Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Veldig spent på om dere kan teste batteri levetiden når Facebook + Facebook Messenger er logget på sammenlignet med når de er logget av.

På min iPhone 5S så ser det ut til at jeg går fra ca 1,5 dag med batteri til 3-4 dager så fort jeg logger meg ut og ikke benytter Facebook + Facebook Messenger. Du må logge ut, hvis ikke så ligger de å operer i bakgrunnen uansett, det er hvertfall min erfaring fra iOS.

Hadde vært morsomt med en sammenligning, for appene fremstår absurd dårlig optimalisert med tanke på strømforbruk i iOS.

Har hatt Facebook beta og Messenger avlogget og avinstallert en uke nå. Merker absolutt ingen forskjell på batteriforbruk. Har kun brukt den innbygde People hub som også funker utmerket :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe du ikke er like uheldig som jeg har vært med mine to 1520-telefoner. Begge hadde samme feil med høyttaleren. Tror jeg skal prøve en til, men hvis den har samme feilen skal jeg heller kjøpe noe annet.

Hva slags feil er det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

NextGen Reader hvis du er en RSS-bruker. Det er mange fine Bing-apper. nyheter, vær, sport, mat, reise, helse og trening og økonomi.

Facebook messenger.

Metrotube.

Nokia har også mange kule apper, mange av dem er sikkert installert fra før av.

Office Lens og Office Remote (som jeg ikke får til å virke).

The Football app (hvis fotball er noe for deg).

Lenke til kommentar

Får håpe du ikke er like uheldig som jeg har vært med mine to 1520-telefoner. Begge hadde samme feil med høyttaleren. Tror jeg skal prøve en til, men hvis den har samme feilen skal jeg heller kjøpe noe annet.

Hva slags feil er det?

Et ganske høyt "pop" i høyttaleren litt etter at den har laget en lyd.

Lenke til kommentar

Wp 8.1 blir vel annonsert 2 april. Når får man lastet ned oppdateringen?

Ser også at de skal lansere 2 nye telefoner, muligens lumia 930?! Kan bli meget spennende, men tar nok laaaang tid før den kommer hit til norge... Som vanlig:p

Lenke til kommentar

Nok en gang velger Amobil å ikke antyde at Microsoft Build er i dag, ei heller en liten gjennomgang av hvordan man kan følge med osv (jeg vet, men det er sikkert mange som IKKE vet det).

Windows Phone 8.1 er nok en milepæl for Windows Phone, og selv iTavisen har nevnt dette i dag.

Dette føyer seg, i mine øyne, nok en gang inn i historikken over hvor tafatte Amobil er når det gjelder Windows Phone. Hadde det vært snakk om IOS eller Android, så hadde de vært over det i mange dager før.

Jeg regner nok med at de kommer med en oppdatering om hva som skjer på Build, såpass kjenner jeg denne siden, men jeg synes det er svært useriøst av en mobilside å ikke stille Windows Phone på lik linje med de andre OS'ene.

Microsoft Build er i dag folkens, 17:30. Følg med :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en stor forkjemper av Windows Phone selv om jeg selv er tidvis veldig kritisk til de manglende som foreligger og en del av de modellene som eksisterer på markedet til nå og for ikke å glemme at jeg selv er iPhone og iOS bruker så må jeg si meg helt enig at det er latterlig dårlig at Amobil.no ikke er mer informative rundt Microsoft BUILD 2014...

Er det en slags automatikk i at diverse Androidnyheter, slipp av ny Samsung Galaxy modeller, Apple pressekonferanser osv skal prioriteres over hele nettsiden gjerne et par dager i forveien, hvor de er påpasselige med å sørge for at alle har fått med seg nøyaktig når det starter, og at de vil ha live-dekning osv..

At man kanskje ikke kan forvente en like god dekning tatt i betraktning lavere interesse og mindre brukerbase er vel for så vidt greit nok. Men man burde da i det minste forvente noen artikler som omhandler team og en smule informasjon om hva folk kan forvente, når det hele starter og gjerne en live-dekning også her. Det er jo ikke rart markedet blir som det blir om alle de som ikke er størst skal nedprioriteres til tusen som ser ut til å gjelde her.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Er det sånn at dagen i dag vil handle utelukkende om Windows Phone 8.1, eller kan vi forvente slipp og lansering av nye modeller fra HTC, Nokia, Samsung og kanskje til og med Sony som har slengt seg på lista over Windows Phone partnere siden sist? Eller kommer det ved en senere anledning.

Er veldig spent på nye modeller og hva de kan tilby nå som Microsoft tilsynelatende legger til litt bedre og mer skalerbar støtte for nyere maskinvare i Windows Phone 8.1, så vi burde vel kunne håpe på at modeller som Nokia Lumia 930 (kanskje til og med 1030?), Samsung ATIV S2 osv alle skal ha Qualcomm Snapdragon 801 SoC og med andre ord stille helt på linje med Android toppmodellene som ble annonsert nylig og kommer i salg i løpet av April. Da vil vi jo for første gang se toppmodeller hos Windows Phone som faktisk ikke står tilbake for toppmodellene til Android hva gjelder maskinvare og det tror jeg kan bli veldig viktig for salget av dyrere modeller så ikke Microsoft blir helt stuck i low-end og mid-range markedet som de virker å være per i dag. Det må da være i Microsoft sin interesse å få annonsert slike modeller så fort som mulig så de ikke blir henge et par måneder etter konkurrentene nok engang hva gjelder nye modeller, med ny og bedre maskinvare.

