Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Musikkspilleren blir liggende og er synlig når du trykker på volumrockeren en stund etterpå. Husker ikke helt hvor lang tid den er synlig, men den forsvinner av seg selv etter x antall minutter :)

 

Har forøvrig ikke problemet ditt med chatten.

 

Alt fungerer så langt fullstendig strålende etter 1 uke med telefonen her iallefall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snart 8 timer siden jeg slo av musikken nå, men den ligger der fortsatt. Før har den forsvunnet fort, så blir ikke helt klok på det der. :)

 

En annen ting som irriterer litt er at den er så treg til å oppdatere at mail er lest. Har jeg lest mailen på en annen enhet så står den fortsatt som ulest helt til jeg manuelt oppdaterer (eller sikkert venter en god stund). Dette gjelder både Exchange og Gmail-kontoene.

Lenke til kommentar

Det blir nok vist fram et par stykker på Mobile World Congress. Det er en mobilmesse i Barcelona i slutten av februar. HTC viste ikke fram noe på CES i Las Vegas forrige uke, spent på hva de kommer med. En fargerik Android hadde gjort at de skilte seg litt ut. Fargerike mobiler trenger jo ikke være forbeholdt Windows Phone.

Lenke til kommentar

I dag ble jeg så lei av HTC 8X telefonen min at jeg gikk tilbake til HTC Sensation telefonen. Irriterer meg fortsatt over at Microsoft ikke har greid å få aktivert Data Sense eller gitt noen andre mulighet til å lage en app for datamåling. (ja jeg vet at telenor har en app som henter data fra serveren)

 

Batteritiden er sykt varierende, etter oppdateringen så var den super en stund, nå er den skikkelig dårlig igjen.

 

Flere av appene jeg har brukt har faktisk greid å bli dårligere :eek: for hver oppdatering de kommer med. Skulle jo ikke tro det var mulig, men det er det tydeligvis.

 

Nei Windows Phone er virkelig ikke noe for meg. Totalt bortkastet å kjøpe den telefonen og angrer skikkelig på at jeg ikke kjøpte HTC One X+ .

 

Lenge leve Android på telefonen :w00t:

Lenke til kommentar

Synd.

 

Er mye drit på Android og. Og hauger råtne apps.

Batteriet på 8x aner jeg ikke med, men min wp8 holder like lenge som min sgs3 ca; par dagers middels tung bruk.

 

Når det gjelder flere wp8;

920, 820, 620, 720(?), 8x, 8s, ativ s, huawei ascend w2, lumia 505(?), lenovo is contemplating building wp8 devices, huawei ascend w1...

 

Might be more, dont know.

Lenke til kommentar

Med Facebook satt opp på telefonen, opplever jeg også at jeg ikke får alle meldingene fra chatten. Midt i en samtale er det ikke alltid jeg får svar, selv om den jeg prater med har sendt det. Flere som opplever det samme? En annen ting jeg ikke helt har skjønt, hvordan får jeg avsluttet musikkspilleren? Etter å ha stoppet den (altså trykket på pause), så dukker den noen ganger opp når jeg justerer volumet og andre ganger ikke. Jeg ser ikke helt noe mønster her.

Opplever samme problem med Facebook.

 

Det du sier om mediaspilleren, er det et problem? Ingen vits i å fly rundt og avslutte apps, de kjører ikke selv om mange folk tror det.

Lenke til kommentar

Allright, tenkte dele noen spill jeg liker for tiden.

 

Snes8X: SNESemulator som drar ROMs fra Skydriven din. Funker knall med Breath of Fire, Breath of Fire 2, Lufia, Lufia 2, FF2, FF3, Chrono Trigger, Dragon Quest 1+2 og Dragon Quest 5.

 

Doom & Destiny: RPG som FF/BoF/etc, veldig forseggjort. Krasjer en del på min 920, er en slags minnefeil som forhåpentligvis blir fikset i en rask oppdatering.

Handlingen er fire folk som skal spille D&D hos en kamerat og plutselig befinner seg midt i et rollespill. Utrolig mye humor og satire, men med veldig bra gameplay og fin retro grafikk. Anbefales!

 

Final Fantasy: Awesome bare for retrofeelen, bra spill i tillegg. Håper Square slipper flere remastered titler (FFIV og FFVI please, og gjerne Chrono Trigger!).

 

ilomilo: Puzzle spill med ilo og milo som du må hjelpe møtes ved å kontrollere dem begge to alternativt. Søtt, fin musikk, og bra hjernetrim.

