Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et par spørsmål, setter stor pris på hjelp :) (Lumia 1020, 8.1)

Spotify - Shuffle knappen kom i en av de siste oppdateringene og nå får jeg ikke deaktivert shuffle....Har prøvd alt, men uansett hva jeg gjør vil den ikke spille av musikken kronologisk...meget frustrerende.

Jeg vil helst ikke reinnstallere appen da jeg har 15G musikk i offline mode som må lastes inn på nytt igjen..

App Live Folders - Har hørt om dette, men finner det ikke i Store eller i settings på telefonen. Jeg ønsker å samle hvisse fliser i en og samme flis for å få litt bedre system på skrivebordet.

Gjennomsiktige fliser - Jeg klarer ikke få ALLE flisene gjennomsiktige, slik at de viser bakgrunnsbildet mitt, og da ser det litt u-ferdig ut synes jeg...

Vet dere om en app som fikser dette på en enkel måte, uten å måtte konvertere de til nye "liksom-fliser"?

Har testet en del apper her, men finner ingen som fungerer bra nok.

Kindle? - Finnes det en god Kindle app til WP, hvor man kan kjøpe bøker på telefonen og overføre de derfra til Kindl`n? - med tanke på å handle bøker over wifi på ferier hvor man ikke har PC med seg.

Movie editor - Finnes det en movie editor hvor man kan pause filmen, for så å flytte seg en og en frame frem og tilbake?

Det er utrolig hvor gode bilder man kan få da :)

Tusen takk for hjelp folkens, og ha en fin søndag :)

Endret av FromValhalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon har egen Kindle app for windows phone. Usikker på om den kan gjøre akkurat det du sier, men da kan du alltids bare bruke nettleseren..

TAKK :)

For å samle fliser bare slipp dem oppå hverandre.

Fungerer ikke her...flisene bare flytter seg til siden for å gjøre plass til den jeg aktiverer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Lurer på en ting; har de fikset problemet med notifikasjoner som kommer ramlende inn 20-30min forsinket? Lenge siden jeg har hatt WP8, og kommer ikke til å vurdere det før dette er ordnet.

Har hatt flere Windows telefoner og kan ærlig talt ikke kjenne igjen problem med notifikasjon som kommer 20-30 minutter for seint skal være relatert til Windows Phone som OS.

Lenke til kommentar
Slettet-t8fn5F skrev (På 6.10.2014 den 21.36):
, den 06 Okt 2014 - 21:36,, den 06 Okt 2014 - 21:36, sa:

Apox skrev (På 6.10.2014 den 16.48):
Apox, den 06 Okt 2014 - 16:48, sa:Apox, den 06 Okt 2014 - 16:48, sa:

Lurer på en ting; har de fikset problemet med notifikasjoner som kommer ramlende inn 20-30min forsinket? Lenge siden jeg har hatt WP8, og kommer ikke til å vurdere det før dette er ordnet.

Har hatt flere Windows telefoner og kan ærlig talt ikke kjenne igjen problem med notifikasjon som kommer 20-30 minutter for seint skal være relatert til Windows Phone som OS.

Det spørs hva du mener med for sent. Applikasjoner som ikke støtter push-notifikasjoner kan gi notifikasjon 30 min "for sent". Og det er bestemt av Windows Phone som OS.

EDIT: Eksempler er 6snap og Windows phone 7 email app.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Applikasjoner som ikke støtter push-notifikasjon, burde ikke gi noen notifikasjon. Da er det jo en pluss av OS'et likevel gir en notifikasjon til tross for at den kommer 30 minutter etter av den ikke skulle kommet.

Lenke til kommentar

Applikasjoner som ikke støtter push-notifikasjon, burde ikke gi noen notifikasjon. Da er det jo en pluss av OS'et likevel gir en notifikasjon til tross for at den kommer 30 minutter etter av den ikke skulle kommet.

Det skjønte jeg ikke? Burde ikke gi notifikasjon, men er et pluss at den gjør det likevel? Samme det, det er nok denne forsinkelsen Apox snakker om. Har opplevd at messenger appen sine notifikasjoner er litt ustabile. en messenger appen er jo verdens dårligste, raskere å svare i nettleseren nesten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skjønte jeg ikke? Burde ikke gi notifikasjon, men er et pluss at den gjør det likevel? Samme det, det er nok denne forsinkelsen Apox snakker om. Har opplevd at messenger appen sine notifikasjoner er litt ustabile. en messenger appen er jo verdens dårligste, raskere å svare i nettleseren nesten.

Det blir helt feil å si at Windows Phone er dårlig, når det er appen som feiler.

Lenke til kommentar

Det blir helt feil å si at Windows Phone er dårlig, når det er appen som feiler.

Hva behager?.. :huh:

Lenke til kommentar

Da blir det fortsatt uaktuelt med WP8. Jeg liker å få beskjed om snaps, facebook meldinger og andre chat apps med en gang meldingen har kommet, ikke 30min senere.

Uoffisielle applikasjoner vil kun gi notifikasjoner hvert 30 minutt. Offisielle derimot fungerer.

Hadde Snapchat selv laget en applikasjon (om de får hodet ut av ræva en gang i fremtiden), så hadde du fått sanntid. :)

Lenke til kommentar

Da blir det fortsatt uaktuelt med WP8. Jeg liker å få beskjed om snaps, facebook meldinger og andre chat apps med en gang meldingen har kommet, ikke 30min senere.

Uoffisielle applikasjoner vil kun gi notifikasjoner hvert 30 minutt. Offisielle derimot fungerer.

Hadde Snapchat selv laget en applikasjon (om de får hodet ut av ræva en gang i fremtiden), så hadde du fått sanntid. :)

Hvorfor er det slik? Har ikke vanlige utviklere tilgang til samme funksjoner som utviklere for offisielle apps?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik? Har ikke vanlige utviklere tilgang til samme funksjoner som utviklere for offisielle apps?

Fordi serverne til, la oss si Snapchat, ikke støtter Microsoft sin protokoll for push notifikasjoner. Hadde de gitt ut appen selv, hadde de lagt til støtte for det. Så derfor må tredjepartsutviklere benytte en 30 minutters "ping" mot serverne for å sjekke etter oppdateringer.

Det er trist, men dessverre ikke noe hverken utviklerne av uoffisielle applikasjoner eller Microsoft kan gjøre noe med, før protokollen støttes av hovedutvikleren, noe de som oftest gjør først når de selv gir ut applikasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...