Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RamGuy: den kjennes veldig bra ut, som SGS3en min ca, bare mer solid pga vekten. Langt ifra noe monstertung demonmaskin som visse reviews antyder. Blir vant til det på 20 minutter.

 

Føles mye bedre enn en Samsung Galaxy S3, men det er nå min mening. Flott å se at de håpløse lukene på Lumia 800 og 900 er erstattet mye noe mye bedre og skjermen fyller mye mer av fronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Microsoft har tidligere sagt at det var enkelte funksjoner de ikke fikk ferdig til lanseringen av Windows Phone 8, og en av disse skal være meldingssenteret. På Windows Phone 8 har du derfor ikke et sted der du kan gå og få en samlet oversikt over hendelser.Det vil antakelig komme på plass med Apollo Plus-oppdateringen"

 

tatt fra http://www.mobilen.no/artikler/windows-phone-8-blir-mer-business-vennlig/114745

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lekt meg litt med Nokia Lumia 920, og størrelsen overrasker meg positivt med å passe hånden min mer eller mindre perfekt og vekten gir et godt inntrykk av kvalitetfølelse, noe jeg liker veldig godt og plastikkdesignet har et veldig industrielt preg og seiler helt klart opp som den telefonen i hovedsaklig plastikk som har gitt meg best kvalitetfølelse til nå, selv om jeg fremdeles føler den har litt igjen før den når iPhone 4 / 4S og iPhone 5.

 

Kan fint se for meg at jeg kunne brukt en såpass stor telefon til vanlig, i motsetning til Samsung og deres Galaxy S3 som jeg føler blir alt for plastic fantastic og ikke ligger spesielt godt i hånden så ligger Lumia 920 som støpt og føles veldig bra og jeg har relativt små hender.

 

 

Når det gjelder selve telefonen så kom det flere overraskelser for meg, både i positiv og negativ retning med litt rask testing.

 

Det første jeg testet var hvor godt Lumia 920 kunne drive mine Westone 4R ørepropper, dette er noe flere telefoner sliter med og det har stort sett kun vært enkelte HTC telefoner, iPhone 4, 4S og iPhone 5 som har klart å drive dem tilfredsstillende og ettersom verken Lumia 800 eller 900 var i nærheten av å være der jeg ønsket de skulle være med tanke på lydforsterker i telefonen så var jeg veldig spent. Her ble jeg veldig positivt overrasket over volumet den klarer å pushe, den spiller endel høyere enn min iPhone 5 men lyden er dog langt mer grøtete og udefinert så lydkvaliteten er ikke helt på nivå men det er positivt at de klarer å spille såpass høyt og er flere steg over Lumia 800 og 900.

 

 

Videre så virker skjermen veldig fin, sylskarp og fungerer uansett hva jeg måtte ha på hendene. Ikke like godt fargekalibrert som iPhone 5 men det er jo ingen telefoner på markedet, og det ingen tegn til oversaturerte farger som du gjerne ser på diverse Samsung telefoner.

 

 

Kamera testet vi litt raskt i butikken også, og bildestabilisator er veldig kjekt men til min store overraskelse så ble ikke bildene spesielt bra iforhold til hva jeg forventet på forhånd om vi klarte å holde telefonene vi brukte relativt stabilt så stabilisatoren ikke hadde så alt for mye å si. Her ble bildene snodig mørke sammenlignet med iPhone 5 som rett og slett tok bilder som så hakket bedre ut, mens S3 havnet helt bakerst av de jeg testet.

 

Det var ikke store forskjellen og bildene er jo gode til å være en mobiltelefon, men regnet rett og slett med at den skulle være et greit hestehode foran iPhone 5 uansett lysforhold og hvor stabilt vi måtte holde telefonene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, om det kan skade forholdet til Nokia (og HTC), er det en dårlig idé.

Men jeg er så fornøyd med Surface RT, så jeg hadde ikke takket nei til en ny enhet i Surface-familien.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...