Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ca. et års tid siden hadde jeg en Lumia 800, men byttet tilbake til Android etter ca. 2 mnd siden det var for mange mangler ift. Android til at jeg kunne beholde den. Har fulgt såvidt med på WP8 utviklingen og jeg gjorde et raskt søk på google etter de appene jeg er mest avhengig av og bruker mest og fant faktisk de fleste. Jeg likte WP veldig godt, men enkelte helt banale ting var totalt dealbreaking for å kunne ha det så lurer på om noen av disse tingene er fikset:

 

Fungerer Norsk Tipping på WP8? Android har jo fått en utrolig fin app hvor man kan spille, velge tall osv direkte fra appen.

 

Musikkspilleren. Jeg regner nesten med at den er den samme, men finnes det alternativer? Tenker ikke på streaming siden musikken jeg hører på ikke finnes der, men musikkspillere som spiller musikk fra telefonens minne. Det som drepte den opplevelsen sist gang var mangelen på en god skip funksjon (eneste måte å søke i en låt var å holde inne "spoleknappene") ala samtlige andre musikkspillere som finnes til alle OS, hvor du har en strek du kan trykke på for å fast-skippe til et visst punkt. En annen ting var jo at Lumia 800 hadde helt katastrofalt dårlig output på lyden.

Lenke til kommentar

Musikkstreamingsapper:

Er det noen som har prøvd Rdio-appen? Jeg har ikke WP8 selv, men har testet ut Rdio siste uker på nett og én uke på Android. Rdio er en amerikansk konkurrent til Spotify og WiMP, som begge er tilgjengelig på WP8 slik jeg har skjønt det. Noen som har prøvd alle tre tjenestene/appene og kan sammenligne?

Lenke til kommentar

For ca. et års tid siden hadde jeg en Lumia 800, men byttet tilbake til Android etter ca. 2 mnd siden det var for mange mangler ift. Android til at jeg kunne beholde den. Har fulgt såvidt med på WP8 utviklingen og jeg gjorde et raskt søk på google etter de appene jeg er mest avhengig av og bruker mest og fant faktisk de fleste. Jeg likte WP veldig godt, men enkelte helt banale ting var totalt dealbreaking for å kunne ha det så lurer på om noen av disse tingene er fikset:

 

Fungerer Norsk Tipping på WP8? Android har jo fått en utrolig fin app hvor man kan spille, velge tall osv direkte fra appen.

 

Musikkspilleren. Jeg regner nesten med at den er den samme, men finnes det alternativer? Tenker ikke på streaming siden musikken jeg hører på ikke finnes der, men musikkspillere som spiller musikk fra telefonens minne. Det som drepte den opplevelsen sist gang var mangelen på en god skip funksjon (eneste måte å søke i en låt var å holde inne "spoleknappene") ala samtlige andre musikkspillere som finnes til alle OS, hvor du har en strek du kan trykke på for å fast-skippe til et visst punkt. En annen ting var jo at Lumia 800 hadde helt katastrofalt dårlig output på lyden.

Norsk Tipping fungerer på WP8 nå. Mener også at "streken" i musikkspilleren er på plass.

Jeg kjøpte en HTC 8x i november, men holdt bare ut i 2 måneder.

Er tilbake på Android og min gamle Galaxy Nexus.

Var for mye jeg savna i WP8.

Har aldri prøvd WP7, men det sies at det ikke er altfor mye nytt i 8.

Lenke til kommentar

Ok, så i og for seg holder det i massevis med en trådløs ladeplate og en bluetooth overføring til anlegget (der har du mange valg). :)

 

Må jo ha ledning til anlegget fra ladeplaten å trådløs overføring av musikk som går gjennom platen.

Er det mye å velge mellom?

Lenke til kommentar

Norsk Tipping fungerer på WP8 nå. Mener også at "streken" i musikkspilleren er på plass.

Jeg kjøpte en HTC 8x i november, men holdt bare ut i 2 måneder.

Er tilbake på Android og min gamle Galaxy Nexus.

Var for mye jeg savna i WP8.

Har aldri prøvd WP7, men det sies at det ikke er altfor mye nytt i 8.

 

Hva savnet du i WP8? Det var forøvrig ikke så veldig mange ting jeg savnet i WP7, men de får som var gjorde opplevelsen ubrukelig. Det var ikke alle som var MS sin feil, men snarere apputviklerne eller firmaenes mangle på fokus på WP kompatible apper. Sånn bortsett fra musikkspilleren var det fraværet av app fra DNB og NSB som gjorde WP7 ubrukelig i sin tid for min del, siden det var apper jeg var og er avhengig av omtrent daglig.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet mitt med bruk av Bluetooth for musikk er at det i 9 av 10 tilfeller ser ut til å basere seg på SBC codec, og det med heller laber bitrate for å sikre ok rekkevidde og vips har du dessverre en lydkvalitet som ikke ligner grisen om du spør meg.

 

Her kommer vi innom et at de tingene som er et stort savn for min del med Windows Phone, nemlig mangelen på en skikkelig Apple AirPlay konkurrent. Dette mangler riktignok hos Android også, men at det skal være så utrolig vanskelig å få på plass en AirPlay konkurrent som baserer seg på helt vanlig, tradisjonell 2.4GHz 802.11 b / g / n teknologi med upsamling av lyd til FLAC burde vell ikke være så alt for vanskelig å få til?

