nokia Lumia 920 nå og her er det endel å sette seg inn i for å si det mildt, men har et par spørsmål sånn "right of the bat".

 

 

#1: Først og fremst, finnes det overhode noen måte å få koblet Windows Phone 8 (da i dette tilfellet en Lumia 920) til AirPlay høyttalere på noen som helst måte? Finnes det noen tredjepartløsning ala AirFoil til Windows, bare til Windows Phone eller er dette noe jeg bare kan glemme til å starte med?

 

#2: Jeg hører MYE på podcast og lydbøker, og førsteinntrykket av lydkvaliteten på Lumia 920 er faktisk overraskende bra. Er langt bedre enn på Lumia 800 / Lumia 900, langt bedre enn Galaxy S2, S3 og Ativ S. Ikke helt på høyde med HTC OneX / OneX+, iPhone 4 / 4S eller iPhone 5 men det er ikke så langt unna at det gjør så mye.

 

Men hvordan i allverden kan jeg få abonnert på podcaster? I iOS så brukte man før den innebygde musikkapplikasjonen, og med iOS 6 så har man nå en dedikert Podcast applikasjon som gjør denne jobben til en lek. 99% av alle podcasts ligger jo på iTunes, jeg finner de 2-3 jeg hører på til vanlig, abonnerer og vips så får jeg jo alt automatisk, raskt og effektiv uten noe dilldall. På Windows Phone 8 så kan jeg ikke se noen logisk måte å få ned podcaster på overhode, uten å eventuelt laste de ned manuelt via respektive hjemmesider (laste ned Misjonen manuelt fra P4 sine nettsider) for deretter å synkronisere de over, eventuelt bare gå inn på P4 sine nettsider via nettleseren og spille av den veien som er en god del mer tungvindt, husker ikke hvor jeg sluttet sist og ikke har noen oversikt over hva jeg har hørt på og hva jeg ikke har hørt på og forteller meg aldri når noe nytt eventuelt er tilgjengelig.

 

 

Det samme gjelder forsåvidt også lydbøker, dette er jo noe jeg uansett må få synkronisert over men jeg ser ingen logiske steder hvor lydbøker vil legge seg? Vil det bare blande seg innunder musikk da jeg ikke ser noen egen kategori for lydbøker? Og hvordan er det med format støtten på Windows Phone 8, må alle Audible lydbøker som er i AAC (M4B) lydbok format omkonverteres til MP3 eller noe liggende?

 

 

 

Det var vell det jeg lurte mest på sånn foreløpig, merker meg at telefonen faktisk sliter med å få synkronisert alle kontaktene mine fra Outlook.com da jeg har sånn type 40 kontakter av type 260, og at blant annet "Work" gruppen min inneholder fattige to personer, noe som er litt stusslig. For øyeblikket ser det faktisk ut til å synkronisere bedre med iOS enn Windows Phone, det er jo noe snodig.

 

 

Ikke så overraskende så er det jo endel tredjepartsapplikasjoner jeg savner:

 

- Blizzard Authenticator (!)

- MinFotball

- Narvesen

- 7Eleven

- OurGroceries

- TeamViewer

- YouTube (her ser det dog ut til å finnes endel "uoffisielle" varianter)

- Skandiabanken MobilBank

- Fieldrunners

 

Av disse så er det vell stort sett bare Blizzard Authenticator, TeamViewer og YouTube som er mest savnet, de andre er bare "kjekt å ha" men ikke noe must.

 

 

Har fått litt skjev erfaring med Here Maps / Nokia Maps eller hva det nå heter, den klarer av en eller annen grunn aldri å pinpointe lokalisasjonen min når jeg er innendørs? De skal dog ha kudos for at du kan forhåndsnedlaste kart, det er noe jeg har savnet når man skal på ferie, gjerne vil benytte GPS uten at man skal komme hjem til type 200kr ekstra på regningen for mobildata i utlandet.

Lenke til kommentar

@RamGuy

 

Da kan du ikke ha lett mye, for Battle.net Authenticator er der.

Til Youtube har du Metrotube, som er veldig bra, så hva skal du absolutt med en fra Youtube/Google selv?

 

Av de aller viktigste er det kun Teamviewer jeg ikke fant.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...