Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer det regnestykke? Sony Xperia Z2 er vel å se på som den beste Androidmodellen per i dag og koster jo allerede noen kroner enn en Apple iPhone 5S uten abonnement.

Går vi for eldre toppmodeller som Samsung Galaxy S4+ så ligger den på 3800kr også må vi legge til en middels Windows Phone 8 telefon så da blir det vel noe ala Nokia Lumia 1320 og den koster 2500kr på det billigste uten abonnement og da er vi fremdeles over prisen for en Apple iPhone 5S og det er jo da før vi tar med i betraktningen at du kan kjøpe både iPhone 4S til 3300kr og iPhone 5C til 4900kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vet du at man kan kjøpe den beste Androiden pluss en middels WP for prisen av en iPhone...

Poenget var at dersom utvalget av apper er viktig, velger man enten iPhone eller en toppspesifisert Android. Prisene varierer for begge avhengig av hvilken modell man velger, men pris var ikke tema på dette punktet.

Som RamGuy sier over, koster ikke en iPhone mer enn en toppspesifisert Android-telefon.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Vet du at man kan kjøpe den beste Androiden pluss en middels WP for prisen av en iPhone...

Poenget var at dersom utvalget av apper er viktig, velger man enten iPhone eller en toppspesifisert Android. Prisene varierer for begge avhengig av hvilken modell man velger, men pris var ikke tema på dette punktet.

For meg er det ikke utvalget av apper som er viktig, men tilgjengeligheten av de nyeste og heteste appene. Det tar i mange tilfeller svært lang tid fra "alle" har den hotteste appen, til jeg har det. Eksempler: Snapchat, instagram, tinder, telegram, vine og mattilbud. Hjelper lite at det er 1M apps når de mest aktuelle ikke finnes. Dere trenger ikke fortelle meg hvilke av disse appene som finnes i markedplace nå, eller om 6snap og andre etterligninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvordan fungerer det regnestykke? Sony Xperia Z2 er vel å se på som den beste Androidmodellen per i dag og koster jo allerede noen kroner enn en Apple iPhone 5S uten abonnement.

Går vi for eldre toppmodeller som Samsung Galaxy S4+ så ligger den på 3800kr også må vi legge til en middels Windows Phone 8 telefon så da blir det vel noe ala Nokia Lumia 1320 og den koster 2500kr på det billigste uten abonnement og da er vi fremdeles over prisen for en Apple iPhone 5S og det er jo da før vi tar med i betraktningen at du kan kjøpe både iPhone 4S til 3300kr og iPhone 5C til 4900kr.

iPhone 5s kostet over 7200 kroner da den kom. At den nå "kastes" etter personer for kroner 5790 har jo noe med at det snart kommer en ny en igjen. Til en liten sammenligning så koster Z2 kroner 5790, hvis man forhåndsbestiller nå hos komplett.

Jeg fikk min Lumia 820 for kroner 800 for 5 måneder siden, så en S4 og en 820 er mye billigere enn en 5S nå.

Når man først skal ta med toppmodeller, så koster den største 5S kroner 7590.-

Min påstand er ikke så fjern likevel.

Lenke til kommentar

Her er du helt fullstendig på villspor, Apple har hatt veiledende pris på 5790,- kr hele veien fra start til slutt, Apple har vel til gode og noen gang endre prisene på iPhone uten abonnement før det kommer ny modell. Med iPhone 5S så har jo faktisk brorparten av alle forhandlere i Norge hatt den tilgjengelig uten abonnement til denne prisen fra starten av, noe som riktignok ikke har vært tilfellet tidligere da det var utelukkende Apple.no som kunne selge uten abonnement.

Og dette har jeg greit peiling på i og med at jeg jobber hos forhandler selv. Så hva i all verden du våser med aner ikke jeg men du kan spare deg for å spre sånt latterlig visvas. Og det er ikke noe poeng å sammenligne med den aller dyreste modellen ettersom 90% av alle som kjøper mobiltelefoner generelt alltid går for den modellen med minst lagring da den er rimeligst og knapt noen bryr seg om mer enn 16GB lagring når alt kommer til stykke. En iPhone 5S 64GB er ikke noe mer toppmodell enn en iPhone 5S 16GB og blir sånn sett helt idiotisk sammenligningsgrunnlag.

