Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en app for å legge til effekter og andre ting til videoer?

Denne er ihvertfall cool :hrm:

http://www.wpcentral.com/slow-motion-videos-slowly-windows-phone

Filma katta da ho kom springende mot meg istad og slang på en slo-mo i det hun nærma seg - ble ganske artig :)

Det kommer nok meeget mye video-edit apps i nær fremtid i 8.1, allerede kommet en del, søk på http://www.wpcentral.com/apps

Lenke til kommentar

Hei

Kan noen forklare meg hvorfor bildene blir bedre når man kobler tlf til pc og overfører dem kontra det å vise bildene via nokia beamer?

Takk på forhånd

Pga dine allerede jpeg komprimerte bilder blir lossy komprimert en gang til når man bruker beamer for å bruke mindre båndbredde og for å minske forsinkelsen mellom telefon og det som vises på skjerm.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Hei

Kan noen forklare meg hvorfor bildene blir bedre når man kobler tlf til pc og overfører dem kontra det å vise bildene via nokia beamer?

Takk på forhånd

Pga dine allerede jpeg komprimerte bilder blir lossy komprimert en gang til når man bruker beamer for å bruke mindre båndbredde og for å minske forsinkelsen mellom telefon og det som vises på skjerm.

Mange mange takk...tenkte det var noe slikt ja

Lenke til kommentar

Det er da bare å trykke på linja? (framdriftsindikator?)

Har det samme problemet, og jeg ser ikke noen sånn slider man kan bevege på:/

Klikk én gang på videoen, da skal den komme opp.

Hmm kommer ikke noe opp her oss meg. Eneste som kommer er pause og spole frem og tilbake (som lager klikke lyd og hopper litt frem). Jeg klarer ikke å spole dit jeg selv vil. Må bare trykke spol fremover knappen mange nok ganger...

Lenke til kommentar

Det er da bare å trykke på linja? (framdriftsindikator?)

Har det samme problemet, og jeg ser ikke noen sånn slider man kan bevege på:/

Klikk én gang på videoen, da skal den komme opp.

Hmm kommer ikke noe opp her oss meg. Eneste som kommer er pause og spole frem og tilbake (som lager klikke lyd og hopper litt frem). Jeg klarer ikke å spole dit jeg selv vil. Må bare trykke spol fremover knappen mange nok ganger...

Ahh, det får jeg også på enkelte videoer. Men de aller fleste spilles i en liten player. Bare de videoene som er lenker til en mp4 video åpnes i den gamle avspilleren.

Lenke til kommentar

Spotify fungerte jo veldig bra i Offline-modus i den nye versjonen... Etter flere forsøk står det endelig at spillelista mi er nedlastet, men da jeg prøver å spille av uten internettforbindelse får jeg bare "Beklager, du kan ikke gjøre dette når du er avlogget". Dessuten, når jeg fester spillelista på startskjermen og aksesserer den derfra, starter den bare første spor på nytt. Ikke veldig imponert foreløpig...

Angående WP8.1 og strømforbruk, har jeg fått en del kortere batteritid og en varmere telefon etter jeg oppgraderte. Håper den ofisielle oppdateringa fra Nokia fikser litt på dette så jeg slipper å lade min 820 hver 12. time.

Lenke til kommentar

Spotify fungerte jo veldig bra i Offline-modus i den nye versjonen... Etter flere forsøk står det endelig at spillelista mi er nedlastet, men da jeg prøver å spille av uten internettforbindelse får jeg bare "Beklager, du kan ikke gjøre dette når du er avlogget". Dessuten, når jeg fester spillelista på startskjermen og aksesserer den derfra, starter den bare første spor på nytt. Ikke veldig imponert foreløpig...

Hmm...har ikke hatt tid til å åpne appen før nå. Liker det nye utseendet veldig godt. Liker også at det er lagt vekt på smartradio og discover-music.

Det kan virke som om hele offline lista må lastes ned på nytt, og det ser ikke ut til å være like lettvint som i den forrige versjonen hvor man kunne huka av alle albumene på en gang - her må man inn i hvert enkelt album og velge "available in offline", hvilket er kjipt å gjøre med 60 album..

Telefonen vil heller ikke gi meg valget å la Spotify jobbe i bakgrunnen (når appen er lagt ned), slik at all nedlastingen må gjøres manuelt mens man sitter å ser på..

man får vel håpe på noen snarlige tweaks/oppdateringer her

Lenke til kommentar

Tips til å forbedre batteritiden: slå av wifi sense greine, at den skal oppdage åpne nettverk og koble deg til automatisk osv.

Se også inne på batterisparingsapplikasjonen, der kan man angi hva som skal og ikke skal kjøre i bakgrunnen.

En annen ting er lyset på skjermen, antageligvis er det kjekt å angi automatisk styrke, slik at den bruker mindre strøm når det er mørkt.

Kan også være greit å sette skjermen til å slå seg av når man ikke rører telefonen etter typ 30 sekunder. Så slipper den å bli liggende lenge uten at den blir brukt.

Alle disse tingene gjør at min gode gamle 920 fungerer absolutt hele dagen ved normal bruk. :)

Lenke til kommentar
Flotters :)

Alt flyter bare enda bedre etter oppdatering :D

Får se hvordan det blir med batteri, synes det holdt lengre før 8.1. Men mulig jeg bruker enda mer :p

Men TunIn radio er grusom på batteri, med bruk fra 8-12 i dag var batteriet nede på 10%...

Fulladet kl 6

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Enig angående batteritiden.

Jeg lastet ned Music Hub Tile. Deilig å få tilbake den gamle musikk-huben. Xbox Music-appen er helt grusom.

Endelig slipper man å "åpne lenken i ny fane" på tv2.no. (Ved nyeste 8.1 preview-oppdatering.)

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...