Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Nokia Lumia 929 rykes jo å komme alt, alt for sent på det internasjonale markedet. Innen den tid så har vi jo mest sannsynlig allerede blitt introdusert til Nokia Lumia 930 og forhåpentligvis så er det også en Nokia Lumia 1030 rett rundt hjørnet og da er en eventuelt internasjonal modell av Nokia Icon (Lumia 929) plutselig ikke så alt for interessant lenger.

I et marked som beveger seg så fort som mobilmarkedet så nytter det ikke å tro at man kan introdusere en modell eksklusivt for Verizon og tro at det holder å komme med en internasjonalutgave av samme mobil flere måneder, er vell snakk om over et halvt år senere? Innen den ting forventer jeg at Nokia Lumia 930 allerede har vært i butikkhyllene en god stund og kanskje vi også har fått se Nokia Lumia 1030.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes egentlig folk om testene til Dinside og Itavisen her inne egentlig?

Må si jeg synes de er noe overdrevven negative mot WP

Og enkelte ganger har de noen helt syke argumenter for trekk i karakterene.

Men leser man tester på andre nettsteder synes i alle fall jeg at testene er mye mer nyansert og rettferdig mot det negative og positive rundt telefonene.

Sikter spesielt til 1520 som fikk en treer ho Dinside i dag.

Jeg har i alle fall sluttet å lese mobiltester til DinSide og ITavisen. ITavisen har jeg sluttet å gå inn på for lenge siden.

Andre tester:

http://www.engadget.com/products/nokia/lumia/1520/

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

ITavisen har jeg sluttet å ta seriøst. Det regner jeg med at de fleste her også har gjort.

Ellers må jeg si meg litt skuffet over anmeldelsen til Dinside. Journalisten virker negativ gjennom hele anmeldelsen. Viser hvert fall at brukergrensesnittet til Windows Phone 8, det liker han ikke.

Lenke til kommentar

Anmeldelser av jumbotelefoner som Nokia Lumia 1520 vil alltid variere, og jeg er for så vidt enig at de egentlig burde automatisk starte med minuspoeng bare fordi det er såpass store og uhåndterlige.

Hvorfor? Jo fordi man burde ta høyde for at de som henger seg mest opp i terningkast og karakterer er uvitende mennesker. Og det er greit å få frem at selv om Nokia Lumia 1520 kanskje er en kjempe flott telefon så er den større enn hva folk flest antagelig vil finne praktisk og da er det greit å ikke missvise Ola og Kari Nordmann til å tro at det er den perfekte telefonen og gi den toppkarakter som de kan gå rundt og lese i VG osv.. Det burde komme tydelig frem at telefoner i denne størrelsen er og blir et nisjemarked.

Hva gjelder Windows Phone generelt så må jeg, uansett hvor mye jeg liker UX-designet og Windows Phone generelt ærlig innrømme at det som mobiloperativsystem fortjener trekk i anmeldelser. Hvorfor det? Jo fordi sannsynligheten for at en kjøper vil havne i klemma hvor diverse applikasjoner og tjenester ikke har støtte for Windows Phone er fremdeles alt for stor, dessverre. Og man må nesten ta i betraktning at en mobiltelefon i dag og den mobileplattformen generelt handler veldig, veldig mye om tilgjengeligheten og tilgang på applikasjoner / apps og når Windows Phone stiller mye svakere på dette området enn sine to argeste konkurrenter så hører det så absolutt hjemme i anmeldelser at dette skal komme tydelig frem og at det skal medføre en konsekvens for totalvurderingen av produktet. Det mener nå hvertfall jeg.

Når det er sagt så har vel en del anmeldelser vært noe i overkant kritiske, og spesielt en del Android anmeldelser i det siste har jo blitt veldig i overkant "Android er det som gjelder og det alle må ha!" farget. For selv om Windows Phone fremdeles har sine klare mangler både i operativsystemet og når det kommer til tilgjengeligheten på tjenester og applikasjoner så ville nok veldig, veldig mange der ute klart seg minst like godt med Windows Phone og spesielt de som anskaffer telefoner i budsjettklassen og sitter med trege og laggy Androidtelefoner ville jo hatt en langt bedre opplevelse med en Windows Phone i samme prisklasse og det syntes jeg anmeldelser har vært alt, alt for dårlige å få frem. De ser bare ut til å ta høyde for hvor god er denne Androidtelefonen til 1'000-2'500kr i forhold til andre Androidtelefoner, de tar aldri høyde for at du kan plukke opp en Windows Phone telefon i samme, eller faktisk hakket lavere prisklasse og få jevnt over en langt bedre brukeropplevelse.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

ITavisen har jeg sluttet å ta seriøst. Det regner jeg med at de fleste her også har gjort.

Ellers må jeg si meg litt skuffet over anmeldelsen til Dinside. Journalisten virker negativ gjennom hele anmeldelsen. Viser hvert fall at brukergrensesnittet til Windows Phone 8, det liker han ikke.

