Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Er det noe info om når lumia 1820/icon kan komme til norge? Evnt en annen wp-tlf med bedre skjermoppløsning enn på 920(og ikke så stor som 1520)

Får man de nye tiles til lumia 925/1020?(altså flere valgmuligheter ang str og antall)

Er det en måte å få kameraet i 1020/925 til å ta bilder kjappere enn vanlig? Syns det er for vanskelig å "catch the moment" per i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Ah, i dag så jeg en med Lumia 925. Gud, så sexy den telefonen er. Hvert fall avrundingen rundt kameraet. Lumia 1520 er jo likedan, det blir hardt å holde seg nå.

Lenke til kommentar

Det som er litt kjipt med Lumia 925, selv om jeg elsker designet aldri så mye så er det ikke til å skyve under en stol at Nokia har vært noe slurvete i produksjonen så de fleste har faktisk en del glipper mellom aluminiumsrammen og plastikken bak som hvertfall irriterer meg grønn.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Lumia 925. Nydelig tlf, men for guds skyld ikke mos den når man smeller igjen bildøra. Da ble den nemlig like bøyd som en LG Flex

Så har jeg et som angående kalenderen. Hvorfor er den på svensk og alle helligdagene er fra Sverige. Må da vel gå an å få gjort om på dette sånn at det blir på norsk?

Lenke til kommentar

Det som er nice med 6snap er at du kan sende bilder du har tatt tidligere/i andre program. Det gjør at jeg ikke må spamme bilder jeg tar der og da, men kan ta bilde mens det skjer noe, legge bort telefonen og være med i det som skjer, og så sende snap når det hele har roet seg noen minutter senere.

Det var faktisk en fin funksjon som jeg ikke var klar over. Det hørtes jo veldig kjekt ut.

Hvordan er det med oppdatering av notafikasjoner? Har hørt at 6snap bare sjekker etter nye snaps hvert 30. minutt.

Det stemmer, og er dessverre umulig å gjøre noe med for utvikleren, enn så lenge.

Personlig har jeg ikke noe problem med det, men ser at superbrukerne kanskje synes det er trist!

Hvorfor er det umulig? whatsApp og epost oppdateres i sanntid.

Selvsagt er det et problem, hvordan kan man holde en snapsamtale om man ikke får oppdateringer oftere enn hver halvtime?

Lenke til kommentar

Om du har en snapsamtale kan du jo bare ha appen oppe, refreshe manuelt om nødvendig.

Det med push Notifications til 6snap er at det ikke er en offisiell app. Vil du ha øyeblikkelige oppdateringer må du ha push, da må enten snapchat legge inn støtte for WP push, eller 6snap ha en server som lytter på pushvarsler til alle brukere og videresender. Sistnevnte er teknisk vanskelig og vil koste penger for 6snap.

En annen fordel med det å sende bilder man har tatt tidligere oppdaget jeg nå på ferie. Har jo ikke mobildata i utlandet, men WiFi på hotellet. Kan jeg ta bilder på tur og sende når jeg kommer tilbake.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Det som er nice med 6snap er at du kan sende bilder du har tatt tidligere/i andre program. Det gjør at jeg ikke må spamme bilder jeg tar der og da, men kan ta bilde mens det skjer noe, legge bort telefonen og være med i det som skjer, og så sende snap når det hele har roet seg noen minutter senere.

Det var faktisk en fin funksjon som jeg ikke var klar over. Det hørtes jo veldig kjekt ut.

Hvordan er det med oppdatering av notafikasjoner? Har hørt at 6snap bare sjekker etter nye snaps hvert 30. minutt.

Det stemmer, og er dessverre umulig å gjøre noe med for utvikleren, enn så lenge.

Personlig har jeg ikke noe problem med det, men ser at superbrukerne kanskje synes det er trist!

Hvorfor er det umulig? whatsApp og epost oppdateres i sanntid.

Selvsagt er det et problem, hvordan kan man holde en snapsamtale om man ikke får oppdateringer oftere enn hver halvtime?

"6snap is a unauthorized Snapchat client. Because of that, the developer can't register the Snapchat service with the Microsoft Push Notification service. Only authorized apps can do that since only they would have true access to the backend of Snapchat."

