Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en lumia 1520, og opplever at subway surfers hakker innimellom.. Burde ikke denne telefonen klare å drive dette spillet helt ok?

Edit:

For første gang kjenner jeg at heg har litt misnøye ang telefonen min... At de enda ikke har klart å pushe denim til 1520 i norge er helt forkastelig...

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har en lumia 1520, og opplever at subway surfers hakker innimellom.. Burde ikke denne telefonen klare å drive dette spillet helt ok?

Edit:

For første gang kjenner jeg at heg har litt misnøye ang telefonen min... At de enda ikke har klart å pushe denim til 1520 i norge er helt forkastelig...

Den er nok pushet, men ligger i behandlingskøen hos Telenor eller Netcom.

Rett din vrede til rette instans.

Lenke til kommentar

Edit:

Har vel ikke rettet vreden min noen steder? Bortsett fra mot den telefonen jeg holder i hånda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Edit:

Har vel ikke rettet vreden min noen steder? Bortsett fra mot den telefonen jeg holder i hånda.

Det er jo ikke telefonen sin feil, men tjenesteleverandøren (Telenor eller Netcom)

Så fremdeles rett din vrede mot rette instans.

Lenke til kommentar

Edit:

Det er jo ikke telefonen sin feil, men tjenesteleverandøren (Telenor eller Netcom)

Så fremdeles rett din vrede mot rette instans.

Hvem sin feil det er, driter jeg egentlig. Sitter uansett med en telefon som sårt fortjener en oppdatering, nemlig denim med sitt nye kamera.

Lenke til kommentar

Man kan vel trygt si at Microsoft kunne ha utført utrulling av oppdateringer på en bedre og mer effektive måte, og for en forbruker så rettes jo frustrasjon mot produktet helt uavhengig av hvem som roter til ting bak i klusissene.

Med såpas god kontroll over Nokia Lumia modellene og programvaren som Microsoft tross alt har så er det egentlig utrolig teit at de lar seg kneble av operatører på måten de faktisk gjør. Heldigivs så har man Windows Insider osv som lar deg få pushet updates fortløpende osv.. Men oppdateringer som Denim må dessverre via operatører av en eller annen idiotisk grunn..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Man kan vel trygt si at Microsoft kunne ha utført utrulling av oppdateringer på en bedre og mer effektive måte, og for en forbruker så rettes jo frustrasjon mot produktet helt uavhengig av hvem som roter til ting bak i klusissene.

Med såpas god kontroll over Nokia Lumia modellene og programvaren som Microsoft tross alt har så er det egentlig utrolig teit at de lar seg kneble av operatører på måten de faktisk gjør. Heldigivs så har man Windows Insider osv som lar deg få pushet updates fortløpende osv.. Men oppdateringer som Denim må dessverre via operatører av en eller annen idiotisk grunn..

Er det samme på Android også, så det er ikke Microsoft som er kneblet.

Det er ikke en idiotisk grunn. Grunnen er at de skal pakke inn sin programvare. Du kan mene hva du vil om det, men selve grunnen er ikke idiotisk. Den er faktisk veldig lett å forstå.

Lenke til kommentar

Det er ikke en idiotisk grunn. Grunnen er at de skal pakke inn sin programvare. Du kan mene hva du vil om det, men selve grunnen er ikke idiotisk. Den er faktisk veldig lett å forstå.

Det er idiotisk. Håper ikke bredbåndsleverandøren min skal begynne å bestemme hvilke windows oppdateringer jeg skal få. Det er helt absurd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er idiotisk. Håper ikke bredbåndsleverandøren min skal begynne å bestemme hvilke windows oppdateringer jeg skal få. Det er helt absurd.

Mer sammenlignbart blir om bredbåndsleverandøren din bestemmer hvilke oppdateringer modemet/routern din skal få, og ja, det bestemmer de..

Lenke til kommentar

Nja, det er ikke helt sant. Modem leies som oftest og eies ikke av deg. En telefon er nå faktisk ditt eget private produkt som du selv eier. Og de fleste leverandører tilbyr å sette eventuelle hjemmesentraler i bridgemodus ved ønske osv..

