Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Endelig slipper man å "åpne lenken i ny fane" på tv2.no. (Ved nyeste 8.1 preview-oppdatering.)

Men f.eks. sanntid.nettbuss.no som fungerte fint før, fungerer ikke skikkelig lenger. Kartene på Finn.no fungerer fortsatt ikke skikkelig de heller, og det hender at noen av fanene man hadde oppe forsvinner. Så alt har ikke gått til det bedre...

Er det noen som har fått Spotify til å fungere i offline-modus? Jeg har holdt telefonen våken og forsikret meg om at den har lastet ned hele spillelista, men går jeg ut av Spotify, deaktiverer internettforbindelser og prøver å spille av musikk, får jeg bare "Beklager, du kan ikke gjøre dette når du er avlogget". Jævla irriterende at de har erstattet en buggete app med en som ikke fungerer i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er mektig lei av hvordan WP-Store prøver å snike til seg penger hele tiden..

Hadde for litt siden, da jeg gikk fra 920 til 1020, et irritasjonsmoment som gikk på at de ville ha betalt for apper jeg skulle laste ned til 1020`n. Dette var apper jeg allerede hadde betalt for på 920.

Etter en runde først med Microsoft Norge, som ga meg en slags kvittering på kjøpte apper, gikk turen videre til Telenor som ga meg tilbake pengene.

Nå skjer det jaggu igjen.

av en eller annen merkelig grunn har reklamen kommet tilbake i både 6tag og 6snap og mitt eneste valg i Store er å kjøpe de bort.

Jeg måtte reinstallere Simple Calendar igår fordi den ikke fungerte, fikk ikke åpnet den, og nå prøver de seg med å ta betalt for en LiveTile Template jeg har brukt i over et års tid..

Jeg tenker da på alle de der ute som ikke gidde å ta seg bryet, og heller bare betaler uten å gjøre noe med det.. :hm:

Er det flere som sliter med dette?

Lenke til kommentar

I det store og det hele er det vel egentlig ingenting som fungerer på denne telefonen...har nok en gang kjøpt katta i sekken..

Wifi sørger for soft reset 2 ganger om dagen, slik har det vært siden tidenes morgen på denne telefonen...

Ikke engang å finne tid&dato automatisk klarer den å gjøre etter hver restart..

Deretter er det flere og flere apper som har sluttet å fungere..

Igår kuttet kalenderen ut..fungerer fremdeles ikke...får ikke åpnet den...

Så, finner ikke BT enhetene mine..

Nå...får jeg ikke lenger lastet opp bilder i 6tag..crasher og sender meg til skrivebordet...

De samme problemene hadde jeg det første halvåret med 920...div oppdateringer sørget for at den var stabil det siste halvåret....men nå skjer det igjen..

Jeg er en av de som hadde vært en tilnærmet fanboy av de nye Nokiatelefonene...men nå begynner jeg å bli litt lei og vurderer å knuse den og gå tilbake til Android..):

Lenke til kommentar

Muligens en mandagsutgave?

Fortsatt ikke hatt en eneste restart på min. Sende inn og klage? Du har fortsatt 920'n?

Ja jeg har tenkt den samme tanken :)

Jeg har dårlig erfaring med å sende inn duppedingser, ihvertfall når de har feil som dette. Tror det ender med at jeg får den i retur og det samme skjer 3 ganger og at jeg da annulerer kjøpet...men det er det nok verdt.

synd å ha fått mandagsutgaven 2 ganger på rappen da..

Har virkelig hatt troa på disse telefonene og tenkt "Jøss for et potensiale!"....men man blir lei...man blir så lei..det blir for mye beta og 3.persons-apper asså..

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen meninger om WP8.

Ringefunksjonen er ikke spesielt god.

Man trykker på telefonering og kommer til logg. Dersom den du skal snakke med ikke ligger i loggen må du søke. Trykker du på søkeknappen søker den først i loggen og du må selv velge å søke i kontakter.

- > Det er ikke mulig å se kontakter.

Misforstår jeg? Er ringefunksjonen så halvveis?

Klokke- og batteriindikator blir borte når jeg er på nett.

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

Nei. Da dukker facebook-kontakter og eventuelt hotmail-kontakter opp. Nummer jeg har overført fra den gamle mobilen som ikke er tilknyttet et sosialt nettverk, men vare er satt opp med navn og nummer kommer ikke opp.
Det kommer opp om jeg søker på det i kontakter, men det går ikke ann å åpne de. Menyen "kontakter" finnes ikke.

Lenke til kommentar

Dersom jeg går inn på personer og finner Eivind, en kamerat, kan jeg ikke trykke på bildet og ringe til han, for kontakten er kopiert fra facebook, og det er ikke noe nummer lagt til.

Dersom jeg søker på Eivind i kontakter fra ringefunksjonen kommer det opp en kontakt som heter Eivind, med riktig nummer. Det er dette jeg overførte fra den forrige telefonen. Denne kontakten kommer ikke opp på "personer".

Dette gjelder alle "ikke-sosiale" kontakter jeg overførte fra kontaktlisten på min forrige telefon.

Det kan godt og vel hende at det har skjedd noe da jeg overførte kontaktene, men de finnes jo på mobilen. Bare ikke i en oversikt.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som hadde vært en tilnærmet fanboy av de nye Nokiatelefonene...men nå begynner jeg å bli litt lei og vurderer å knuse den og gå tilbake til Android..):

Jeg er snart ferdig med min bindingstid å vurderer hva nå. Men etter å ha lest 2 sider på alle de nye Android telefonene kan jeg ikke si det frister. Syns alle klager over feil pg mangler. Å akkurat de samme feila og manglene som før.

Så kanskje man for første gang på evigheter skal ha en mobil over ett år. Grøss pg gru :-P.

Lenke til kommentar

Da er jeg med i Windows Phone klubben! Som mobilinteressert har jeg fulgt med lenge og hadde en kort flørt med L620 (leketøy/test), men nå har jeg en L925 som telefon nr. 2 (jobbmobil). Syns den har et pent design og litt tyngde gjør at den føles solid. Metallrammen rundt hele telefonen bidrar selvfølgelig til dette :) Min er sølv/hvit, venter på svart ladecover (til "trådløs" lading).

post-4862-0-95018500-1400304585_thumb.jpg

Oppdaterte straks til WP8.1 via Developer Preview appen. Har ikke rukket å bruke den så mye, men har gått igjennom alle innstillinger.

Ser ut som det er nesten 300 dager siden den forlot fabrikken :p

post-4862-0-15712800-1400304585_thumb.jpg

Hvordan får jeg Cortana? Valgte English USA som språk, men finner henne ikke...

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Jeg trenger noen meninger om WP8.

Ringefunksjonen er ikke spesielt god.

Man trykker på telefonering og kommer til logg. Dersom den du skal snakke med ikke ligger i loggen må du søke. Trykker du på søkeknappen søker den først i loggen og du må selv velge å søke i kontakter.

- > Det er ikke mulig å se kontakter.

Misforstår jeg? Er ringefunksjonen så halvveis?

Hei. Jeg ville lastet ned "finn folk". Da søker du opp kontakter på enkleste måte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...