Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg er sikker på at om Nokia/Microsoft hadde gitt litt støtte til Snapchat for å få en app til Windows Phone så ville det økt salget en del. Vet om flere som har vurdert windows phone i det siste, men styrt unna med en gang de hørte at den manglet snapchat.

Det er Snapchatt gutta sin jobb å lage en app som virker på Windows Phone. Microsoft har lagt rammeverket for apper, så det er ingen unnskyldning for ikke å lage en app som gjør akkurat det samme som mms.

Lenke til kommentar

Det fantes jo en bra Snapchat klient i 6snap på Windows Phone.

Hvorfor Snapchat skaperne bare er vrange og ikke ønsker å samarbeide med Rudy Huyn og gi hans 6snap en identifier som gjør at den ikke svartelistes av Snapchatnettverket kan en bare lure på.

De har jo uansett ikke noen intensjon om å lage sin egen app til Windows Phone og de har ingenting å tape på å gi Rudy Huyn en slik identifier han kan bruke på 6snap, for en slik identifier kan de når som helst trekke tilbake/svarteliste om de mener appen hans bryter med konseptet til Snapchat.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at om Nokia/Microsoft hadde gitt litt støtte til Snapchat for å få en app til Windows Phone så ville det økt salget en del. Vet om flere som har vurdert windows phone i det siste, men styrt unna med en gang de hørte at den manglet snapchat.

Det er Snapchatt gutta sin jobb å lage en app som virker på Windows Phone. Microsoft har lagt rammeverket for apper, så det er ingen unnskyldning for ikke å lage en app som gjør akkurat det samme som mms.

Absolutt, men når jeg opplever at folk ikke kjøper windows phone pga.dette så burde vel Microsoft kunne hjelpe til. de taper nok en del salg på dette.

Snapchat er veldig populært i dag.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

MS er nok imøtekommende og tilrettelegger for utviklere så godt som mulig, men hoved initiativet må nok komme fra Snapchat selv. Spesielt nå som Snapchat har strammet inn reglene for tredjeparts klienter av sikkerhets grunner etter diverse lekkasjer, så er det vel ingen som kan gjøre det for dem heller.

Selv forsøker jeg delvis å boikotte apper & tjenester som ikke satser på så mange plattformer som mulig, litt av prinsipp og litt av at jeg ikke liker låse meg til enkelte plattformer. Milliard bedrifter som klager over at det ikke er nok penger og hente syntes jeg virker litt grådige og lite imøtekommende mot brukerne sine, kan ikke være så kostbart og utvikle en app for et selskap av den størrelsen. Hvem vet kanskje det er press eller lokkemidler fra Google og Apple om å holde seg eksklusivt til dem også.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med Snapchat så er det nok akkurat der det ligger, etter veldig mye tyn etter lekkasjer med databaser bestående av diverse intime bilder av folk i alle aldre og whatnot så har de nok konkludert med at eneste utvei er å bannlyse alle apper og tjenester de ikke selv står for og har 110% kontroll på.

Det at Snapchat bannlyste 9snap har nok fint lite med hvorvidt 9snap var en god app og løsning for Windows Phone eller ikke å gjøre, ei heller handler det om Windows Phone i sin helhet men heller Snapchat sitt nye fokus på kontroll.

At Snapchat ikke prioriterer Windows Phone som plattform får være deres egen sak og er jo helt opp til dem selv å vurdere. De er jo ikke akkurat alene om å ikke prioritere Windows Phone og ser vi på markedsandeler og hvilke markeder Windows Phone stortsett gjør det bra så er det vel ikke så rart at de ikke blir prioritert. For Snapchat som for alle andre så blir det jo en vurdering rundt hvorvidt Windows Phone som plattform vil kunne tilby en god nok gevinst iform av flere brukere osv sett opp imot ressurser som må dedikeres mot det å utvikle og vedlikeholde en app til plattformen. Som med WIMP så ser det ut som vurderingen er tatt og at de har konkludert med at det ikke er verdt bryderiet per dags dato.

Lenke til kommentar

...

Det at Snapchat bannlyste 9snap har nok fint lite med hvorvidt 9snap var en god app og løsning for Windows Phone eller ikke å gjøre, ei heller handler det om Windows Phone i sin helhet men heller Snapchat sitt nye fokus på kontroll.

...

Helt enig. Men 6snap var en helt elendig app. Man kunne se snaps så mange ganger man ville. Ta screenshot uten at sender ble underrettet. Den var helt SINNSYKT treg. Videoene den sendte var av elendig kvalitet. Og den var helt proppfull av bugs.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk i denne tråden sier at det var en god app.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Man kunne deaktivere det at man måtte holde fingeren nede for å se en snap. Og da kunne man lukke appen før tidsgrensen på bildet var gått ut. Og da lå den klar til å sees en gang til neste gang man åpnet appen. Og man kunne holde inne tilbakeknappen når man så en snap og se på snappen så lenge man ville og eventuelt ta screenshot derfra. Uten at senderen fikk vite noe om det.

Lenke til kommentar

Helt enig. Men 6snap var en helt elendig app. Man kunne se snaps så mange ganger man ville. Ta screenshot uten at sender ble underrettet. Den var helt SINNSYKT treg. Videoene den sendte var av elendig kvalitet. Og den var helt proppfull av bugs.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk i denne tråden sier at det var en god app.

Selve appen var jo bedre enn den offisielle til Android jeg må bruke nå. Samme funksjoner som den offisielle + litt annet. Sånn som det å kunne sende bilder man har tatt tidligere. Om jeg er på ferie uten datatrafikk og vil sende hva jeg har gjort, kan jeg ikke det på Android. Med 6snap kunne jeg ta et bilde, og så sende snapen når jeg kom tilbake til hotellet med wifi.

