Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for utfyllende svar. Jeg faller nok mot 1020, tror muligens det blir den gule. Ikke sett disse andre annet enn bilder, er de glossy eller matte?

1020 får man vel bare i sort, hvit og gul når jeg forsker litt på det. Alle er forøvrig matte.

Jeg tror du blir skikkelig fornøyd. Spesielt nå som dagene er lysere og solen titter frem, så vil du virkelig merke hvor god bildekvaliteten er :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Min mormor på 74 fikk tilbud av Telenor nylig. Det stod mellom Lumia 925 og iPhone 4s.

Jeg anbefalte iPhonen og selgeren anbefalte Lumia, sikker med tanke på OS et.

Jeg har hatt HTC Titan og har Samsung S4 nå. Jeg holdt på å slite av meg håret noen ganger for alle manglene og appene som ikke hadde kommet/kom. Det var riktig nok WP 7.5.

Har dette blitt bedre? Finnes Snapchat til 925?

Totalt skulle hun betale 3850 for telefonen og 150 kr mnd til bruk av den.

Synes det var dyrt for telefonen eller? Spesielt med tanke på at det skulle være spesialtilbud....

Endret av Brap
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Syntes nok dette var litt dyrt, antatt brukerbehov tatt i betraktning. En bestemor på 74 blir sikkert like fornøyd med en Lumia 520 uten binding og djuice nonstop small til 99/mnd.

Lenke til kommentar

Dersom denne skal brukes i hovedsak som en telefon, og settes opp med få apper og store fliser, er den like brukervennlig med en ca 4" skjerm. Da kan den også betjenes enkelt med en hånd.

Ellers er det ikke såååå veldig forskjell på 7.x og 8: http://www.makeuseof.com/tag/windows-phone-8-vs-windows-phone-7-8-whats-the-difference-should-you-upgrade/

Det er enorme forskjeller i hvordan den føles i bruk, og fryktelig mange av applikasjonene vi i dag ønsker finnes ikke på 7.8.

Jeg sitter med en 800 og en 1020, og forskjellen er merkbar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har også (hatt) et par av hver, og ser forskjellen i app-utvalget. Mitt poeng var at som en "telefon" for en gjennomsnittlig 74-åring spiller dette liten rolle. Dersom man vil ha godt utvalg i apper, velger man iOS eller Android uansett.

Lenke til kommentar

Dersom denne skal brukes i hovedsak som en telefon, og settes opp med få apper og store fliser, er den like brukervennlig med en ca 4" skjerm. Da kan den også betjenes enkelt med en hånd.

Ellers er det ikke såååå veldig forskjell på 7.x og 8: http://www.makeuseof.com/tag/windows-phone-8-vs-windows-phone-7-8-whats-the-difference-should-you-upgrade/

Tenke mer på størrelse på tastatur med 4.7". Svigermor på 72 har 620 på 3.8" og kunne godt tenkt seg større skjerm, både pga syn og større tastatur. Blir nok å bytte til en 625.

Mulig jeg synes forskjellen på WP 7.8 og WP 8.0 er stor pga alt ekstra som er med på Nokia Lumia kontra HTC Radar. Synes forskjellen er STOR :D

Lenke til kommentar

Jeg har også (hatt) et par av hver, og ser forskjellen i app-utvalget. Mitt poeng var at som en "telefon" for en gjennomsnittlig 74-åring spiller dette liten rolle. Dersom man vil ha godt utvalg i apper, velger man iOS eller Android uansett.

Ja, beklager...det stemmer jo :) Begge versjoner fungerer jo svært godt til normal bruk :)

Lenke til kommentar

Trenger tips til flipcover med stand til 1520 som er på vei i posten. Gjerne med plass til 2 bankkprt og sertifikat:)

Hmm, vet at dustin home har, men har ikke prøvd enda. Venter også på en 1520 i posten nå, og kunne også tenkt meg flipcover. Nokia har også lansert flipcover, ligger video på WPC

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Helt klart.

Synes skjermen er litt liten + at det er dumt med så mye plass framme som ikke er brukt til skjerm.

Man får ikke Mercedes for Lada-pris. Prisen tatt i betraktning er det et bra kjøp, spesielt med tanke på at jeg betalte 2000 for min 620.

Lenke til kommentar

Windows Phone burde være et flott alternativ for eldre og "mindre begavede" brukere da de store flisene og UX-designet generelt er utrolig rett frem og du kan skaffe rimelige modeller uten at ting går fullstendig sirup.. Er det noe jeg får litt fnatt av så er det folk som er innom jobb, sier de bare skal ha en billig telefon til bestemor, eller en mor som ikke er spesielt tekniskanlagt osv så det trenger ikke å være noe bra og fancy.

Det er jo ikke sånn at selv om bestemor og din lite tekniske begavede mor kanskje ikke bryr seg så voldsomt om 720P vs 1080P skjerm, LCD vs AMOLED osv osv.. Så kan du banne på at de blir minst like frustrerte over telefoner som har pissedårlig ytelse hvor alt bare henger seg og krasjer i øst og vest. Det å skaffe eldre og lite teknisk begavede personer telefoner som Samsung Galaxy Y (Young), Mini osv som er telefoner med så latterlig små skjermer og så dårlig ytelse at telefonen sliter jo allerede fra du tar den ut av esken er ren idioti om du spør meg for selv om de kanskje ikke har greie på teknologien eller noen voldsom interesse av å benytte de mest fancy finessene så må du ikke tro at de ikke vil la seg irritere og frustrere av touchelementer på en knøttliten skjerm og ellers elendig ytelse på telefonen.

Sånn sett så er jo Lumia 620 et kroneksempel på en feiende flott telefon for brukere som dette, da får de en telefon som faktisk har oppegående ytelse og skjermen er av en størrelse som burde være godt brukelig for de fleste. Nå kommer jo Lumia 1320 også som burde være et flott alternativ for eldre som kan ha godt av litt større skjerm på telefonen sin, får vi bare et tredje rimelig alternativ på 4,5-5,0" så ser det veldig, veldig bra ut.

Problemet er jo at det ikke forandrer på folk sitt tankesett som tenker "billigst mulig Samsung Android mobil holder i massevis for X".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Livet er for kort til å bruke billige Android-mobiler. Jeg har en skuff med flere low-end Android-telefoner som har blitt avskrevet av familiemedlemmer etter kort tids bruk. Skal man ha en billig telefon med god ytelse, er WM-telefoner best. Dersom app-utvalget er viktig, må man legge i litt mer kroner og enten kjøpe en iPhone eller en kraftig Android-telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...