Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du savner? Er du sikker på du mister det?

 

Trodde det kun affekterte nyopprettede gmailkontoer og/eller kun kontakter/kalender.

 

Bytt alt over til Outlook. Er storfornøyd. Har selv kuttet alt av Google. Til og med droppet Chrome fra pcn.

Lenke til kommentar

Outlook står ikke tilbake for Gmail nei, eneste er at det kan være litt strev med Exchange Active Sync støtte i andre operativsystemer (altså desktop operativsystemer) enn Windows.

 

Når det gjelder Chrome så er jeg sjanseløs, Firefox føles forferdelig gammeldags, null oppegående Safari til Windows, Chromium er noe slit da det mangler synkronisering og auto-update og Opera har aldri falt i smak hos meg (kanskje det blir bedre når de nå beveger seg over på WebKit). Mens Internet Explorer i seg selv fungerer bra så mangler den så mye essensielt av tilleggsfunksjoner at jeg får mark, null synkronisering, null oppegående adblock, fremdeles et forferdelig dårlig pop-up filter osv osv. Microsoft virker også fantastisk ineffektive når det gjelder å holde Adobe Flash Player oppdatert i IE10 som nå ikke lar deg oppdatere selv lengre.

Lenke til kommentar

Firefox føles helt grei for meg, men kommer kanskje an på hva du tenker på.

Mulig den har skavanker jeg ikke merker med mitt bruk.

Tok litt tid å venne meg til det, men funker bra. Bytter fra US til norsk netflix med to klikk, fanene er oversiktlige, osv.

Savner dog "recent" greia Chrome hadde på New tab'en sin.

 

Mulig jeg bytter tilbake en gang. Men det blir når jeg evt møter et problem.

Lenke til kommentar

Syns det var konge at Spotify endelig lanserte en WP8-app, men den er milevis unna flyten til iOS-appen, dessverre. Håper en oppdatering snart vil fikse det.

 

For øvrig har den nye (offisielle) Twitter-appen gitt meg ytterligere troen på Windows Phone. Skulle ønske den kunne laste inn flere tweets per oppdatering (50-60 er ikke nok), eventuelt hatt en innstilling for det, men det er uten tvil den beste Twitter-appen for WP8 (men det skulle vel kanskje bare mangle?).

Lenke til kommentar

Etter nærmere et døgn med Portico-oppdateringa på min 820 må jeg si meg skuffet. Det ser ikke ut til at de har fikset mange bugs. Facebook-integrasjonen flere steder er fremdeles elendig, og det er fremdeles tilfeldig hvilke meldinger man får fra Facebook-chaten og MSN, noe som i realiteten fortsatt gjør det ubrukelig. Ikke får man deaktivert muligheten til å motta MSN meldinger heller, så eneste alternativet er å bruke en annen adresse til Windows-kontoen. VPN og mulighet til filbehandling både lokalt på telefon og minnekort, samt på nettverksstasjoner glimrer fortsatt med sitt fravær. Det gjør også muligheten til å legge programmer og innhold i programmer på minnekortet. Dette ble et problem ved oppgraderinga (som forøvrig tok nærmere to timer), som krevde rundt 1,2 GB med ledig plass, noe som gjorde at jeg måtte slette kartet jeg hadde lastet ned i Nokia Maps.

Lenke til kommentar

20 minutter er mindre enn den brukte på å "forberede til oppdatering" på min. Har dere ikke samme bugen med at det er tilfeldig hvilke Facebook og MSN meldinger som kommer inn på telefonen på 920? En annen irriterende ting er at f.eks. "bra" ikke finnes i ordboka, så hver gang jeg skriver det endrer den til "brå", og den vil ikke lære nye ord.

Lenke til kommentar

Skriv ordet på nytt, før du fullfører trykk på selve ordet og du får opp +ordet som forslag og kan legge det til.

 

Kommer ikke +ordet opp er det allerede i ordboken. I så fall må du bare lære ordboken at det er bra du mener, ikke brå. Det er bare å være *litt* mer forsiktig når du skriver bra de neste gangene, og så trykke på "bra" valget før du trykker på mellomrom og den autokorrigerer det til brå.

Da lærer den fort. Her skriver den "bra" hver gang jeg prøver, og hadde samme problem i starten.

Lenke til kommentar

Plutselig har det kommet indeksbokstaver (sånn at man kommer kjapt til apper som begynner på "M" dersom man trykker på "M") der som alle appene legger seg (altså når man sveiper til høyre fra startskjermen). Disse kom etter at jeg lastet ned et par apper. Jeg avinstallerte appene og da forsvant indeksbokstavene, men så kom de tilbake igjen. Vet noen om hvordan jeg kan fjerne dem? Det overrasker meg veldig dersom dette er noe som Microsoft har lagt inn fordi de ser ikke pene ut slik som resten av OSet.

Lenke til kommentar

De dukker opp når du kommer over et visst antall apper, tror ikke du får skrudd av...

 

Huff, det var dumt. Føler det blir mer uoversiktelig av å ha dem der. Rart at de er der selv om jeg er tilbake til det antall apper jeg hadde før "the incident".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...