Ikke så overraskende med tanke på hvem som skriver anmeldelsen...

Men ser ut som de som kjøper 1520 er godt fornøyd, på at&t anbefaler 94% 1520.

http://m.att.com/shopmobile/wireless/devices/nokia/lumia-1520-glossy-red.html#

Lenke til kommentar

Er noe som drar veldig masse batteri plutselig, men aner ikke hva. Noen måte å finne det ut på?

Batteriapper er egentlig ganske unyttige foreløpig, Battery Sense kommer i WP 8.1, da blir det lettere å finne ut hva som bruker batteri.

Men sånn som det er nå, har du sjekket innstillinger/bakgrunnsoppgaver? Bl.a. Drive + bruker masse hvis den kjører i bakgrunnen.

Prøv evnt en soft reset.

Dårlig dekning virker også inn, spesielt hvis høyeste hastighet på mobilnett står på 4G og det ikke er 4G-dekning. Da søker mobilen hele tiden etter nett uten å finne noe og batteriet raser nedover. Har min 1020 på 3G, bruker mindre strøm og med Telenor har jeg raskere nett med 3G enn 4G...

Har brukt Tunin radio noen timer i dag, den bruker sykt mye. Fra 85% til 24% på 3 timer...

Lenke til kommentar

leste masse tester om lumia 920 før jeg kjøpte den, en av de sidene, husker ikke helt hvem(amobil, din side, itavisen etc. ) den ene var så dårlig, bare dritt, og klagde så mye på at den var tung, og det plagde de hele tiden etc. og at den hadde skarpe kanter og sånt. den er jo på langt nær så tung.. en veldig solid telefon sier nå jeg. og digger windows phone, imponerende mange spill og apper, mangler så klart noen.

Klarer ikke å være objektive da burde de vel ikke akkurat teste dem..

Lenke til kommentar

Nja, nå er det jo et faktum at Nokia Lumia 920 er en temmelig stor og tung telefon i forhold til hva som er normen på markedet per i dag. Og selv om det ikke nødvendigvis plager deg så er den nok noe stor for mange og sånn sett så vil jeg ikke kalle det å ikke være objektiv å bemerke i en anmeldelse at det er en noe klumpete og tung telefon.

Lenke til kommentar

Jeg vet dette ikke er WP direkte, men er det noen som har testet ut Xbox music? Jeg har signet opp 1 mnd prøveperiode fordi jeg syntes det virket kjekt at den syncet hele musikkbiblioteket mitt + at den inneholder omtrent nøyaktig det samme som Wimp. Men for noe drit! Først og fremst bruker den vanvittig mye datatrafikk. 100 MB for 20-40 minutter og den oppdaterer sanger hele tiden. I tillegg krasjer appen 30 % av gangene.

Så da får jeg gå tilbake til Wimp da, selv om jeg hele tiden blir bedt om å logge på på de ulike dingsene mine. Spotify har vel fremdeles ikke kommet til RT?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Har brukt Xbox Music siden det kom ut, og før det Zune, og jeg har ikke hatt noen store problemer med krasj.

Nå vet jeg ikke med databruken for jeg strømmer ikke, men laster heller sangene ned over WiFi.

Lenke til kommentar

Jeg vet dette ikke er WP direkte, men er det noen som har testet ut Xbox music? Jeg har signet opp 1 mnd prøveperiode fordi jeg syntes det virket kjekt at den syncet hele musikkbiblioteket mitt + at den inneholder omtrent nøyaktig det samme som Wimp. Men for noe drit! Først og fremst bruker den vanvittig mye datatrafikk. 100 MB for 20-40 minutter og den oppdaterer sanger hele tiden. I tillegg krasjer appen 30 % av gangene.

Så da får jeg gå tilbake til Wimp da, selv om jeg hele tiden blir bedt om å logge på på de ulike dingsene mine. Spotify har vel fremdeles ikke kommet til RT?

Har forsøkt Xbox Music flere ganger.

Ikke helt optimalt for min bruk, men problemer med krasj har jeg aldri hatt.

For øvrig så fungerer web spilleren til Spotify fint på RT enheter.

Lenke til kommentar

Batteritiden på min nye l1020 er ikke bra og har ikke vært det de få ukene jeg har hatt den. Hva skal til før man kan klage? Har prøvd soft reset, men har ikke avinstallert alle apper...

Her er litt om batteri på 1020.

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-1020/243573-1020-battery-drain.html

På innstillinger/programmer/bakgrunnsoppgaver, sjekk hva som kjører. Bla. drive+ sluker strøm.

Sjekk hva skjerm står på (lysstyrke)

Prøv en soft reset og lad sammenhengene i 15-16 timer (helgejobb ;))

Batteriet bør holde fra morgen til sent på kvelden med normalt bruk.

Hvis den går tom på 5-6 timer uten mye bruk bør du reklamere.

Edit! Hvis du har dårlig/manglende 4G-dekning, sett høyeste hastighet til 3G. Bruker masse strøm på å lete etter nett.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...