Du sa heller aldri noe om at det var snakk om den absolutt dyreste modellen av iPhone som det er mulig å oppdrive, ei heller noen toppmodell i det hele tatt, du snakket om iPhone generelt og her starter vi faktisk på 3290,- kr for den rimeligste aktuelle modellen per i dag enten du vil heller ikke. Dine kreative forsøk på å vri deg unna fakta blir bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Prisutviklingen på 5S 16 GB i følge prisjakt.no

Priser på Applestore nå.

Hvor er det jeg villeder?

Prisguide bekrefter også at prisen har variert på 5S 16GB.

Skal man sammenligne toppmodeller eller ikke mot hverandre?

Toppmodellen til Apple er iPhone 64GB.

Toppmodellen til Sony er etter 1 april Z2.

Toppmodellen til Samsung er S5.

Lenke til kommentar

En iPhone 5S 64GB er slettes ikke noe mer toppmodell enn en iPhone 5S 16GB, her bare våser du for å underbygge dine egne håpløse argumenter. At du også drar inn priser fra Prisguide.no er jo ikke relevant da de første prisene er for importerte modeller før telefonen var offisielt tilgjengelig på det norske markedet og har jo aldri representer markedsprisen til produktet.

EDIT:

Det er jo uansett fullstendig irrelevant når alt kommer til alt, i dag så koster altså en iPhone 4S sirkus 2800kr, en iPhone 5C sirkus 4300kr og en iPhone 5S fra sirkus 5200kr om vi tar prisene fra prisjakt.no og ikke prisene direkte fra Apple.no, mens det som er å se på som toppmodell innenfor Androidtelefoner per nå, nemlig Xperia Z2 koster fra sirkus 5800kr og en Galaxy S5 ser ut til å legge seg på sirkus 5500kr så ditt utsagn som lød "man kan kjøpe den beste Androiden pluss en middels WP for prisen av en iPhone..." er fremdeles helt på villspor.

Nå sporer vi for så vidt veldig av i forhold til tråden her..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ha ha ha. Så 5S 64GB er ikke toppmodellen....

takk og farvel, men nå ble du seriøst ikke tatt på alvor.

Om det ikke er toppmodellen, hva er så det da? En som en mindre?

Vennlist ikke troll mere.

Lenke til kommentar

Er jo du som er helt på jordet her. Din påstand var jo at man kunne kjøpe den beste android telefonen + en middels wp telefon for prisen av en iphone. Og det stemmer jo ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hmmmm, har jeg kommet inn på feil tråd? Trodde dette skulle være en tråd for windowsphone 8....

Moderatorer tillot jo poster om iPhone.

TS kan forlange å få slike poster fjernet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hmmmm, har jeg kommet inn på feil tråd? Trodde dette skulle være en tråd for windowsphone 8....

Moderatorer tillot jo poster om iPhone.

TS kan forlange å få slike poster fjernet.

Hvordan?

Lenke til kommentar

Hva har egentlig lagringskapasitet med toppmodell å gjøre? Det er ingenting med en iPhone 5S 64GB som går raskere eller yter bedre sammenlignet med en iPhone 5S 16GB, ergo så er de begge like mye toppmodeller. Mener du at Norge ikke selger toppmodellene av Samsung Galaxy S4 osv da vi ikke har hatt noe salg av 32 og 64GB modellene som har blitt solgt i andre land?

Sony Xperia Z1 5 095.-

Nokia 625 1 799.-

sum 6 894.-

iPhone 5S. 7 590.-

Bestrider du de tallene?

Når ble Xperia Z1 den beste Androidmodellen? Og når ble Nokia Lumia 625 sett på som en mellommodell, her må vi vel opp på modeller som Lumia 1320 og Lumia 820? Og du sa heller aldri noe om at det handlet om den dyreste iPhonemodellen, du sa iPhone generelt og da har vi iPhone 4S fra 2800kr, iPhone 5C fra 4300kr og iPhone 5S fra 5200kr i følge Prisjakt.no.

Det er greit å kunne skille mellom toppmodell og dyreste modell, to modeller med identisk maskinvare med kun forskjell i lagringskapasitet er å se på som like raske og gode modeller.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...