Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows Phone 8-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

110 stemmer

1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

• Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

lurte på det samme, for jeg ser forskjell på 720p og 1080p(eller hva det nå het), på telefoner i strorden 4,5-5"

en 5"tommer lumia, alla 925 hadde vært genialt.

bestilte 1020 den 7/10, zen ble sendt fra Telenor den 8/10, og har vært i Oslo siden 0254 9/10... De er ikke aå raske bestandig den posten...

Nå viser blindtester seg at du må opp på 55" før du kan se forskjell på de to formatene.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min Lumia 1020 i hus og kan si jeg er svært så fornøyd...sålangt.

Jeg har ikke gått over fra Android til Win, men Win 8 kommer i tillegg til min Note 2 og Htc One...og Ipad 3, så jeg har nå fått erfaring med alle operativsystemene som er selges, og jeg må bare si at win 8 er meget bra i bruk, og kan ikke si på stående fot at jeg foretrekker det ene fremfor det andre, det som "slår" meg er at lumia 1020 er så kjapp i bruk med sin gammelmodige 2 kjerne prosessor, å bla i menyer går like kjapt som i One med sin quadcore, å selv de mest grafikkintensive spill som "Modern combact 4" går som en lek.

Men når det kommer til kamera hadde nok en quadcore av siste gen gjort en mye bedre jobb på ytelsesiden. Kamera er selvfølgelig meg bra, men litt treg, men mulig det kommer seg med oppdateringer

Lenke til kommentar

5 minutter og lage ett inlegg på wp-sidene her, og to av mine daglige irritasjonsmomenter borte, tusen takk, gutter! :D

Tips i tilfelle du ikke er klar over dette: Man kan velge hva knappen nede til høyre skal gjøre. Jeg har satt den til å være tabs.

Lekent! Det eneste jeg savner nå er en "Forward"-knapp ;)

Det med at bilen din tror at du du har en samtale kommer av at du har på opplesning av meldinger når du er koblet til Bluetooth, dette kan du slå av i Settings->Speech->Read incoming text messages aloud. :) Virker bare av og til at den faktisk leser opp meldingen, tror det er systemet i bilen min som er for tregt, pluss at telefon er ikke så stødig på Norsk og hater virkelig dialekt ord:P Men litt kult når det fungerer, da får man mulighet til å lese inn en egen melding som svar til meldingen og det fungerer greit hvis man leser inn på engelsk :)

Lesing av innkommende meldinger er nå deaktivert, synes det var rart om det var sånn det skulle være...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det halve året jeg brukte WP7 var det et tydelig problem, og det er en teknisk forklaring på det. I WP7 måtte 3. parts-applikasjoner utvikles i Silverlight, mens 1. parts-applikasjoner var native. Nå fikk utviklere andre muligheter i WP8, men en del har trolig valgt å fortsette med Silverlight, da det gjør at appen støttes både i WP7 og WP8. Nå har jeg ingen erfaring med WP8, men jeg trodde at apps skrevet kun for WP8 skulle få slutt på det problemet. Det er mulig det fortsatt finnes ytelsesrestriksjoner for 3. partsapplikasjoner, men det ville være dumt av MS.

Før var det uakseptabelt (10+s for å laste facebook), nå er det bare et problem, særlig på 512 MB ram telefoner, fordi de må laste appene mye oftere. Lasting av programmer er også relativt tregt i metro delen av W8. Alt utenom spillmotorer og lignende er vel skrevet i C#, så har ikke blitt native. Må jo sy puter under armene på programmererene for å få flest apps til platformen. På bekostning av brukeropplevelsen og prisen.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Før var det uakseptabelt (10+s for å laste facebook), nå er det bare et problem, særlig på 512 MB ram telefoner, fordi de må laste appene mye oftere. Lasting av programmer er også relativt tregt i metro delen av W8. Alt utenom spillmotorer og lignende er vel skrevet i C#, så har ikke blitt native. Må jo sy puter under armene på programmererene for å få flest apps til platformen. På bekostning av brukeropplevelsen og prisen.