Situasjonen med Android er også en litt annen da de forskjellige produsentene forker sine egne skall og løsninger til Android så ting er slettes ikke standardisert på tvers av modeller. Maskinvaren er også vidt forskjellig på mange modeller.

Windows Phone, og spesielt da Lumia telefonene har Microsoft stålkontroll på og de støtter kun et knipe maskinvare av gangen osv.. At de lar Telenor og andre ta balletak og driver å bundle diverse skvip er ene og alene noe Microsoft selv har valgt å gjøre.

Lenke til kommentar

Mer sammenlignbart blir om bredbåndsleverandøren din bestemmer hvilke oppdateringer modemet/routern din skal få, og ja, det bestemmer de..

Modemet kan være like uavhengig av operativsystemet på telefonen. Akkurat som i en PC. Modemet kjører sitt eget sanntids OS. Jeg liker å tenke på mobilen min som litt mer enn et modem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nja, det er ikke helt sant. Modem leies som oftest og eies ikke av deg. En telefon er nå faktisk ditt eget private produkt som du selv eier. Og de fleste leverandører tilbyr å sette eventuelle hjemmesentraler i bridgemodus ved ønske osv..

Situasjonen med Android er også en litt annen da de forskjellige produsentene forker sine egne skall og løsninger til Android så ting er slettes ikke standardisert på tvers av modeller. Maskinvaren er også vidt forskjellig på mange modeller.

Windows Phone, og spesielt da Lumia telefonene har Microsoft stålkontroll på og de støtter kun et knipe maskinvare av gangen osv.. At de lar Telenor og andre ta balletak og driver å bundle diverse skvip er ene og alene noe Microsoft selv har valgt å gjøre.

Kom med dokumentasjon på den påstanden. Og kom gjerne med på hvilke andre måter det er å gjøre det her i landet på...

Lenke til kommentar

Nå skal MS droppe støtte for Room, eller Family Room hvor man enkelt kan dele bilder, notater og kalender. Det er chat'en som forsvinner, men antageligvis HUB'en også da du må gå inn i hver enkelt app for å se det som deles (f.eks OneDrive for å se bilder, OneNote for å se notater osv).

Stem her for å be dem å beholde HUB'en.

https://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-suggestions/suggestions/7107389-don-t-get-rid-of-rooms

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I følge djuice, så er ikke oppdateringa pushet til de enda. Så da er det vel microsoft det står i.

De får vel oppdateringen fra Telenor, når de er ferdig med den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Telenor har ikke fått denim enda. Så da må microsoft få fingeren ut, og pushe ut denne oppdsteringa.

Kan du komme med en fornuftig og logisk forklaring på din påstand om at Microsoft holder igjen oppdateringen til Telenor?

Kan du da samtidig forklare hvordan Telenor har oppdatert til Demin på 520, 620, 925 og 1020, hvis de ikke har fått oppdateringen fra Microsoft?

Lenke til kommentar
Slettet-t8fn5F skrev (På 20.2.2015 den 12.01):
, den 20 Feb 2015 - 12:01, , den 20 Feb 2015 - 12:01, sa:

AvIOn skrev (På 20.2.2015 den 8.29):
AvIOn, den 20 Feb 2015 - 08:29, sa:AvIOn, den 20 Feb 2015 - 08:29, sa:

Telenor har ikke fått denim enda. Så da må microsoft få fingeren ut, og pushe ut denne oppdsteringa.

Kan du komme med en fornuftig og logisk forklaring på din påstand om at Microsoft holder igjen oppdateringen til Telenor?

Kan du da samtidig forklare hvordan Telenor har oppdatert til Demin på 520, 620, 925 og 1020, hvis de ikke har fått oppdateringen fra Microsoft?

Du skriver at 1020 har fått Demin - det har ikke min - jeg har Telenor SIM og OS versjon 8.10.14219.341 Firmware Rev no 3051.50009.1451.1003. Min 1020 har ikke kommet lenger enn til Cyan iflg Extras+Info

ooops - skrudde av Developer Preview - tok et nytt manuelt søk etter updates, og simsalabang så fikk 1020'n Demin også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...