Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Jey! WiMP-appen fungerer skikkelig med 8.1!

Så bra! :)

Jeg gikk for et år siden, midlertidig over til Spotify nettopp fordi Wimp fungerte dårlig og vurderer å teste det igjen.

Fikk en sms med et påsketilbud og Hifi-streaming - Lar dette seg gjøre på 8.1 eller er det samme OK kvaliteten som i Spotify?

Har lyst på Lossless streaming :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, virker som det er klin umulig å få satt opp Lumia 925 med Windows Phone 8.1 mot Microsoft Exchange... Det var det veldig irriterende og veldig merkelig, står bare å søker etter innstillinger i det uendelige.

Mulig du må mate inn innstillingene manuelt. Det må jeg i alle fall, for å få synket med jobbmailen som er Exchange.

Lenke til kommentar

Jey! WiMP-appen fungerer skikkelig med 8.1!

Så bra! :)

Jeg gikk for et år siden, midlertidig over til Spotify nettopp fordi Wimp fungerte dårlig og vurderer å teste det igjen.

Fikk en sms med et påsketilbud og Hifi-streaming - Lar dette seg gjøre på 8.1 eller er det samme OK kvaliteten som i Spotify?

Har lyst på Lossless streaming :hm:

Lossless finnes vel ikke til WP ennå, om jeg ikke tar feil. WiMP-appen er heller ikke helt perfekt ennå. Jeg opplever innimellom at den bestemmer seg for å spille en sang to ganger på rad i en spilleliste. Og så hender det også av og til at avspillingen av en spilleliste stopper prematurt uten åpenbar årsak.

Lenke til kommentar

Jeg bruker N1020 som navigasjonssystem i bilen, men den trekker mer strøm enn billaderen klarer å levere, så i løpet av 4-5 timer så går den tom for strøm.

Er det flere som har dette problemet? Hvor lang tid varer batteriet deres hvis dere ikke lader, ved bruk av GPS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Med mindre du har veldig svak billader, er det mer sannsynlig at du har en dårlig USB-kabel mellom lader og telefon. Hadde samme på min iPhone med uoriginal USB-kabel, mobilen indikerte at den ladet, men den ble utladet ved GPS-bruk. Byttet kabel, og vips så var alt i orden igjen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker N1020 som navigasjonssystem i bilen, men den trekker mer strøm enn billaderen klarer å levere, så i løpet av 4-5 timer så går den tom for strøm.

Er det flere som har dette problemet? Hvor lang tid varer batteriet deres hvis dere ikke lader, ved bruk av GPS?

Hadde samme problem med en belkin lader som var altfor svak.Jeg hadde også liggende en bil lader fra min gamle Samsung Galaxy Tab,og den lader mye bedre.Kjøp en lader som er beregnet for nettbrett,dem leverer mer strøm.

Lenke til kommentar

Spennende oppdatering synes jeg. Funker stort sett fint på telefonen min, men jeg merker at scrolling i spillelistene i Xbox music lagger - det gjorde de ikke før. Er det forresten mulig å tvinge tiles til å bli gjennomsiktig? Det er ganske mange tiles hos meg som ikke er det, og det ødelegger for hele opplevelsen av bilde i bakgrunnen.

Dette irriterte meg også :)

Denne appen kan i det minste hjelpe deg med å fylle ut viktige deler av bakgrunnsbildet ditt, men desverre er flisene du oppretter her funksjonsløse...

http://www.wpcentral.com/tag/tilesparency

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for links. Oppdaget "Tilesparency" på WP central i går, og har brukt den til å gjemme alle flisene som ikke er gjennomsiktig (i.e. satt gjennomsiktige files over og flyttet dem ut av bildet). Funker OK som en midlertidig løsning, men jeg håper at utviklerne oppdaterer appene sin kjapt.

Det forundrer meg litt å se at ikke f.eks Nokia og MS har klart å fikse dette før oppdateringen kom. 6snap, 6tag og en rekke andre mindre app er gjennomsiktige, men ikke MS sine egne music og games, eller Nokia sine karttjenester.

Lenke til kommentar

Takk for links. Oppdaget "Tilesparency" på WP central i går, og har brukt den til å gjemme alle flisene som ikke er gjennomsiktig (i.e. satt gjennomsiktige files over og flyttet dem ut av bildet). Funker OK som en midlertidig løsning, men jeg håper at utviklerne oppdaterer appene sin kjapt.

Det forundrer meg litt å se at ikke f.eks Nokia og MS har klart å fikse dette før oppdateringen kom. 6snap, 6tag og en rekke andre mindre app er gjennomsiktige, men ikke MS sine egne music og games, eller Nokia sine karttjenester.

