Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Men desverre så går det utover brukerne, som gjør at siden snapchat er så viktig for mange, så kjøper de ikke WP, og skylder til syvende og sist på at windows phone har mangel på apps... Selv om det ikker er WP sin skyld...

Yepp, det er synd.

Snapchat blokkerer jo aktivt forespørsler hvis de oppdager at den kommer fra WP!!

Ny versjon av 6Snap er ute for å prøve å unngå dette:

6Snap updated to beat Snapchat’s 3rd party bans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kjøpt meg Lumia 930, og er tilbake i WP-universet igjen. Hadde en 1020 for et års tid siden men gikk tilbake til Android igjen den gangen. Ønsker å gi WP en ny sjanse nå :)

Noen som vet om en tredjeparts app til Heos (Denon sitt alternativ til Sonos)? Jeg har sendt en mail til Denon og forespurt men tenkte jeg skulle spørre her i påvente av svar fra dem.

Lurer også på hvordan man tar snapshot av skjermen på WP8?

Skjermbilde = Power + volum opp

Takker :)

Lenke til kommentar
helsten2, den 25 Nov 2014 - 09:50, sa:helsten2, den 25 Nov 2014 - 09:50, sa:

AvIOn, den 24 Nov 2014 - 14:06, sa:AvIOn, den 24 Nov 2014 - 14:06, sa:

Men desverre så går det utover brukerne, som gjør at siden snapchat er så viktig for mange, så kjøper de ikke WP, og skylder til syvende og sist på at windows phone har mangel på apps... Selv om det ikker er WP sin skyld...

Yepp, det er synd.

Snapchat blokkerer jo aktivt forespørsler hvis de oppdager at den kommer fra WP!!

Ny versjon av 6Snap er ute for å prøve å unngå dette:

6Snap updated to beat Snapchat’s 3rd party bans

Det er ikke så rart da, de har ingen kontroll på disse 3. parts programmene. Hundretusenvis av snaps ble jo nylig lekket av en 3. parts snapchat tjeneste. Hadde jeg vært android eller ios bruker hadde jeg vært kritisk til at det er så lett å bruke 3. parts snapchat klienter. Med 6snap kan man jo se snaps så mange ganger man vil.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Det er ikke så rart da, de har ingen kontroll på disse 3. parts programmene. Hundretusenvis av snaps ble jo nylig lekket av en 3. parts snapchat tjeneste. Hadde jeg vært android eller ios bruker hadde jeg vært kritisk til at det er så lett å bruke 3. parts snapchat klienter. Med 6snap kan man jo se snaps så mange ganger man vil.

Hvis SnapChat har et problem med det, så la dem lage sin egen WP klient. Ingenting hadde vært bedre. :)

Lenke til kommentar

Yepp, det er synd.

Ny versjon av 6Snap er ute for å prøve å unngå dette:6Snap updated to beat Snapchats 3rd party bans

Hvordan kan du se snaps så mange ganger du vil? For det kan ikke jeg i 6snap....

Lenke til kommentar

AvIOn, den 25 Nov 2014 - 12:15, sa:

Kirchhoff, den 25 Nov 2014 - 11:16, sa:

helsten2, den 25 Nov 2014 - 09:50, sa:

AvIOn, den 24 Nov 2014 - 14:06, sa:

Yepp, det er synd.

Ny versjon av 6Snap er ute for å prøve å unngå dette:6Snap updated to beat Snapchats 3rd party bans

Hvordan kan du se snaps så mange ganger du vil? For det kan ikke jeg i 6snap....

Rart. For om jeg trykker på startknappen før tiden har gått ut på en snap, så kan jeg se den om igjen om jeg åpner appen igjen fra startskjermen.

EDIT: De har visst fikset problemet med rusuming av 6snap. Nå må du lukke 6snap manuelt vha å holde inne tilbaketasten for å se om igjen. Du kan også se snappen så lenge du vil i tilbaketastmenyen om du deaktiverer at du trenger å holde fingeren nede for å vise Snap. Der kan du sikkert også ta screenshot uten at avsender får vite om det. Ikke akkurat som i snapchat sine lovnadder.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Hvis SnapChat har et problem med det, så la dem lage sin egen WP klient. Ingenting hadde vært bedre. :)

Man kan kanskje si at snapchat burde ha laget en app til WP, men jeg har fortsatt forståelse for at snapchat prøver å gjøre det vanskelig for 3. parts programvare.