 

 

Problemet ligger vell kanskje heller i det faktum at Microsoft (som tross alt har brent seg med Zune et par ganger) rett og slett ikke har troa på selv innenfor dette markedet og ikke gidder å satse på noe de er redd aldri vil ta av i noen større grad? For slike løsninger blir jo fort verdiløse uten verken maskinvare (type Apple AirPort Express, Apple TV osv..), programvare (type AirFoil) eller tredjepart (type Logitech osv som kommer med høyttalere med integrert "Microsoft AirPlay").

 

 

Benytter meg av AirPlay daglig, når jeg legger meg så kobles telefonen til lader og jeg spiller av diverse podcast på en Harman/Kardon høyttaler koblet til en AirPort Express logisk plasser på soverommet. Når jeg skal rydde og vaske huset så setter jeg på podcast eller musikk via iTunes på en av maskinene, eller via telefonen og kan da kjøre lyd til enten anlegget i stua (via Apple TV) eller soverommet (via AirPort Express) og beveger jeg meg mye rundt kan jeg kjøre begge steder samtidig.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke Smart Glass omtrent likt via WiFi?

http://www.xbox.com/nb-NO/smartglass

 

Smart Glass er vell hovedsaklig med tanke på video / bilde, og ikke lyd? Extender vell forsåvidt kun til Xbox 360 også noe som gjør det temmelig uaktuelt da jeg ikke akkurat kommer til å ha en Xbox 360 stående å kjøre i alle rom hvor jeg ønsker å streame musikk.

 

Det har vell fått mye hard kritikk til nå også, er det ikke masse problemer?

 

 

Nokia Play To virker som mye det samme, streaming direkte til Smart TV osv..

Lenke til kommentar

Paster denne her og jeg.

 

Lager en liste apps/spill jeg har på tlf akkurat nå.

 

 

 

apps:

Amazon Kindle

Battery Status

Blink

Calculator^3

Cinemagraph

Creative Studio

Custom Tiles Maker PRO

Facebook

Faktura

Fisheye Lens

Free Recorder

Hello Friends

Human Japanese

IMDb

Jack of Tools Pro

Locksider+

Lomogram

Metrotube

Moleskin Journal

MPATool

Netflix

Nokia Reading

Nokia Trailers

NSB

Panorama

PC Remote

PDF Reader

Photobeamer

Ringtones

Rowi [lite]

Sketch Free

Skydrive

Smart Shoot

Soundhound

Spotify

Thumba Photo Editor

Tileheader2

Timer

TV2

TVShow

Wikipedia

Wordpress

WPCentral

 

Spill:

Angry Birds

Angry Birds Star Wars

Assassins Creed

Contre Jour

Cut The Rope

Earthworm Jim

Final Fantasy

Gun Bros

IloMilo

NFS: Hot Pursuit

Chalkmaster

Doom & Destiny

Dragons Blade X

Draw Something

Dredd Vs Zombies

Gears

Portal Ball

Portals 2D

Ragdoll Run

Robotek

SMB2-SE

Snes8x

Sonic CD

Soul Gambler

Texas Holdem Poker

Tile Path

vNESLight Pro

Wheres My Perry?

Wheres My Water?

Wizards Choice

Wordfeud

 

Endret av Hårek
Lang liste, lagt i spoiler
Lenke til kommentar

13 timer etter at den var fulladet var det nå slutt på strømmen på min 820, enda den ikke har blitt brukt til annet enn halvannen time med musikk (Spotify i offline-modus) og en halvtimes surfing, og kun da med mobildata aktivert. Noen andre som har opplevd at det er et eller annet som kjører i bakgrunnen og trekker strøm?

 

Ellers, noen som har hørt noe om når vi kan vente oss Portico-oppdateringa?

Lenke til kommentar

Hva savnet du i WP8? Det var forøvrig ikke så veldig mange ting jeg savnet i WP7, men de får som var gjorde opplevelsen ubrukelig. Det var ikke alle som var MS sin feil, men snarere apputviklerne eller firmaenes mangle på fokus på WP kompatible apper. Sånn bortsett fra musikkspilleren var det fraværet av app fra DNB og NSB som gjorde WP7 ubrukelig i sin tid for min del, siden det var apper jeg var og er avhengig av omtrent daglig.

Savnet utvalget av apper og valgfriheten med Android.

Likte dårlig nettleseren (IE), syntes den hadde mange begrensninger.

Samme med tastaturet, skulle gjerne ha byttet det ut.

Lenke til kommentar

Hvilke apper savner du?

 

Savnet valgfriheten med maemo5 når jeg gikk over til Android selv. Men det gikk raskt over.

 

Npr det gjelder nettleseren syntes jeg den funker bra. Lett tilgang til tabs, rendrer raskt og gjør det den skal.

 

Tastaturet er greit, men skulle gjerne blandet språk så jeg slipper bytte fra norsk til engelsk hele tiden. Der var swiftkey bedre.

Lenke til kommentar

Må jo ha ledning til anlegget fra ladeplaten å trådløs overføring av musikk som går gjennom platen.

Er det mye å velge mellom?

 

Trådløs musikk går ikke igjennom en ladeplate, det går som regel igjennom WIFI eller Bluetooth (avhengig av hva du har av muligheter). Så det du trenger er en vanlig trådløs ladeplate og eventuelt en bluetooth dongle til stereoanlegget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...