Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny mobil: Antivirus? Regulering av ringevolum?

 

Hei, jeg er fersk bruker av en windowsphone med 8.1? En gammel mann som meg - etter å ha lært seg Android - skulle aldri ha hoppet over i "den andre leiren" :/

 

Ok, jeg får prøve, telefonen virker iallfall ok (Lumia 640).

 

1. Er det innebygd antivirus - og er det bra nok? 

2. Jeg finner ikke innstillingen på ringevolumet (er nok utålmodig i tillegg) - altså ved mottak av anrop.

Lenke til kommentar

Ny mobil: Antivirus? Regulering av ringevolum?

 

Hei, jeg er fersk bruker av en windowsphone med 8.1? En gammel mann som meg - etter å ha lært seg Android - skulle aldri ha hoppet over i "den andre leiren" :/

 

Ok, jeg får prøve, telefonen virker iallfall ok (Lumia 640).

 

1. Er det innebygd antivirus - og er det bra nok? 

2. Jeg finner ikke innstillingen på ringevolumet (er nok utålmodig i tillegg) - altså ved mottak av anrop.

Svar på spørsmål 2 finner du her:

http://www.windowsphone.com/nb-no/how-to/wp8/settings-and-personalization/ringtones-sounds-and-volume

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1. Er det innebygd antivirus - og er det bra nok? 

2. Jeg finner ikke innstillingen på ringevolumet (er nok utålmodig i tillegg) - altså ved mottak av anrop.

1. Nei, men trengs ikke. Operativsystemet er mye "strengere" enn Android, så apps kan ikke gjøre like mye skummelt her.

2. Har ikke 640'en voluknapper på siden av telefonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. Er det innebygd antivirus - og er det bra nok? 

2. Jeg finner ikke innstillingen på ringevolumet (er nok utålmodig i tillegg) - altså ved mottak av anrop.

1. Nei, men trengs ikke. Operativsystemet er mye "strengere" enn Android, så apps kan ikke gjøre like mye skummelt her.

2. Har ikke 640'en voluknapper på siden av telefonen?

 

 

Til 2: Jo, det stemmer. Trodde det kun gjaldt stemmevolum, men kunne også regulere ringevolumet.

Lenke til kommentar

 

Fikk fikset det, men fant ikke det konvolutt-ikonet (med 3 ved siden).

 

PS: Må tilføye at brukermanualen som følger med er svært enkel. Her må man være på nett altså.

Gå til L på applista og finn Lumia hjelp + tips. Mye bra hjelp der ? Ellers på mye gjelder trykk og hold, da dukker det opp menyer.

post-280044-0-79133600-1433021248_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøver å flytte alle bildene mine fra min lumia 930 over på pcen, men den kopierer bare over noe.. Har ca 4000 bilder på mobilen, og får bare til å kopiere over ca 1000...

 

Nå er en del av filene slike rich-filer, og noe er både 5mp jpeg og de større bildene. Men er fortsatt masse bilder jeg mangler...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Finnes det en skikkelig gps-app for Windows Phone? Tenker da på en app for fjellturer og slikt, slik at jeg kan bruke mobilen i stedet for GPS ?

 

Here Maps leveres med Lumia telefonene. Funker som fjell da kartene lastes ned på telefonen og du trenger ikke være online ved bruk av de.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå tok min gode "gamle" Lumia 920 kvelden, og i den forbindelse trenger jeg en ny tlf, er usikker på hvem jeg skal velge mellom. 

Jeg ser på 930, 830, 640 xl eller 640 men er ekstremt usikker da jeg som sagt bare har brukt 920. 

 

Noen som kan anbefale? Kjenner jo at det er litt trist da det ikke er så lenge til wp 10 flagskipene kommer ut :( 

Lenke til kommentar

Veldig uheldig timing ja, for selv om Nokia Lumia 930 er en fin telefon som du kan få til veldig overkommelige priser per i dag så vil jo den nye line-upen med "premium" Windows 10 telefoner være langt bedre når den kommer om ca 2 måneder.

 

Kanskje du kan klare deg med en rimeligere modell som Lumia 625 eller lignende i mellomtiden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge er du villig til å vente?

 

"Sjansen er stor at de nye telefonene vil vises frem på IFA-messen i september, og slippes på markedet i oktober/november." http://digi.no/personligteknologi/2015/07/24/-microsoft-mobiler-med-oyepalogging- Kanskje like greit gå for en ventepølse i form av en billig-bilig WinPhone nå? I verste fall kan det gå enda noen måneder etter okt/nov før modellene er tilgjengelige på det norske markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...