Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Har akkurat oppdatert mobilen til Windows 8.1 og har aldri vært mer fornøyd.

De tingene jeg er mest fornøyd med er bakgrunns bildet på flisene, cortana, norifikasjonssenter og swype tastaturet.

Det som jeg ikke liker er at alt er på engelsk.

Gleder meg til den norske varianten av Windows 8.1 kommer til Nokia!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forrestn lagt merke til at IE ikke hopper automatisk til det siste uleste innlegget her inne på forumet lengre..:/

Trykk på adresselinjen og så enter, så hopper den riktig. Funker fint på andre nettsider, så usikker på om det er IE eller forumet sin feil.

Skjønte ikke helt den...():

Jeg merker også at når jeg er på "mine innlegg" og hopper inn i tråd...når jeg så trykker en side tilbake igjen står det"laster inn" i alle evigheter...

Tips? Eller er det bare litt buggy?

Lenke til kommentar

Trykk på adresselinjen og så enter, så hopper den riktig. Funker fint på andre nettsider, så usikker på om det er IE eller forumet sin feil.

Skjønte ikke helt den...():

Når du har åpnet en ny tråd her på forumet, men den ikke scrollet ned, trykk så i adresselinjen der URLen står. Tastaturet popper opp, trykk på pilen nederst til høyre, som peker til høyre.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Project My Screen i 8.1 Preview?

Prøvde både på desktopen og laptopen, men fikk det ikke til å funke.

Project my screen i Settings på mobilen rapporterer alltid Not connected ...

Har prøvd reboot og sjekket for gamle Nokia drivere (hadde ingen).

Noen tips?

EDIT:

Fulgte tipsene her og fikk det til å funke på laptopen.

Men ikke snakk om at det funker på desktopen ....

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Har akkurat oppdatert mobilen til Windows 8.1 og har aldri vært mer fornøyd.

De tingene jeg er mest fornøyd med er bakgrunns bildet på flisene, cortana, norifikasjonssenter og swype tastaturet.

Det som jeg ikke liker er at alt er på engelsk.

Gleder meg til den norske varianten av Windows 8.1 kommer til Nokia!

Du kan jo bare sette den til norsk? Utviklerversjonen er på alle språk, så det er ikke noe problem. Bakdelen er at du mister Cortana og "swype"-tastaturet fungerer bare når du har oppe det engelske tastaturet og Cortana dukker ikke opp på norsk på eeeevigheter uansett. :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Transparency tiles, kjekk app.

Men dessverre noe bug med den.

Instagram og Taptalk svikter meg etter jeg bruker flisene som er laget av denne appen.

Instagram nekter å starte, men bruker jeg den opprinnelige flisen, så fungerer det fint.

Taptalk nekter å la seg laste med flisen laget av denne appen, originalen fungerer fint.

Madammen sliter for øvrig med Facebook appen, får opp følgende: "vi har problemer med å hente data for øyeblikket"

Dette skjer hver gang, men det skjer ikke meg.

Forskjellen er at jeg har en 1020 med WP 8.1 og madammen har en 920 med WP 8.1

Andre som opplever det samme?

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Kjør forsiktig folkens, jeg har nå innstallert denne appen og kommer til å oppsøke ulykker gjennom hele påska :ohmy: ...(noen her inne synes sikkert det er greit, og satser på at både bilen min og telefonen går i lufta)

http://www.wpcentral.com/auto-witness-windows-phone-8-solution-documenting-traffic-accidents

Stig-Arne - Helt enig, fungerer elendig og er slettet for lenge siden.

Men, jeg opplever at flere apper, hver eneste dag, får egne updates hvor transparente live-tiles er store deler av updaten. Like greit å vente på ordentlige greier, fremfor å ha en app some fake`r flisene.

http://www.wpcentral.com/official-wpcentral-app-updated-bringing-transparent-live-tiles-everybody

http://www.wpcentral.com/simple-calendar-gets-transparent-tile-windows-phone-81

Per idag, jeg er noe mer i denne retningen, back to the roots:

http://www.wpcentral.com/start-screen-customizer-windows-phone-81-let-creativity-begin

og, som et lite easter-egg, sikkert noen som ikke ønsker å ha en eneste "ekte flis" på skrivebordet:

http://www.wpcentral.com/make-your-start-screen-background-picture-perfect-tilesparency

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Madammen sliter for øvrig med Facebook appen, får opp følgende: "vi har problemer med å hente data for øyeblikket"

Jeg hadde det problemet ja. Slettet og reinstallerte Facebook appen, og det så ut til å hjelpe. 1020 og 8.0.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde det problemet ja. Slettet og reinstallerte Facebook appen, og det så ut til å hjelpe. 1020 og 8.0.