Noen av appene du nevner fra Nokia kan fåes gjennomsiktige om du bruker appen som The Blue Antilope nevner over her. Drive og Maps ihvertfall.

Jeg forstod ikke helt hva du mener med "og har brukt den til å gjemme alle flisene som ikke er gjennomsiktig (i.e. satt gjennomsiktige files over og flyttet dem ut av bildet.."

Det høres ut som om du fikk til det jeg ikke klarte, altså å opprette en ny gjennomsiktig flis som legges over en u-gjennomsiktig flis, for så å få den gjennomsiktig?

Det var dette jeg var ute etter men som jeg ikke fikk til og slettet derfor appen da den ble ubrukelig.

Jeg ser ikke poenget med å ha fliser uten funksjon på skrivebordet kun få å få en større helhet over bakgrunnsbildet mitt.

Plassen på skrivebordet vil jeg ha til "ekte" fliser og ønsker å scrolle så lite nedover/oppover som mulig for å finne appene jeg skal bruke..

Edit - skjønte hva du mente nå :)

Det er dette jeg ikke ønsker å gjøre. ønsker en funksjon i alle flisene på skrivebordet mitt.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem med Lumia1020, der søkeknappen som åpner Bing-search spontant aktiveres med ujevne mellomrom. Det er alt fra flere ganger i sekundet/minuttet, til at det går en dag uten at det skjer.

Noen andre med samme problem, og en løsning? Har googlet litt og sett at det er flere som har hatt det, men jeg har ikke sett noen løsning på det. Er det SW eller HW? Er det SW så kan det jo hende 8.1 løser det, men ikke hvis det er HW...

Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem med Lumia1020, der søkeknappen som åpner Bing-search spontant aktiveres med ujevne mellomrom. Det er alt fra flere ganger i sekundet/minuttet, til at det går en dag uten at det skjer.

Noen andre med samme problem, og en løsning? Har googlet litt og sett at det er flere som har hatt det, men jeg har ikke sett noen løsning på det. Er det SW eller HW? Er det SW så kan det jo hende 8.1 løser det, men ikke hvis det er HW...

Jeg har hatt ymse, lignende problemer, og veldig mange av de har løst seg med en soft reset som nevnt mange ganger tidligere i denne tråden. Power+volum-ned i 10sekunder. ingenting forsvinner eller blir slettet ved en soft reset så det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Skjer på min også. Men ikke så ofte at jeg har ansett det som noe problem. Har egentlig trodd at det var jeg som kom bort i noe.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er forøvrig en del appen som nå kommer med oppdatering for å tilpasse seg 8.1.

Bl.a. Simple Calendar som jeg alltid har brukt fremfor den innebygde kalenderen. Det har nå kommet en oppdatering som bringer med seg "gjennomsiktig flis" :w00t:

http://www.wpcentral.com/simple-calendar-gets-transparent-tile-windows-phone-81

Lenke til kommentar

Utrolig hvor fornøyd jeg er med min relativt nye lumia1020. Kom fra android (note II), og etter at "innkjøringstiden" nå er unnagjort, og 8.1 er installert, har jeg vanskelig for å se for meg en retur til android. Rare greier. Jeg er faktisk overrasket. Jeg klarer dog ikke helt å sette fingrene på hva det er som gjør at brukeropplevelsen er så ufattelig mye mer behagelig enn android.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig hvor fornøyd jeg er med min relativt nye lumia1020. Kom fra android (note II), og etter at "innkjøringstiden" nå er unnagjort, og 8.1 er installert, har jeg vanskelig for å se for meg en retur til android. Rare greier. Jeg er faktisk overrasket. Jeg klarer dog ikke helt å sette fingrene på hva det er som gjør at brukeropplevelsen er så ufattelig mye mer behagelig enn android.

Skjønner veldig godt hva du mener. Savner hverlen android eller ios:)

Har forrestn lagt merke til at IE ikke hopper automatisk til det siste uleste innlegget her inne på forumet lengre..:/

Lenke til kommentar

Har samme opplevelse som deg, etter å ha brukt både IOS og Android i noen år så hopppet jeg over til Windows Phone når 8'ern kom. Har ikke sett meg tilbake ett eneste sekund.

Hjalp en kollega med å starte sin nyinnkjøpte Galaxy her for noen uker siden. Ikke bare var det utrolig uvant å holde på med Android igjen, men det så ufattelig med søl der...så rotete og irriterende. Det er ikke noe gjennomgående design som tiltar meg heller. Husker jeg rotet med launchere før i tiden, men ble aldri helt fornøyd da heller.

Nei, jeg er og blir hos Windows Phone i lange stunder til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...