 

NFS: Hot Pursuit: Bilspill hvor du kan kjøre som racer eller police. Ikke super "omfg wp8" grafikk såklart, men en god tidsdrepar syntes jeg :) -

 

Gears; Hjernetrim, sett tannhjul slik at alt spinner rundt, enkelt og greit. Helt ok spill når man bare vil koble av litt på bussen eller så.

 

Dragon's Blade: Retro RPG spill, ikke like bra som Doom & Destiny, men solid nok til at jeg blir å spille det når jeg er ferdig med FF, FF2, FF3, BoF, BoF2, Lufia, Lufia2 og Doom&Destiny =P . Minner mest om de første FF spillene.

 

Har også disse, men ikke enorm fan av dem:

Wordfeud

Wizard's Choice

Robotek

Ragdoll Run

Portals 2D (ble ferdig med the main levels, da ble jeg lei)

Portal Ball

Dredd vs Zombies

Gun Bros

Cut the Rope

Contre Jour

Angry Birds

Angry Birds Star Wars

Lenke til kommentar

Opplever samme problem med Facebook.

 

Det du sier om mediaspilleren, er det et problem? Ingen vits i å fly rundt og avslutte apps, de kjører ikke selv om mange folk tror det.

Jeg bruker samme Gmail-adresse til MSN som til Microsoft-kontoen, og her er det samme problem som med Facebook chat'en. Egentlig vil jeg ikke ha MSN-meldinger sendt til telefonen da dette kun brukes i jobbsammenheng, men jeg finner ikke noe sted hvor man kan velge å slå dette av/på. Tips?

 

At mediespilleren ikke avsluttes er forsåvidt ikke noe problem, men ser det er flere som opplever at diverse installerte programmer ligger i bakgrunnen og trekker mye strøm, selv om de ikke er i bruk.

 

Støtter ikke WP8 videosamtaler (over 3G)?

 

Ingen som har noen tips til en brukbar VPN-klient og filbrowser? Dette burde jo strengt tatt vært grunnleggende funksjonalitet...

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

At mediespilleren ikke avsluttes er forsåvidt ikke noe problem, men ser det er flere som opplever at diverse installerte programmer ligger i bakgrunnen og trekker mye strøm, selv om de ikke er i bruk.

Nei, folk opplever feil. Apps i bakgrunnen kjører ikke, annet enn musikk som spiller og GPS tjenester. Apps får ellers bare kjøre rundt 20 sekunder hver halvtime for å synce eller lignende. Og det gjøres uavhengig om de er åpne i bakgrunnen eller ikke.

Apps som en ser når en holder inne tilbake-knappen er ikke programmer som kjører. Det er apps som nylig har vært oppe og som er i en modus som gjør de lett å fortsette.

Det er ingen grunn til å drive og lukke apps for å spare batteri. Slik er det også på Android, task killers har heller en motsatt effekt. (på Android kan apps kjøre i bakgrunnen *om de vil*, men spill og de fleste vanlige apps blir lagt i dvale på samme måte som i WP8).

 

På uservoice har folk spurt om å få en exit-knapp på programmene når man holder inne tilbake-knappen. Svaret var at det var ikke vits i, for disse programmene kjørte ikke, og de ville ikke at folk skal tro det er behov for å lukke ting.

 

TL;DR ikke behov for å lukke apps.

 

Lenke til kommentar

Trangen til å lukke applikasjoner som er i dvale virker mer som "ute av syne ute av sinn" opplegg. Om OS'et er kodet/konstruert/bygd opp eller hva man nå skal kalle det til å fungere slik, og de smarte hodene som finner opp dette anser det som den minst resurskrevende løsningen, ser jeg ingen problemer med at det fortsetter å være slik :)

Lenke til kommentar

Nei, folk opplever feil. Apps i bakgrunnen kjører ikke, annet enn musikk som spiller og GPS tjenester. Apps får ellers bare kjøre rundt 20 sekunder hver halvtime for å synce eller lignende. Og det gjøres uavhengig om de er åpne i bakgrunnen eller ikke.

Hvis telefonen får halvert batteritid etter å ha installert en applikasjon, hvordan kan de da oppleve feil? Noen utviklere har også innrømmet feil med koden, og kommet med en fiks. På TechDays i 2011 presenterte Microsoft tre måter som applikasjoner kunne kjøres/avsluttes på (avsluttes/pauses/fortsette i bakgrunnen, om jeg ikke husker feil), og det virker som om de har fulgt samme modell i WP8. Det er her jeg mistenker at utviklerne til disse problemappene har bommet også. I stedet for å sette applikasjonen på pause når man forlater den har den gått kjørende i bakgrunnen. Jeg syns heller ikke denne pausinga fungerer like bra alltid. Har man f.eks. surfet på VG.no og gått inn på en artikkel, gått ut av nettleseren og inn igjen, så havner man jo der man var. Ønsker man å gå tilbake til startsiden på VG.no hopper man i stedet ut av applikasjonen. Det samme gjelder med Facebook-applikasjonen.

