Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Synes også den NRK appen fungerer bra, sammen med tunel radio appen føler jeg nå at behovet for både radio og TV er dekket når jeg befinner meg i utlandet.

Selv gikk jeg fra WP 7.5 til android noen uker før jeg gikk lei og kjøpte WP 8 og det angrer jeg ikke ett sekund på...

Alt flyter meget bra og jeg er strålende fornøyd.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, når kommer Windows eller Nokia med en fiks på restart problemet til lumia 920?

Min 920 har restarta seg mellom 5-20! ganger daglig siden jeg kjøpte den i november, begyner å bli riiimelig lei det nå, spesielt siden den sletter meldinger å bilder jeg har fått og tatt rett før den restarter.

Vurderer å ta i bruk min gammle s2 igjen, faen drit..

Lenke til kommentar

Okey, når kommer Windows eller Nokia med en fiks på restart problemet til lumia 920?

Min 920 har restarta seg mellom 5-20! ganger daglig siden jeg kjøpte den i november, begyner å bli riiimelig lei det nå, spesielt siden den sletter meldinger å bilder jeg har fått og tatt rett før den restarter.

Vurderer å ta i bruk min gammle s2 igjen, faen drit..

Gjør som meg, send inn på service. Få igjen med "Oppdatert software" , send inn på nytt, få den igjen med "Oppdatert software" så søker du heving på hele dritten.

Værste jeg har vært borti. Ubrukelig dritt telefon. Opplevd det samme som deg, alt fra 5-20 reboots om dagen. Helt random når det skjer. Bilder og video nylig tatt blir borte når det skjer. Våkne hver morgen til "Sim kode" skjermen. Og dette er hardware relatert for det samme skjer på ett helt clean WP8.

 

Min feilsøking er at det skjer oftest når den står på 4G under nettverksforbindelse. Velger jeg 3G er det ikke så ofte. Men jeg kjøpte en 4G telefon med Telenor abb for en grunn. Batteriet er også helt forferdelig dårlig. Den kan falle 30% og mer mens den ligger i jakke lomma noen timer.

Også er det heller ikke bare å sette i ladern å starte telefon lenger slik det var før. Nå tar det 20-25 min med batteri logo før telefon klarer å starte opp fra tomt batteri.

Og denne proxy sensoren som samler mer støv å dritt en noe annet i huset mitt. 3 ganger på 4 måneder har den sluttet å virke så da må man ta en soft reset om man har ringt ett sted å kommet til telefonsvarer. Flaut! Heldigvis høytrykksluft på jobben som har gjort susen når jeg har blåst ned i headphone-inngangen.

 

Er klar over at dette problemet ikke finnes på alle 920. Mest mulig en dårlig batch. En på jobben har samme telefon, ingen reboots. Og batteriet som holder nesten 2 dager.

 

Men for min del, aldri mer Nokia! Valget mitt sto mellom Ativ S og 920, jeg valgte feil!

Nå dropper jeg hele WP8 å går til Android med HTC One

Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde fått proximitysebsor greia i dag, men kom på at skjermen vare var låst :p .

 

Synd at dere har fått skikkelig dårlige eksempler, dog... Ville vurdert tilbake til s2 om det er så ille, og følge phewbars råd med å sende til service og heve kjøpet etter X antall reparasjoner hvis problemet vedvarer.

 

Går som phewbar over til Android igjen selv, på sgs4, men av andre grunner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter å ha brukt for det meste iOS et par år, kan jeg tenke meg å prøve WP8 neste gang jeg bytter telefon. Jeg bruker nettbrett når jeg trenger stor skjerm, og vil derfor ha en telefon som er så kompakt (liten og lett) som mulig. Finnes det ingen "premium"-telefoner med WP8 som har 4" eller mindre? Synes 920 og Ativ S blir altfor stor. 620 har grei størrelse, men mangler både oppløsning, skjermkvalitet, kamerakvalitet og premium-"feeling" som iPhone har. Har også sett på HTC 8X, men den er også lang, bred og tykk i forholdt til for eks iPhone 5. Jeg skjønner at mange vil ha stor skjerm, men siden jeg bruker nettbrett når jeg trenger stor skjerm, og vil ha en så liten mobil som mulig, kan jeg ikke finne alternativer til iPhone 5. Anyone?