Og spesielt med tanke på at modellene til HTC og Samsung alle mer eller mindre har gått ut av markedet så er det vel på høy tid med nye modeller fra denne fronten? Eller har de kastet inn håndkle og meldt seg helt ut?

Lenke til kommentar

Lumia 1520 er da minst på linje med enhver Android som finnes, og scorer også høyere enn Gs5 i test (såfremt ikke Nokia også har begynt å jukse)

Blir spennende å se hva annet Nokia og andre kommer med. Samsung kommer med Ativ SE, det har vært snakk om en WP-versjon av HTC One, Sony ser ut som de skal lage/ikke skal lage ;)

Uansett, blir spennende å se hva som dukker opp. Kommer uansett til å beholde 1020'n en god stund til, ser ingenting av Android eller ios som frister nok til å bytte.

Lenke til kommentar

Nok en gang velger Amobil å ikke antyde at Microsoft Build er i dag, ei heller en liten gjennomgang av hvordan man kan følge med osv (jeg vet, men det er sikkert mange som IKKE vet det).

Windows Phone 8.1 er nok en milepæl for Windows Phone, og selv iTavisen har nevnt dette i dag.

Dette føyer seg, i mine øyne, nok en gang inn i historikken over hvor tafatte Amobil er når det gjelder Windows Phone. Hadde det vært snakk om IOS eller Android, så hadde de vært over det i mange dager før.

Jeg regner nok med at de kommer med en oppdatering om hva som skjer på Build, såpass kjenner jeg denne siden, men jeg synes det er svært useriøst av en mobilside å ikke stille Windows Phone på lik linje med de andre OS'ene.

Microsoft Build er i dag folkens, 17:30. Følg med :)

Nei, hadde ikke forventet at norske "tech"sider kom til å gjøre annet enn å forbigå dette i stillhet.

Link til direktesending fra Build;

http://channel9.msdn.com/?wt.mc_id=build_hp

Tror produsenter skal presentere nyheter i morgen?

Lenke til kommentar

Til glede for oss som ikke vet, kan kanskje du som vet fortelle det: Hvordan kan man følge med?

Edit: Ser at Xaphoon postet det i forrige innlegg.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Lumia 1520 er da minst på linje med enhver Android som finnes, og scorer også høyere enn Gs5 i test (såfremt ikke Nokia også har begynt å jukse)

Blir spennende å se hva annet Nokia og andre kommer med. Samsung kommer med Ativ SE, det har vært snakk om en WP-versjon av HTC One, Sony ser ut som de skal lage/ikke skal lage ;)

Uansett, blir spennende å se hva som dukker opp. Kommer uansett til å beholde 1020'n en god stund til, ser ingenting av Android eller ios som frister nok til å bytte.

Nokia Lumia 1520 er det eneste unntaket av Windows Phone modeller per i dag som kjører på et SoC som er en toppmodell verdig sånn sett. Men score i benchmarks tester på tvers av operativsystemer betyr fryktelig lite, og det at 1520 gjør det tilnærmet like bra som nye modeller som Samsung Galaxy S5, Sony Xperia Z2 er ikke så veldig rart da Qualcomm Snapdragon 801 SoC som er i å finne i disse modellene på mange måter er det samme som Snapdragon 800 SoC som du finner på 1520 bare at det er noe overklokket.

Nå er uansett ikke 1520 en spesielt aktuell modell for folk flest da den er abnorm, den sikter seg inn mot et lite nisjemarked. Det som er spennende er å se om toppmodellene (ikke jumbomodellene) nå faktisk kan skimte med tilsvarende SoC som Android sine toppmodeller for det vil være til stor fordel for Microsoft og Windows Phone for da kan man ikke lenger dra en "Men Samsung Galaxy S5 har bedre maskinvare enn Nokia Lumia 930".

Da modeller som Nokia Lumia 920, Samsung Ativ S osv traff markedet så hadde vi allerede kraftigere modeller med mer imponerende maskinvare på markedet allerede og det attpåtil i samme prisklasse. Om Microsoft nå kan få snudd på denne trenden så Windows Phone modellene kan tilby samme maskinvaren, til samme eller noe lavere pris fra starten av så vil det være en stor seier for Windows Phone hva gjelder relevanse i high-end markedet for mobiltelefoner, et marked hvor Windows Phone selger forsvinnende lite per i dag og hvor Microsoft har mye å hente.

Lenke til kommentar

Ja, er enig i at det ville være direkte tåpelig av Nokia /MS og andre å komme med nye toppmodeller nå med dårligere innmat enn det Sony/Htc/Samsung putter i sine.

Selv om WP kjører lettere så er det helt klart en stor fordel.

Kona har 1520 og ja, den er stor, men den beste mobilen jeg noensinne har holdt i handa :)

Men kameraet på 1020 gjør at jeg holder meg der :)

Edit! Vet ikke helt om store mobiler blir værende nisje så lenge. I noen land i Asia er jo nærmere 80% som kjøper større enn 5.5"

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

post-95653-0-83911700-1396473740_thumb.jpg

Lumia 930 er ganske stilig.

The specs are basically in line with Verizon's Icon: a 5-inch 1080p display, 20 megapixel PureView camera, 2 GB of RAM, 32 GB of internal storage, Qi wireless charging and a 2.2 GHz Snapdragon 800 processor. The bigger deal here is international availability.

It goes on sale in June starting in Europe, then on to Asia, Middle East and India for $US 599 before subsidies and taxes, if you're eager to snag one.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...