At de er skrevet i C# burde ikke være et problem. På min Nexus 4 starter de fleste Android-apps på et blunk, og de kjører som kjent i Dalvik VM. Svært sjelden lukker systemet apps, men nå bruker jeg ikke veldig mange heller (og Nexus 4 har bra med RAM). KitKat skal være enda bedre på alt dette.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å justere volum individuelt for ulike applikasjoner? Opplever at hvis jeg f.eks. hører på musikk, og justerer volumet der, så skjer det samtidig med ringelyden.. Ellers veldig fornøyd med WP, bortsett fra at det er en del apper jeg savner fra Android (men ingenting jeg ikke kan leve uten). :)

Dessverre er ikke det mulig ennå nei.

Lenke til kommentar

Da er steget fra WP til iPhone ett faktum. Etter endt arbeidsdag skal jeg hente min første iPhone noensinne.

grunnen til at jeg går over til iPhone etter ett par år med HTC titan og lumia 920 er følgende:

-1520 kom for sent. Og har for stor skjerm. Var ingen naturlige oppgraderinger fra lumia 920...

-mere apps til både meg og sønnen min. Alt fra treningsapps til tine-app, norsk tipping og spill generelt.

-har ipad fra før, og skal kjøpe appletv og en MacBook air etterhvert.

håper jeg blir fornøyd, men håper også at neste gang jeg kjøper ny tlf, at WP har utviklet seg:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Da er steget fra WP til iPhone ett faktum. Etter endt arbeidsdag skal jeg hente min første iPhone noensinne.

grunnen til at jeg går over til iPhone etter ett par år med HTC titan og lumia 920 er følgende:

-1520 kom for sent. Og har for stor skjerm. Var ingen naturlige oppgraderinger fra lumia 920...

-mere apps til både meg og sønnen min. Alt fra treningsapps til tine-app, norsk tipping og spill generelt.

-har ipad fra før, og skal kjøpe appletv og en MacBook air etterhvert.

håper jeg blir fornøyd, men håper også at neste gang jeg kjøper ny tlf, at WP har utviklet seg:)

Flott for deg... eneste jeg kan anbefale, er å kjøpe en WD Live tv istedet, så slipper du noen som helst bekymringer for fil-formater. WD Live Tv spiller av alt som finnes. Eneste som apple tv har som styrke over WD'en er fjernkontrollen. Den har en høy WAF og fungerer på alle Apple produkter som har en IR-mottaker.

Lenke til kommentar

Flott for deg... eneste jeg kan anbefale, er å kjøpe en WD Live tv istedet, så slipper du noen som helst bekymringer for fil-formater. WD Live Tv spiller av alt som finnes. Eneste som apple tv har som styrke over WD'en er fjernkontrollen. Den har en høy WAF og fungerer på alle Apple produkter som har en IR-mottaker.

Du glemmer AirPlay som er en ganske så stor styrke med Apple TV kontra WDTV Live, spesielt om han også skal ha en MacBook Air så åpner det opp for AirPlay Mirroring og med et oppegående nettverk så er jo ikke formatstøtten lenger et problem da du bare tar det via AirPlay som kan spille av alt.

Generelt raskere og med oversiktlig GUI på Apple TV også, er fort endel venting og lugging med WDTV Live kontra Apple TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du glemmer AirPlay som er en ganske så stor styrke med Apple TV kontra WDTV Live, spesielt om han også skal ha en MacBook Air så åpner det opp for AirPlay Mirroring og med et oppegående nettverk så er jo ikke formatstøtten lenger et problem da du bare tar det via AirPlay som kan spille av alt.

Generelt raskere og med oversiktlig GUI på Apple TV også, er fort endel venting og lugging med WDTV Live kontra Apple TV.

Kan ikke spille av alt. Du må konvertere først. selv om konverteringen skjer on the fly, så må det konverteres. Airplay er bare en proprietær protokoll.

AirPlay Mirroring støttes bare av Appleprodukter, så da er man låst til det og de formatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...