Geir :)

Ja, jeg slet med det samme på min 1020 og 8.0 før, men har ikke forekommen etter 8.1 kom inn. Men madammen var det motsatt på sin 920. Før 8.1 var det ingen problemer, men etter 8.1 kom problemet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Transparency-appen fungerer greit for meg.

Nå er det bare Office og OneDrive, av appene jeg har festet, som ikke er transparente.

Lenke til kommentar

Synes det er kjekt.

Volvo On Call har også live tile, som viser om bilen er låst eller ikke, men for de andre funksjonene, som varmeren, alarm og slikt, så vises ingenting i flisen.

Live Tiles til f.eks Instagram, oppdateres bare hver 30. minutt, da er det kjekt med notifikasjons senteret som viser hva som faktisk har skjedd. Samme med snapchat osv.

Så det brukes aktivt.

Lenke til kommentar

Synes det er kjekt.

Volvo On Call har også live tile, som viser om bilen er låst eller ikke, men for de andre funksjonene, som varmeren, alarm og slikt, så vises ingenting i flisen.

Live Tiles til f.eks Instagram, oppdateres bare hver 30. minutt, da er det kjekt med notifikasjons senteret som viser hva som faktisk har skjedd. Samme med snapchat osv.

Så det brukes aktivt.

Ok.. Da er det sikkert bare jeg som ikke bruker de rette appene for å utnytte notificationcentre:)

Lenke til kommentar

Hva er langtidskonsekvensen av å registrere seg som developer og installere WP8.1 nå? Vil jeg aldri kunne komme tilbake til "normale" versjoner igjen, eller får jeg også muligheten til å installere de offisielle versjonene som kommer gjennom operatør på vanlig måte? Går det utover garantien på noen måte?

Lenke til kommentar

Hva er langtidskonsekvensen av å registrere seg som developer og installere WP8.1 nå? Vil jeg aldri kunne komme tilbake til "normale" versjoner igjen, eller får jeg også muligheten til å installere de offisielle versjonene som kommer gjennom operatør på vanlig måte? Går det utover garantien på noen måte?

Jeg er veldig i tvil om garantien utgår eller ikke, men jeg blir nødt til å finne det ut.

min 1020 er helt på trynet.

Det var også den gamle 920`n de første månedene....den "gikk seg til" med Amber og Black..

Har alltid vært forsiktig med å innstallere beta-versjoner, uansette hva det måtte gjelde, men gjorde det med 8.1 og det kan hende det var dumt.

Nå er det vel sikkert noen som sier at 8.1 for developers ikke er en beta, og det er det kanskje ikke heller men...likevel...

De første dagene jeg hadde telefonen slet jeg med at diverse connections hang seg om jeg koblet meg av og på et par ganger uten å ha restart av telefonen i mellomtiden. Jeg trodde dette ble løst gjennom å fjerne "connection tiles" men det gjorde det ikke, problemet bare forandret seg og det er uvisst om det er en bug i 8.1 som forårsaker det eller ikke.

Om jeg har wifi påslått om jeg går ut av huset vil automatisk telefonen gjøre en reboot hver eneste gang jeg nærmer meg en annen wifi, om det så er hos en venn, på jobben eller på en bensinstasjon. Den takler rett og slett ikke å ikke bli koblet på nettverket. Dette slet jeg også med på 920`n.

om jeg så er flink til å skru wifi av når jeg forlater huset vil telefonen enten reboote når jeg komme hjem igjen, ellers vil selve "wifi-slideren" henge seg....og jeg må gjøre en manuell soft reset.

ikke nok med det...hver gang jeg gjør en soft reset vil ikke klokke osv automatisk stille seg...nå viser klokka mi 15.08...klokka er i virkeligheten 15.41...hjelper heller ikke å sette "automatic" av og deretter på igjen..

er veldig i tvil om jeg skal tørre å spørre kundeservice om jeg har solgt køddene til reven, eller om jeg skal vente med det til selve 8.1 kommer ut med tanke på garantien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...