Lenke til kommentar

SnapChat du bør ergre deg over her, ikke 6snap.

Så du mener at jeg ville hatt det samme problemet om jeg hadde en android?..

Nei.

:ohmy:

SÅ KJØP DEG EN ANDROID DA.

Hvor vanskelig kan det være å forstå dette? Snapchat støtter ikke Windows Phone, og det er ene og alene Snapchat sin skyld.

Ikke skrik til meg.

Jeg har brukt dette forumet MYE, og det som forbanner meg er folk, såkalte fanboys, som skal forsvare absolutt alt som ikke fungerer ved WP med at "det kommer nok updates hit også etterhvert" eller "kjøp deg en Android da".

WP hang etter da jeg kjøpte min første for 2 år siden og ikke en dritt har bedret seg siden den gang. Jeg har selv levd i den troa at det skal gjøre det, men det er på tide å innrømme at toget er gått, det kommer alltid til å henge etter.

Grunnen til at jeg har kjøpt WP er gode kameraer, at den skiller seg ut fra Android/IPhone og det håpet at den skal gå forbi Android/Iphone.

Om man kun skal bruke denne tråden til å skryte av WP - da ser jeg ikke poenget med en slik tråd i det hele tatt. Folk skal kunne syte litt og legge ut problemstillingene sine for å få hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan kanskje si at snapchat burde ha laget en app til WP, men jeg har fortsatt forståelse for at snapchat prøver å gjøre det vanskelig for 3. parts programvare.

Ja, selvfølgelig. De har laget et produkt som er lett å utnytte så det er absolutt forståelig at de vil gjøre noe med ryktet sitt.

Men de skjærer alle tredjeparts-applikasjoner under en kam, noe de selvfølgelig gjør fordi det er enkelt. Hvis de ville kunne de kjøpt 6snap, lagt inn Push Notifications, og lagt det ut som sitt eget. Ferdig arbeid.

Lenke til kommentar

Hva om Snapchat rett og slett ikke har interesse av å ha en klient til Windows Phone? Kanskje utviklerne ikke liker Microsoft? Det er deres produkt og deres tjenester, de står helt fritt til å prioritere nøyaktig som de selv vil her. Forstår godt at Snapchat er aggressive på å kutte alle bånd mot tredjepart, det er tross alt tredjepart som står i fare for å fullstendig tilintetgjøre alt det Snapchat tross alt har forsøkt å bygge opp ved alle disse Snapsave og alt mulig rælet som finnes som ødelegger hele logikken og tankegangen bak tjenesten.

Naturligvis trist at de ikke prioriterer Windows Phone, men det fratar dem ikke retten å bannlyse alternativer som 6snap av den grunn og setter dem heller ikke i noen situasjon hvor de burde føle et ansvar, eventuelt kjøpe opp 6snap. Om de vurderer at markedet for Windows Phone ikke er stort nok og ikke verdt å satse på, så er det deres egen sak og ingen andres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan så være, nå er det vel heller tvilsomt at det er det som er saken men det er jo mange (spesielt Google) som har et kaldt forhold til Microsoft etter deres utallige forsøk på misbruk av markedsposisjon med Windows opp igjennom 90-tallet osv..

Nå skyldes det vel heller trolig at Snapchat ut ifra en vurdering av markedet har kommet frem til at det å utvikle og vedlikeholde en app til Windows Phone per dags dato ikke er økonomisk da markedet ikke er stort nok per dags dato. Det er jo en helt rasjonell vurdering å ta, og det er jo veldig mange andre enn Snapchat som har tatt samme vurdering, bare se på store selskaper som Logitech med flere som ikke prioriterer Windows Phone.

Lenke til kommentar

Det kan så være, nå er det vel heller tvilsomt at det er det som er saken men det er jo mange (spesielt Google) som har et kaldt forhold til Microsoft etter deres utallige forsøk på misbruk av markedsposisjon med Windows opp igjennom 90-tallet osv..

Ja, for Apple og Google er så snille selv... :hm:

Som du sier, det er "heller tvilsomt". La oss nå legge denne ballen død en gang for alle.

Nå skyldes det vel heller trolig at Snapchat ut ifra en vurdering av markedet har kommet frem til at det å utvikle og vedlikeholde en app til Windows Phone per dags dato ikke er økonomisk da markedet ikke er stort nok per dags dato. Det er jo en helt rasjonell vurdering å ta, og det er jo veldig mange andre enn Snapchat som har tatt samme vurdering, bare se på store selskaper som Logitech med flere som ikke prioriterer Windows Phone.

