Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har ikke svart på noe eller noen. Dette er en tråd om så mye og mangt.

Hva brukeren velge å trekke ut av denne tråden og hva brukerne forstår, er opp til hver enkelt, men å tolke en ting feil og legge skylden på forfatteren, da får man heller spørre om sine konklusjoner er rett eller gale.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Restriksjonene er og blir temmelig idiotiske, er jo ikke sånn at du med et lite uhell kan klare å huke av noe på telefonen og vips så var du på Windows 10 Technical Preview. Du må tross alt registrere din Microsoftkonto mot Windows Insider, også må du laste ned Windows Insider app som må hentes via nettsidene og ikke via Windows Store virker det som og etter dette må du igjennom en bunke med advarsler via appen for i det hele tatt å komme i gang.

 

Idioter som klarer å rote seg borti den slags klarer det jo helt fint om de så eier en Lumia 5XX, 6XX, 7XX, 8XX, 9XX eller 1XXX.. Så at dette er en positiv ting så ikke "alle" driter seg ut å legger inn ustabil programvare blir jo bare tull, og alle kan jo (hvertfall de med Lumia X30-modeller) kan kjøre Image Recovery om det går i dass.

 

 

Eneste argumentasjonen må være at Microsoft ønsker å rulle ut til et knipe maskinvare omgangen, og det virker jo riktig ettersom alle aktuelle modeller kjører Qualcomm-Snapdragon 4XX. Men så har de jo slengt inn HTC One (W8) også i enkelte land, og den kjører jo Snapdragon 8XX så burde det jo ha vært plass til Lumia 930 og 1520. Ironisk nok så viser jo Microsoft frem Windows 10 Preview utelukkende på Lumia 1520..

 

 

De fleste Windows Phone entusiaster har nok en av toppmodellene, altså Lumia 930 eller 1520. Så det å utelukke disse er temmelig merksnodig ting av Microsoft og at dette ikke ble annonsert tidligere er jo veldig merkelig for de må jo ha visst om dette en god stund før de slapp første build.

 

 

At eldre modeller som Lumia 920 og 1020 ikke er støttet gir mening ettersom de kjører på eldre generasjon maskinvare, men at Lumia 930 og 1520 utelukkes virker idiotisk spesielt tatt i betraktning at HTC One (W8) er med i utvalgte land / markeder.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt rundt og kanskje greit om dere hadde gjort det også før dere fortsatt å klage over hvorfor ikke previewen kommer til ALLE telefonene samtidig.

 

Dere kan lese selv her.

 

Some context on why we chose these and not higher end phones like the 930/Icon or 1520: We have a feature that will be coming soon called “partition stitching” which will allow us to adjust the OS partition dynamically to create room for the install process to be able to update the OS in-place. Until this comes in, we needed devices which were configured by mobile operators with sufficiently sized OS partitions to allow the in-place upgrade, and many of the bigger phones have very tight OS partitions.

 

Note that this doesn’t mean that Windows 10 will take more disk space than Windows Phone 8.1, it’s just a function of the upgrade process at this point. Once the partition stitching feature is completed, many more devices will be supported.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på screenshots hos Neowin.net og fra kommentarfeltet og diskusjonene til de som kjører Windows 10 Technical Preview at Microsoft, som fryktet ser ut til å bevege seg bort ifra horisontalt scrolling og UX-design også kalt "padding" og over til mer standard, kjedelig vertikal scrolling.

 

Mer eller mindre alt som er nytt til nå i Technical Preview baserer seg på et mer tradisjonelt UX-designspråk som bryter med det som har vært kjennetegnet for Windows Phone frem til nå. Den nye "Settings" menyen er et godt eksempel på det hvor de har gått for et tradisjonelt kategorisystem som beveger seg vertikalt helt uten noen valg som går horisontalt i det hele og store.

 

Alt som er vist frem av "Universal Apps" gjør det samme, som nye Word, Excel osv som er vist frem så foregår alt av scrolling og bevegelse vertikalt og ikke lenger horisontalt. Det samme gjelder nye Pictures applikasjonen som vel også er en "Universal App".

 

 

Egentlig så tyder det vel på at standardoppsettet fra Microsoft når det kommer til "Universal Apps" går helt bort ifra padding / horisontalt scrolling, ergo så er vel det UX-designet vi kjenner fra Windows Phone til nå på mange måter lagt dødt. Spesielt ettersom Microsoft har ambisjoner og håp om at alle skal gå over til "Universal Apps" med Windows 10 og ergo vil flere og flere applikasjoner via Windows Store også gå bort ifra bruk av padding regner jeg med.

 

 

De har også begynt å inkorporere så kalte "hamburger" UX menyer, som igjen tyder på at de beveger seg mot et langt mer generisk UX-design på linje med Android og iOS.

 

 

 

Ser heldigvis ut som de fortsetter med å kjøre full støtte for et mørkt tema, det er jo positivt. Ellers så virker det som om Windows 10 for Mobile blir en langt mindre affære enn den blir til PC, hvertfall i første omgang. Dette er en veldig tidlig build men forskjellene så langt er temmelig marginale og det virker som fokuset først og fremst ligger på å få på plass rammeverket rundt Universal Apps.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lagt inn Windows 10 Technical Preview på min Lumia 930 etter at det gode folk hos XDA-Developers har lagt ut en fin liten guide på hvordan man kan få lagt det inn på nærsagt hvilken som helst nyere Windows Phone modell. Er rapportert at det fungerer fint med Lumia X20 modeller også.

 

Var relativt enkelt og rett frem.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lagt inn Windows 10 Technical Preview på min Lumia 930 etter at det gode folk hos XDA-Developers har lagt ut en fin liten guide på hvordan man kan få lagt det inn på nærsagt hvilken som helst nyere Windows Phone modell. Er rapportert at det fungerer fint med Lumia X20 modeller også.

 

Var relativt enkelt og rett frem.

Har du link til tråden på XDA?

 

Edit. Fant den http://forum.xda-developers.com/windows-phone-8/development/howto-install-windows-10-phones-t3030105

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har vært i gjennom en av veldig mange factory resets på min 1020 og sliter nå med å få logget meg på det trådløse nettverket hjemme.

 

Det dukker opp passord som jeg slår inn men får likevel beskjed om at jeg ikke kan logge meg på nettverket. Har ikke forandret eller gjort noe som helst på hjemmenettverket mitt i det siste.

Har forøkt soft resets osv...

 

Den får bare ikke lov til å logge seg på...

 

tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...