Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

jeppjeppjepp :)

men jeg tror det holder med å huke av for bakgrunnagenten(?)..."aktiver varsler hvert 30. minutt" er vel bare en pein-in-de-æs notifikasjonslyd som slår ut hvert 30`nde minutt inntill du går inn i appen og får registrert at du er klar over nye snæpps?

skyt meg om jeg tar feil :)

jeg har aldri hatt huket av "aktiver varsler hvert 30. minutt" og notifikasjoner fungerte fint for et halvt år siden....det er først nå de siste månedene, etter at alt det nye kom, med samtaler osv at det ikke har fungert skikkelig.

Da må du nok skytes.. for at du skal få varsler så må den være aktivert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeppjeppjepp :)

men jeg tror det holder med å huke av for bakgrunnagenten(?)..."aktiver varsler hvert 30. minutt" er vel bare en pein-in-de-æs notifikasjonslyd som slår ut hvert 30`nde minutt inntill du går inn i appen og får registrert at du er klar over nye snæpps?

skyt meg om jeg tar feil :)

jeg har aldri hatt huket av "aktiver varsler hvert 30. minutt" og notifikasjoner fungerte fint for et halvt år siden....det er først nå de siste månedene, etter at alt det nye kom, med samtaler osv at det ikke har fungert skikkelig.

Da må du nok skytes.. for at du skal få varsler så må den være aktivert :)

Selg aldri bjørnen før skinnet er skutt...

det hjelper ingenting her, og som nevnt har jeg aldri hatt 30-minutteren aktiv og notifications fungerte fint tidligere.

Det er nøyaktig de (2) samme innstillingene som i 6tag - her har jeg heller aldri hatt 30-minutteren aktiv, men her fungerer notifications perfekt slik det alltid har gjort.

30-minutteren er bare en masekråke :wee:

Lenke til kommentar

Den 30-minutters-funksjonen gir deg ikke bjelle hver halvtime. Den bare sjekker for nye snaps hver halvtime. Har du allerede fått en plingelyd for en snap, og det ikke kommer flere på noen timer, holder den altså kjeft.

Korrekt. Så om den ikke er aktivert så sjekker heller ikke appen for nye snaps :)

Lenke til kommentar

hmhm.. :)

ok jeg skal legge meg flat for den om dere sier det er så :)

likevel, det er ikke slik det fungerer her på noen av mine Lumiaer, og jeg har aldri hatt 30-minutteren aktivisert men likevel hatt godt fungerende 6tag og 6snap live-tiler tidligere. 6tag fungerer fremdeles, bare for å ha sagt det.

det overrasker meg forøvrig ikke, at jeg har en annen brukeropplevelse enn det andre w8`ere har :)

Lenke til kommentar

Den 30-minutters grensa er en begrensning i WP8. Det krever visstnok dedikerte push-servere dersom apper skal ha umiddelbare oppdateringer - slik Facebook og Twitter f. eks. har. Rudy Huyn (utvikleren av 6snap) sier han ikke har mulighet til å opprette slike servere (finansielt og tidsmessig antar jeg), så da er han begrenset til individuelle appers begrensede mulighet til å selv-oppdatere seg hver 30. minutt.

Snapchat og andre tjenester Huyn har utviklet tredjeparts-apper for ønsker selvsagt ikke implementere WP8-pushstøtte på sine servere så lenge de ikke har offisielle WP8-apper. Om 6tag har live-oppdatering vet jeg ikke, all den tid Instagram har egen WP8-app også. Bruker ikke tjenesten, så jeg vet ikke om utviklere som Huyn og andre kan koble seg opp på de offisielle push-serverne.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Live Tiles kan oppdateres hvert minutt i WP 8.1 (ikke real-time, men ihvertfall bedre enn hver halvtime...)

Men hvilken nytte har det dersom ikke bakgrunnsagenten kan sjekke oppdateringer oftere enn hvert 30. minutt? Eller kan den det i 8.1?

Live tiles kan oppdateres mye oftere enn 1 gang hvert minutt, og applikasjoner som bruker push-Notifications (som for eksempel epost og whatsApp) kan sjekke oppdateringer i real-time. Prøv gjerne å sende en epost til deg selv. Tiles kan også oppdateres i real time, for eksempel når du får en sms så tar det ikke 1 min før du kan se på tilen at du har fått sms.

Jeg regner med at 6snap ikke støtter push-Notifications fordi det krever endringer/tilgang til snapchat sine servere.

Lenke til kommentar

Beklager, var litt upresis der. Du har helt rett - live tiles kan oppdateres "når som helst".

Poenget er at WP 8.0 benytter Background Agents. Disse kjøres automatisk av systemet hvert 30. minutt - og det er derfor begrenset hva du kan få til av sanntidsoppdateringer vha disse.

I WP 8.1 er dette konseptet endret til å bli mer i tråd med Windows 8, og du har i stedet Triggered Background Tasks - med mange forskjellige triggere. TimeTrigger er en - og den kan ihvertfall trigges hvert minutt (er dog ikke sikker på hvilke begrensninger denne nye implementasjon evt. har).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...