Så lenge Snapchat ikke gir tredjepartsutviklere muligheten, vil det heller ikke være mulig for Rudy Huyn å få baket den muligheten inn i applikasjonen. Men om Snapchat kommer med en offisiell app, vil det selvsagt være mulig. Derfor fungerer f.eks WhatsApp.

Har aldri hørt ordet "snapsamtale", så den var ny. For MEG er det ikke noe problem, hvorvidt det er et problem for andre roter ikke jeg meg borte i. Om det er et problem, så kjøp en annen telefon eller klag til Snapchat. Sms, MMS, mail eller andre tjenester fungerer jo like bra, så ser ikke helt problemet. Skal jeg føre en samtale med noen, bruker iallefall ikke jeg Snapchat.

Lenke til kommentar

...

Har aldri hørt ordet "snapsamtale", så den var ny. For MEG er det ikke noe problem, hvorvidt det er et problem for andre roter ikke jeg meg borte i. Om det er et problem, så kjøp en annen telefon eller klag til Snapchat. Sms, MMS, mail eller andre tjenester fungerer jo like bra, så ser ikke helt problemet. Skal jeg føre en samtale med noen, bruker iallefall ikke jeg Snapchat.

Du klarte ikke helt å unngå å rote deg bort i hvordan andre bruker tjenesten. Jeg liker i hvert fall å svare på noen av snappene jeg får.

Kjøpe meg ny telefon? klage til snapchat? Hvorfor sier du dette? Tror du ikke jeg er klar over at jeg kan kjøpe meg ny telefon? :S

Lenke til kommentar

Arg.. Kjempe positivt at Spotify endelig får ut fingeren og får oppdatert programvaren til Windows Phone som har vært latterlig ustabil, ikke støttet 320 kbps (Extreme) og har hatt en utrolig grell fargekombinasjon.

Men hvorfor i allverden tar de Androidvarianten og ser ut til å portere den direkte over? Har de blitt såpass late? Det er vel den første store applikasjonen til Windows Phone hvor jeg ser en produsent som ikke engang prøver å følge de retningslinjene Microsoft har forsøkt å sette for UX-desing på applikasjoner. Denne følger altså ikke dynamikken eller designvalgene som er lagt opp for Windows Phone overhode...

Lenke til kommentar

Vil det komme en ny type av 1020 nå i nærmeste fremtid? Vurderer å kjøpe denne, men om en ny ventes om kort tid så bør jeg kanskje vente.

1820 blir vel arvtager til 1020 men i god Nokia stil kommer ikke den telefonen til Norge før slutten av året,sånn som det gikk med 1520 var over 4 måneder forsinket.

Lenke til kommentar

FIkk min lumia 920 i dag og den er konge hittil, og på langt nær så tung som det jeg leste om, helt vanlig rett og slett, og veldig solid! skjønner ikke hva de tenkte i de testene jeg leste haha :) men syns bare den låseknappen er litt langt inne, hvis dere skjønner. og den går som smurt!

Også leste jeg på et sted jeg ikke husker, om at man kunne tappe noen ganger på skjermen når tlfen er låst også, *våkner* den. men finner ikke noe om det?

Endret av heimsvik
Lenke til kommentar

FIkk min lumia 920 i dag og den er konge hittil, og på langt nær så tung som det jeg leste om, helt vanlig rett og slett, og veldig solid! skjønner ikke hva de tenkte i de testene jeg leste haha :) men syns bare den låseknappen er litt langt inne, hvis dere skjønner. og den går som smurt!

Også leste jeg på et sted jeg ikke husker, om at man kunne tappe noen ganger på skjermen når tlfen er låst også, *våkner* den. men finner ikke noe om det?

Gå til Instillinger så til Berøring,der finner du funksjon for oppvåkning

Lenke til kommentar

Gå til Instillinger så til Berøring,der finner du funksjon for oppvåkning

Pinlig, burde ha finni det, men skjønte ikke at det var flere sider haha..

men takk anyways :D

lurer på en ting til, som det er på android at man kan skru av wifi f.eks på hjemskjermen ved å bare trykke på en snarvei, må man uansett gå inn på wifi instillinger? så at jeg kunne lage shortcuts på *mapper* men er det eneste muligheten?

Endret av heimsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...