Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Noe nytt om Microsoft Band?

Den kom jo rett før jul... Og så har den bare blitt borte igjen!

Vet den kan bestilles på nett, men ønsker prøve mtp størrelse.

Finnes det evnt andre smartklokker til WP med full funksjonalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det evnt andre smartklokker til WP med full funksjonalitet?

Pebble fungerer faktisk fint! :)

Men du må ha en developer unlocked telefon, så det er ikke bare-bare å få til.

Acer skulle komme med en i April, Liquid Leap M220. Den kan bli spennende.

Lenke til kommentar

Mailen min vil ikke oppdateres på min lumia 930 sånn helt plutselig. Tenkte å slette denne kontoen og legge til ny. Men finner ikke ut hvordan jeg gjør det. Har ingen andre mailkontoer satt opp på telefonen.

Noen tips?

Hvis det er en Outlook/Hotmail-konto så har de tilsynelatende problemer for tiden for enkelte brukere.

Lenke til kommentar

Har selv en Samsung stiv s, med Windows 8.1. Er veldig fornøyd. Det med antall apper, er det vi som brukere som bestemmer. Dess flere som kjøper Windows telefoner, jo flere apper kommer. Og som selvfølgelig ikke lar seg fjerne uten videre.

Ting som jeg setter høyt med Windows Phone er:

1. Raskt, og aldri noe lagg.

2. Blir ikke tregere, er like raskt som da telefonen var ny.

3. Gode oppdateringer har gjort OS et enda bedre.

4. Fri for all søppel apper som kommer med android. Har en Samsung tab 8, tragisk med alle appene som kommer med.

Endret av belsby
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da er jeg tilbake på WP. Etter å ha kjørt WM 5.x og 6.x noen år, ble det en kort runde med WP 7.0 og 7.5 før det ble iOS et par år. Etter iOS ble det en kort visitt til WP 8.0, før det ble iOS igjen, og senere Android et års tid,  før jeg kjøpte Lumia med 8.1 forrige uke.

Etter å ha kjørt 8.1 noen dager, må jeg si at nå begynner dette å bli bra, faktisk så bra at jeg neppe kommer til å bytte tilbake til noe annet. Gode konfigurasjonsmuligheter, varslingssenter, mye bedre apputvalg enn tidligere (men fortsatt dårligere enn App Store / Play), navigasjon med nedlastbare kart, automatisk bil-GUI når den finner BT i bilen, og masse annet nyttig. Ytelsen er meget bra, til tross for at min telefon langt fra en en toppmodell, alt er like smooth som det alltid har vært med WP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvordan får jeg sendt av gårde 16mp bildene fra mobilen til feks Messenger, mail, laste opp på forum?

Tar en del bilder som blir altfor dårlige når jeg deler de på mms/messenger/mail...

Last de opp på Onedrive og del de derfra med full oppløsning.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg sendt av gårde 16mp bildene fra mobilen til feks Messenger, mail, laste opp på forum?

Tar en del bilder som blir altfor dårlige når jeg deler de på mms/messenger/mail...

Eller dropbox

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Eller dropbox

Hvorfor det, når Onedrive og WP er så godt smeltet ihop?

Dropbox krever jo enda en konto å holde styr på og tilfører WP ikke noe mer eller nytt som ikke WP med Onedrive allerede har.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg øsstet opp dng-fila (highres) til onedrive? Der har alle bildene mine havnet, men kun 5mp...

Åpne bilder-appen, åpne menyen og velg instillinger. Nederst der kan du endre auto-opplasting. Velg OneDrive og si du vil ha beste kvalitet.

Endret: Usikker på om det gjelder dng filer.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Hva er forskjell på 16mp og DNG ?

16MP er en JPG i maks oppløsning med Nokia sin etterbehandling (som er ganske god). DNG filen er en RAW fil du kan åpne senere i et bildebehandlingsprogram hvor du har full kontroll over etterbehandlingen (f.eks. oppskarping, støyreduksjon, justere hvitbalanse uten tap av kvalitet etc.).

Lenke til kommentar

Hva er forskjell på 16mp og DNG ?

16MP er en JPG i maks oppløsning med Nokia sin etterbehandling (som er ganske god). DNG filen er en RAW fil du kan åpne senere i et bildebehandlingsprogram hvor du har full kontroll over etterbehandlingen (f.eks. oppskarping, støyreduksjon, justere hvitbalanse uten tap av kvalitet etc.).

Takk. Da blir det jpd i 16mp. Må jeg gjøre noe spesielt for at tlf automatisk skal etterbehandle den?

Lenke til kommentar

Takk. Da blir det jpd i 16mp. Må jeg gjøre noe spesielt for at tlf automatisk skal etterbehandle den?

Ikke noe du trenger å gjøre. For øvrig, om du vil bruke en større del av sensoren kan du sette den over til 4:3 - da får du 19mp bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...