 

Apps som en ser når en holder inne tilbake-knappen er ikke programmer som kjører. Det er apps som nylig har vært oppe og som er i en modus som gjør de lett å fortsette.

Det er ingen grunn til å drive og lukke apps for å spare batteri. Slik er det også på Android, task killers har heller en motsatt effekt. (på Android kan apps kjøre i bakgrunnen *om de vil*, men spill og de fleste vanlige apps blir lagt i dvale på samme måte som i WP8).

Jeg er klar over det. På min Dezire Z fungerte dette meget dårlig. "Multitaskingen" var en vits, og den krasjet stadig fordi minnet gikk fullt. Egentlig så savner jeg applikasjonshåndteringa slik den var i Windows Mobile. Der hadde man full kontroll selv, og det var veldig enkelt å bytte mellom applikasjoner. Men å bruke telefonen på samme måte som man brukte PC'en på den tida var jo veldig vanskelig for mange...

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Om noen leter etter en app for å holde orden på timesbetalt jobb, så har jeg funnet den beste hittil: WorkingTime.

 

Jeg leita lenge, de fleste hadde kun en stemplingsfunksjon, og ingen manuell entry som jeg ville ha.

Så måtte jeg leite enda lengre for å finne en som kunne sette standardtidspunkt for start og slutt.

Og siste kriteriet var å kunne registrere overtid.

 

Skulle ønske HoursTracker var tilgjengelig, men WorkingTime gjør omtrent samme jobb på WP8.

 

Har egentlig dekt de aller fleste app-behovene mine allerede.

Det som mangler er noen norske som f.eks. en NRK app som kan vise video, og Norsk-Tipping.

 

Har noen funnet en streamapp for VLC el. lignende som ikke krever at man innstallerer noe ekstra på PCen?

Kunne også tenkt meg en app som styrer VLC på PCen, og kan browse etter nye filer og så spille de av.

 

 

Har ikke funnet ut av alle innstillingene i mail appen, jeg får f.eks. ikke inn kontaktene som ligger i den globale adresselisten i exchange. Jeg må tydeligvis synce outlook med en hotmail-sync greie for å få de kontaktene inn.

Og så kommer Gmail epostene mine dobbelt opp, antar det har noe med mappestruktur eller labels, noen tips?

Lenke til kommentar

Om noen leter etter en app for å holde orden på timesbetalt jobb, så har jeg funnet den beste hittil: WorkingTime.

 

Jeg leita lenge, de fleste hadde kun en stemplingsfunksjon, og ingen manuell entry som jeg ville ha.

Så måtte jeg leite enda lengre for å finne en som kunne sette standardtidspunkt for start og slutt.

Og siste kriteriet var å kunne registrere overtid.

 

Skulle ønske HoursTracker var tilgjengelig, men WorkingTime gjør omtrent samme jobb på WP8.

 

Har egentlig dekt de aller fleste app-behovene mine allerede.

Det som mangler er noen norske som f.eks. en NRK app som kan vise video, og Norsk-Tipping.

 

Har noen funnet en streamapp for VLC el. lignende som ikke krever at man innstallerer noe ekstra på PCen?

Kunne også tenkt meg en app som styrer VLC på PCen, og kan browse etter nye filer og så spille de av.

 

 

Har ikke funnet ut av alle innstillingene i mail appen, jeg får f.eks. ikke inn kontaktene som ligger i den globale adresselisten i exchange. Jeg må tydeligvis synce outlook med en hotmail-sync greie for å få de kontaktene inn.

Og så kommer Gmail epostene mine dobbelt opp, antar det har noe med mappestruktur eller labels, noen tips?

 

 

Norsk tipping er her;

https://www.norsk-tipping.no/mobile-internet/

Må laste ned appen id og betaling for at mobilnettsia' skal virke.

Funker flott :)

 

Fikk en e-postene dobbelt, hadde lagt den inn til å hentes via hotmail i W8 på desktopen. Ble da hentet både av hotmail og online på mobilen...

 

Nokia er ute med ny app; Ringetoneskaper...

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...