Var bare en liten periode man kunne ta screenshot. Når det ble en big deal ble det fjernet at man kunne se på snap uten å ha fingeren på skjermen. Når WP så kom med funksjoner for å blokke screenshots kunne man igjen se på snaps uten å ha fingeren på skjermen.

Grunnen til at du ikke skjønner folk her sier det var en god app, er fordi du åpenbart har brukt en helt annen app. ;)

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spurte kollegaene mine som er i aldersgruppen slutten av 20årene og opp til tidlig 40'årene om hvor mye de bruker snapchat.

De sa barna deres bruker det av og til.

God helg

Da juger de(;

Er så fantastisk glad jeg er borte fra WP..

Nå fungerer plutselig alt..(:

Jeg skal ikke bli her i denne tråden for å lage kvalm altså, har bare glemt å deaktivere den og trodde først jeg leste om Android..

Folk flest, meg inkludert, blir så opptatt av at alt skal fungere så godt bare man gir det litt tid at man gror fast i møkka..

Selg møkka - funksjonaliteten kommer aldri opp på nivå med Android eller ios.

Lenke til kommentar

Neida, "møkk" er et uttrykk jeg angrer på å ha brukt. Men sannheten er at da jeg kjøpte min første WP, lumia920, hadde jeg mye problemer og brukte denne tråden mye. (takk for hjelpen)... Deretter kjøpte jeg en 1020 og har brukt tvillingkort siden den gang.

Jeg ga alt til WP. Absolutt alle problemer ble "godtatt" med at "det kommer snart" og "det bedrer seg etterhvert "

Jeg elsker den spesielle desktop'n WP har og Nokia har upåklagelige kameraer.

Men nå etter 2-3 år med mer og mer problemer, attpåtil mange av de samme problemene /mamglene i forhold til hva jeg hadde med min gamle Android.... Nei nå fikk nok være nok..

Det skjer ikke. Med WP skjer det ikke, ingenting noengang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med Snapchat så er det nok akkurat der det ligger, etter veldig mye tyn etter lekkasjer med databaser bestående av diverse intime bilder av folk i alle aldre og whatnot så har de nok konkludert med at eneste utvei er å bannlyse alle apper og tjenester de ikke selv står for og har 110% kontroll på.

At Snapchat ikke prioriterer Windows Phone som plattform får være deres egen sak og er jo helt opp til dem selv å vurdere. De er jo ikke akkurat alene om å ikke prioritere Windows Phone og ser vi på markedsandeler og hvilke markeder Windows Phone stortsett gjør det bra så er det vel ikke så rart at de ikke blir prioritert. For Snapchat som for alle andre så blir det jo en vurdering rundt hvorvidt Windows Phone som plattform vil kunne tilby en god nok gevinst iform av flere brukere osv sett opp imot ressurser som må dedikeres mot det å utvikle og vedlikeholde en app til plattformen. Som med WIMP så ser det ut som vurderingen er tatt og at de har konkludert med at det ikke er verdt bryderiet per dags dato.

Og det er helt greit at de velger å stenge ute alle tredjepart program, men det er ingenting som stopper dem fra å samarbeide med Rudy Huyn og gi han en identifikator som Snapchat nettverket godtar.

At de enkelt og greit sier at den skal være sånn og sånn og han får beholde tilgangen til nettverket.

Eneste som kan få Snapchat til å utvikle noe til Windows Phone må være om Microsoft betaler dem enorme summer til dem eller rett og slett kjøper hele selskapet. :p

Om bugs som andre har opplevd har jeg selv ikke opplevd. Verken å kunne se en snap flere ganger enn 1 ekstra gang som på Android eller at klienten var bugget generelt.

Det jeg savner som Snapchat burde legge til selv er muligheten for å kunne sende bilder en allerede har tatt. Det var en veldig bra funksjon.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg spurte kollegaene mine som er i aldersgruppen slutten av 20årene og opp til tidlig 40'årene om hvor mye de bruker snapchat.

De sa barna deres bruker det av og til.

God helg

Da juger de(;

Er så fantastisk glad jeg er borte fra WP..

Nå fungerer plutselig alt..(:

Jeg skal ikke bli her i denne tråden for å lage kvalm altså, har bare glemt å deaktivere den og trodde først jeg leste om Android..

Folk flest, meg inkludert, blir så opptatt av at alt skal fungere så godt bare man gir det litt tid at man gror fast i møkka..

Selg møkka - funksjonaliteten kommer aldri opp på nivå med Android eller ios.

Selg møkka? For å bytte til Android eller iOS? Er du full mann? ?

Lenke til kommentar

Han har dessverre helt rett. Jeg har selv lyst på en Lumia 830 og 930, men uansett hva fansen sier, appene finnes ikke og de som finnes er av "laget av 6-klassinger-kvalitet" og kan ikke måle seg med det man finner til iOS og Android.

Realiteten er at for å velge WP så bør appene være like gode, ikke bare et alternativ med 20% av funksjonaliteten. Microsoft kan ikke forvente at tusenvis av brukere skal "ofre" seg i en mindre god mobil-verden ut av ren lojalitet.

Deres egen reklame er jo også villedende. Wordflow hadde vært et stort trekkplaster og det reklameres på norsk for det på hjemmesidene, men finnes det? Ja, men kun på engelsk og jeg tror ikke det er et alternativ for de fleste å gå over til å skrive alle beskjeder på engelsk.

Cortana reklameres også for, men det finnes heller ikke på norsk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...