Lenke til kommentar

Kaje, phewBAR:

synd dere har fått feilvare, men feilvare er mulig å bytte.

Men da må man faktisk gjøre det og ikke bare klage over det...

Selvfølgelig bytter jeg nå. Klage er jo helt naturlig å gjøre både her på ett telefon forum, og til Nokia selv når man bare har problemer med en ting.

 

Og når Nokia fortsatt ikke klarer å få min telefon til å være annet enn totalt ubrukelig etter å ha sendt den inn til 2 servicer for samme feil må du jo skjønne at det ikke er aktuelt med en ny runde med Nokia . .. Jeg føler ikke noe loyalitet til noe merke. Nokia var ubrukelig, nå testes det noe annet.

 

Men det er synd, likte WP8 veldig godt. Nå må bare MS få ut finger'n å slippe oppdateringer kontinuerlig, ikke en gang i året som det virker som de driver med.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig bytter jeg nå. Klage er jo helt naturlig å gjøre både her på ett telefon forum, og til Nokia selv når man bare har problemer med en ting.

 

Og når Nokia fortsatt ikke klarer å få min telefon til å være annet enn totalt ubrukelig etter å ha sendt den inn til 2 servicer for samme feil må du jo skjønne at det ikke er aktuelt med en ny runde med Nokia . .. Jeg føler ikke noe loyalitet til noe merke. Nokia var ubrukelig, nå testes det noe annet.

 

Men det er synd, likte WP8 veldig godt. Nå må bare MS få ut finger'n å slippe oppdateringer kontinuerlig, ikke en gang i året som det virker som de driver med.

 

OSet er jo 6 måneder gammelt, og det har allerede kommet en stor oppdatering fra Microsoft, en liten fra Nokia og er en til fra Nokia rett rundt hjørnet. Ganske fornøyd med oppdateringssyklusene jeg.

Lenke til kommentar

Oppgraderingsfrekvensen kan det ikke klages på, nei. Blue blir vel i løpet av året om jeg husker rett, feks.

 

Tipper Blue kommer i kvartal 4. Tipper det i tillegg kommer en oppdatering fra Microsoft før og etter sommeren. Trolig sammen med Nokia-oppdateringer

Lenke til kommentar

phewBAR:

ja, skjønner godt at en mobil som ikke er i nærheten av å være som den skal blir irriterende. Nokia burde også reagert på en annen måte og bare byttet feilvare uten noe om og men...

920 er helt nydelig å bruke når den fungerer som den skal gjøre, har 3 stk. i hus som fungerer helt flott...

Lenke til kommentar

Oppgraderingsfrekvensen kan det ikke klages på, nei. Blue blir vel i løpet av året om jeg husker rett, feks.

Ok, greit nok med 2stk store oppdatering i løpet av ett år. Men når man ligger såpass langt bak de to andre burde man slippe små fix til OS ukentlig. Store ting som feks ett notification center (live tiles er ikke det samme) burde komme sammen med Blue.

Men enkle små ting som rotate-lock og seperate volum kontrollere burde ikke ta ett år. Dette er forferdelig irriterende små ting som trekker noe voldsomt ned syns jeg. Også skulle jeg tenkt meg at status bar øverst er synlig hele tiden, ihvertfall gi meg valget om synlig eller hide. I explorer blir den helt borte, ikke mulig å "dra" den ned. Så da for å se feks klokka eller batteriet (som også burde vise prosent) må man tilbake til start skjermen. Sånne type små ting mener jeg burde fikses og slippes ut når det er ferdig, og ikke i en stor pakke i slutten av året.

Endret av phewBAR
Lenke til kommentar

Klokke osv i Explorer ser du ved å trykke på "...".

 

Notification Centre skal visstnok komme ganske "snart", ikke i Blue, om jeg husker rett. Ganske stor featureupdate rundt svingen.

 

Dog enig med mange småting som kunne fikses fort.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

At dere gidder å skrive side etter med klaging. Ihvertfall ikke etter at dere er blitt kvitt problemet.

 

Når en har funnet seg i 5-20 reboots i flere måneder, må vel det si litt om brukeren.

 

All klaging på Nokia Lumia 920 er propaganda fra konkurrenter.

 

Min Nokia Lumia 920 er feilfri.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...