Nei, slike forklaringer kjøper jeg ikke. De kunne laget en app på noen dager hvis de ville, en kostnad som ikke vil være synlig i regnskapet engang. Det samme gjelder andre selskaper som Logitech, Sonos, etc. Når infrastruktur og "code behind" er på plass, så er det utrolig enkelt å lage en WP app. De kan hvis de vil, uten at det koster noe særlig.

Bedrifter gjør ikke alltid det mest fornuftige, men vi må bare fortelle dem det, så kanskje de lærer etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Som du sier, det er "heller tvilsomt". La oss nå legge denne ballen død en gang for alle.

Gratulerer, du klarte å skylde på Apple i en diskusjon mellom Google og Microsoft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei.

Hvor vanskelig kan det være å forstå dette? Snapchat støtter ikke Windows Phone, og det er ene og alene Snapchat sin skyld.

Ikke skrik til meg.

Jeg har brukt dette forumet MYE, og det som forbanner meg er folk, såkalte fanboys, som skal forsvare absolutt alt som ikke fungerer ved WP med at "det kommer nok updates hit også etterhvert" eller "kjøp deg en Android da".

WP hang etter da jeg kjøpte min første for 2 år siden og ikke en dritt har bedret seg siden den gang. Jeg har selv levd i den troa at det skal gjøre det, men det er på tide å innrømme at toget er gått, det kommer alltid til å henge etter.

Grunnen til at jeg har kjøpt WP er gode kameraer, at den skiller seg ut fra Android/IPhone og det håpet at den skal gå forbi Android/Iphone.

Om man kun skal bruke denne tråden til å skryte av WP - da ser jeg ikke poenget med en slik tråd i det hele tatt. Folk skal kunne syte litt og legge ut problemstillingene sine for å få hjelp.

Litt over to måneder har du brukt dette forumet.

Å fortelle deg at snapchat ikke fungerer på WP, er IKKE å forsvare WP, men du kan ærlig talt ikke skylde på WP, når snatchat-gutta ikke gidder å lage en klient til WP.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei.

Ikke skrik til meg.

Litt over to måneder har du brukt dette forumet.

Å fortelle deg at snapchat ikke fungerer på WP, er IKKE å forsvare WP, men du kan ærlig talt ikke skylde på WP, når snatchat-gutta ikke gidder å lage en klient til WP.

I over 2år har jeg brukt dette forumet, i fra dag en da jeg kjøpte min første WP.

La deg ikke lure av at profilen min er relativt ny.

Dette ble et langt innlegg, men jeg velger å korte det ned til at: Jo, selvfølgelig er det WP/Microsoft sin feil at jeg har en elendig brukeropplevelse med telefonen.

Det blir for dumt å si at det ikke er dems feil at normale apper ikke eksisterer. Det er kun snakk om penger, som i alt annet her i verden, og det er de ikke villige til å ofre på WP.

Lenke til kommentar

Gratulerer, du klarte å skylde på Apple i en diskusjon mellom Google og Microsoft.

Hvor da?

Lenke til kommentar

Snip

Dette ble et langt innlegg, men jeg velger å korte det ned til at: Jo, selvfølgelig er det WP/Microsoft sin feil at jeg har en elendig brukeropplevelse med telefonen.

Det blir for dumt å si at det ikke er dems feil at normale apper ikke eksisterer. Det er kun snakk om penger, som i alt annet her i verden, og det er de ikke villige til å ofre på WP.

Vet du om Google eller Apple gir penger til apputviklere for å få apper på deres plattform? Jeg vet dette er vanlig i spillkonsoll-verdenen, men kjenner ikke til politikken i app-verdenen.

Lenke til kommentar

Vil tro det foreligger noe penger her, så absolutt. Men først og fremst så vil jeg tro at apputviklere prioriterer iOS såpass som de gjør da all statistikk tilsier at det er der pengene ligger. Og man må jo nesten legge til rette for at ting skal fungere på Android også i og med at de har såpass solid markedsandel, hvis ikke så gjør du jo dine egne tjenester temmelig lite lukrative i markedet.

Microsoft og Windows Phone er litt stuck, salgstallene vil liksom ikke løsne skikkelig på grunn av mangelen på kjærlighet fra tredjepart og apputviklere, samtidig som kjærligheten fra tredjepart og apputviklere venter på at salgstallene skal forløse seg før de gidder å satse. Litt stuck i limbo der altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...